Advertenties


voor en na

Gestart door renault@soest, 1 juni 2010, 20:32:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rick Santbergen

Kan me niet voorstellen dat hij hierop aanloopt, sorry.
Het probleem met drempels zijn vaak de hoogteverschillen op korte afstand,
deze drempels is echter best lang en ziet er niet gevaarlijk uit.


*edit* en stel dat die wel aanloopt :huh: is dit simpel op te lossen door beetje schuin te sturen.

renault@soest

#16
en toch loopt hij aan,als ik de drempel schuin neem valt het mee,alleen de uitlaat raakt iets de grond,dit is niet de enige in de straat,er zijn er nog een stuk of 8!
had een jaartje of 2 geleden geleden een seat ibiza,daar reed ik 2 x de carterpan kapot op een van deze drempels,bij mijn verlaagde transporter schoof de bullbar over de grond...


...misschien beeld ik het mezelf wel in...

Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

sijm138 (jesse)

hoe hard rijd jij dan door de straat heen als ik vragen mag?
want ik heb het zelfde idee als wrecked dat ze om het zo maar te zegen ongevaarlijk zijn.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Rick Santbergen

#18
Citaat van: renault@soest op  6 juni 2010, 20:19:12
en toch loopt hij aan,als ik de drempel schuin neem valt het mee,alleen de uitlaat raakt iets de grond,dit is niet de enige in de straat,er zijn er nog een stuk of 8!
had een jaartje of 2 geleden geleden een seat ibiza,daar reed ik 2 x de carterpan kapot op een van deze drempels,bij mijn verlaagde transporter schoof de bullbar over de grond...


...misschien beeld ik het mezelf wel in...



Als er een bullbar over de grond gaat, moet je toch echt schuiner de drempel afrijden.
Als de auto met veren verlaagd is, moet je minstens zoveel uitkijken als met een schroefset. Immers is je auto met veren minder stug. Waardoor de auto verder inveert bij drempels. Langzaam rijden en schuin een drempel nemen is dus een pré.

Of jij het je inbeeld of niet, kan ik niet goed bepalen met deze foto's. Maar de drempel lijkt niet hoog! Misschien dat Nils die ook in Soest heeft gewoond, hier meer over kan zeggen?

renault@soest

#19
ik rijd gemiddeld met 80km per uur over de drempel.zal het daar aan liggen dan.. 8)7

maar we wachten nils reactie af..
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

Rick Santbergen

#20
De drempels in Soest zijn gewoon hoger dan alle andere drempels in Nederland of iig regio West Brabant. 8)7
Want heb nog nooit omgedraaid voor een drempel. --

ps. er zijn eisen aan drempels gesteld.
Je kan controleren of de drempels hieraan voldoen en zo niet de schade verhalen op de wegbeheerder (gemeente gok ik)


(Bron : CROW publicatie 172 : Richtlijn Verkeersdrempels)

http://www.struykverwoinfra.nl/user_files/file/08-8191_svi_folder_verkeersdrempels.pdf voor geintresseerden

renault@soest

de gemeente soest heeft hun eigen regels denk ik,ze hebben ook een tijdje straatmeubilair gehad,betonnen blokken met palen er op die net door een bocht stonden!
maar na veel klachten en schades zijn deze verwijderd en ergens anders geplaatst..

werk zelf bij de gemeente soest,je wil niet weten wat sommige ambtenaren voor vage ideeen hebben,maja veel tijd over dan ga je jezelf vervelen..
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

Rick Santbergen

Fijn voor hun dat ze hun eigen regels hebben. Kan jij lekker makkelijk je schade verhalen, want ze hebben te voldoen aan de landelijke richtlijnen!

Nils

Dat zijn inderdaad 2 rot hobbels daar bij De Bron. Maar als je ze goed schuin neemt, moet het toch geen probleem zijn...

renault@soest

ik heb ook niet gezegd dat het een probleem is,maar ik zit vaak met 4 personen in de auto,dus maak ik het mezelf niet makkelijker om de auto verder te verlagen..
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

Rick Santbergen

Als je vaak met 4 man in de auto zit is een schroefset juist de oplossing.
Een auto die verlaagd is met veren zakt verder in met 4 man, dan dezelfde auto op dezelfde hoogte met een goede schroefset.

Nils

Of anders via de Turfstreek de wijk indraaien. Weet natuurlijk niet waar je recies woont, maar vanaf die kant kan je evt. wat omzeilen.

Armand

Je moet idd je voorkant meer verlagen dan je achterkant.
Heb ik ook niet gedaan. Nu heb ik gewoon mijn reservewiel eruit gehaald ( kan ik toch niet meer gebruiken ivm 4 naar 5 bouts omschakeling) en nu is hij zo goed als recht. Je kan nog beter een goede schroefset kopen en dan zelf bepalen welke verlaging je wil.

Roy (Coup a One)

Of je laat even je mede personen uitstappen alvorens je de drempel over gaat :D o-)

eliatuning

mijn megane Grandtour: voor


Grandtour: na

rather low and slow than high and fast

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev