Advertenties


Trillen bij optrekken 1 en 2e versnelling

Gestart door Teunis85, 1 juni 2010, 15:04:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teunis85

Beste forum leden,

Ik bezit een Megane 2 uit 2003 2.0 16v met 99000Km op de teller.

Nu heb ik 2 vragen/ problemen.

1 Bij het optrekken voel ik de auto ligt trillen. Ook gaat de pook wat heen en weer. Zouden dit de aandrijfassen kunnen zijn? Auto is niet zolang geleden verlaagd door vorige eigenaar... en ik lees hier en daar dat daardoor de problemen kunnen ontstaan.

2 vooral bij koude motor maar ook bij warme motor voel ik de auto niet helemaal lekker doortrekken. Van 1500 naar 3500rpm houdt de motor beetje in. ligt schokkerig. Zou dit een vervuild gasklephuis kunnen zijn. Zo ja hoe maak je zo'n ding schoon ?

Alvast bedankt voor jullie reacties


maXcomX

1 Controleer de motor ophanging.
2 BDP sensor kan de oorzaak zijn.

subzero

Misschien is de linker aandrijfas los geweest en is er een naaldlager uitgevallen ofzo,zoals in dit verhaal.klik

Teunis85

Ik heb vanavond me motorsteun aan de distributiezijde bekeken en ik zie dat deze wel een beetje ingezakt is... Hoe kan ik me steun controleren Zal morgen proberen foto te plaatsen.

Verder heb ik het gasklephuis iets kunnen schoonmaken en ik merk in ieder geval de de motor rustiger stationair loopt.




matthew

Gasklephuis goed schonmaken met remmenreiniger of tinner,en dan opnieuw stationair laten inleren,dit moet je even bij de dealer laten doen.

Voor je andere probleem,je motorsteun d-riem zijde is bekend probleem.Deze zakken dan naar beneden(het uitstekende punt),probleem te verhelpen door vervanging.
Aandrijfassen zou het ook aan kunnen liggen,maar hoe ver is die dan verlaagd want ze kunnen heus wel wat verlaging hebben.

Teunis85

Dank voor julie reactie's


Ik probeer zaterdag het gasklephuis schoon te maken. Zo te zien was deze erg vervuild. Kan het inlezen ook met andere apparatuur bv van Bosch of kan alleen de renault dealer dit ?

Ik heb een aantal foto's gemaakt van de steun...




Wat me opvalt is dat deze inderdaad beetje naar beneden is gezakt. Ik heb tevens de auto op de handrem gezet en in z'n 1 de koppeling op laten komen. Deze steun beweegt wel wat maar niet heel veel. Aan de bak kant zie ik de auto meer bewegen...


De auto is 3.5 - 4 cm verlaagd. niet heel spannend. De dealer zegt overigens dat aandrijfassen bijna nooit voorkomen..



Denk dat ik toch eerst maar een steun ga vervangen. Steun is niet goedkoop overigens 144 euro incl.

maXcomX

Normaal gesproken merk je wel, als deze steun kapot is, na demontage als de vulkanisatie losgelaten is. Heb je de onderste steun ook nagekeken? Deze houdt het kantelen van de motor tegen.

Teunis85

Onderste steun moet ik nog ff checken maar kan pas volgende week op de brug. Je bedoeld waarschijnlijk de steun aan de bakzijde ?

matthew

Nee je hebt ook nog een onderste kantel steun,maar zoals ik je foto zie is de motorsteun d riemzijde wel overleden.

Teunis85

Oke, Ik zal eerst de D riemzijde dan maar vervangen. Hopelijk dat het trillen dan over is.

Ik laat het wel weten

Teunis85

Beste forumleden,

Afgelopen zaterdag de motorsteun aan de distributie zijde vervangen en ####a het trillen is over.

Ik merk nog wel dat je bij het gas geven en gas loslaten in bijvoorbeeld in de 3e 4e versnelling de motor wat kanteld.

Zou dit nog een andere steun kunnen zijn ?

Gr Teunis

A110

Dat zou heel goed de onderste motorsteun kunnen zijn die is voor het kantelen van de motor.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Teunis85

Waar zit deze onderste steun ongeveer.. bij de bak ?

sijm138 (jesse)

deze vind je aan de onderkant van de motor hij zit aan de achterzijde en zit vast aan het subframe hij ziet er uit als een hondebotje
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Teunis85

Gister weer een steun vervangen... bovenin (hondenbotje) Ik had de verkeerde besteld moet namelijk het onderste hondenbotje hebben... Hoe dan ook toch erop gezet en ik merk dat de auto nog minder trilt bij het optrekken gaat dus de goede kant op.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev