Advertenties

gierend geluid

Gestart door Dannyassen, 31 mei 2010, 13:40:23

Vorige topic - Volgende topic

matthew

850 euro bij garage is goede prijs.

280 euro is erg goedkoop,en hier zet ik dus mijn vraag tekens bij,want dan zou die beste man/vrouw maar weinig geld tot niks verdienen voor best nog wel wat werk.

Dannyassen

Ja 280 Euro vond ik ook al erg laag.

Maar goed, vandaag naar een universele garage gebracht en deze rekent 384 Euro incl BTW.
Onderdelen was 134 Euro en arbeidsloon 250 Euro.

Weer een hoop geld, maar hoop dat het dan opgelost is  :grin:

Gr
Danny

Dannyassen

Nou net mijn auto opgehaald, hij is weer gemaakt.

MAAAAAAAR nu weer iets.
Nu wilde hij niet starten, de startblokkering wilde er niet af.
- Alles uitgelezen, maar niets
- Deur dicht en oen gedaan, NIETS
- Accu polen eraf gehaald, NIETS
- ECU log gehaald, NIETS

Ik wordt er helemaal GEK  :? van

Iemand enig idee ??

Ik zie op het forum dat ik de renault dealer moet bellen voor een noodcode.
Maar is het daarna dan weer opgelost ??

Of kan ik ook iets anders doen ??

HEEEELP  ;(

testit

Er zit ook een reset knop ik meen voor de brandstofpomp bij de zekering kast volgens mij
zit de noodcode ook in de auto sleutel als je deze openschroeft.De reparatie van de koppeling is een koopje.(blijft veel geld natuurlijk )

maXcomX

Kijk eens even of dat de brandstofknop (rood) niet per ongeluk is geactiveert. Dat gebeurt wel vaker met versnellingsbak monteren.
Aan de noodcode heb je waarschijnlijk nu niets.

Dannyassen

Hoi

Ja dat was ik vergeten te zeggen.
Ik heb de zwarte knop bij mijn linker voorwiel inderdaad ingedrukt. maar hoorde geen klik, dus denk dat dat nog prima was.

Maar ook NIETS.

Het rode lampje op mijn dashboard blijft snel knipperen

maXcomX

Kijk dan even de aansluiting (steker) van de knop na. Als deze onderbroken is doet ie ook niets meer. Anders even doorverbinden.

maXcomX

En zit de steker van de BDP sensor wel goed (zit tegen de voorkant van de bak)

maXcomX

En werkt de brandstofpomp wel? (initieel moet die even aanslaan, bij contact aan) of doet niets het?

Dannyassen

Ja de je hoort de brandstofpomp aanslaan

Ik ga morgen eens kijken of die stekkers goed zitten.

Maar heeft dat te maken met mijn startblokkering ? Athans het rode lampje op mijn dashboard die snel blijft knipperen ??

Thx

Danny

maXcomX

De pomp loopt over hetzelfde circuit als de blokkering, alhoewel die niet uitgeschakeld wordt, dan kun je denken aan het relais. Maar die doet het dus blijkbaar. Dan blijven de stekers over. Als je zeker weet dat die goed zijn, dan kun je weer verder zoeken.
Het kan natuurlijk zijn dat het niets met de bak demontage te maken heeft -zul je net zien-, maar toevallig net nu. Werkt de centrale vergrendeling overigens wel?

Dannyassen

Ja de CV werkt prima.
Althans ik heb een andere module erop aangesloten welke werkt op FM.
Maar goed die heb ik er al 4 weken opzitten en werkte prima, nooit problemen gehad.
Ik heb de module vanavond ook eraf gehaald, maar helaas dat mocht ook niet baten.

Ik probeer morgen ook meteen even met mijn oude sleutel

Ik houd je op de hoogte.

Heel vreemd ineens !

Thx
Danny

Dannyassen

Nou vanmorgen weer geprobeerd, maar dan met de originele sleutel.
En JAAAAAAAA hij starte perfect!!!

Ik denk als hij een tijdje van de accu af is, dat je heb in eerste instantie alleen kan starten met de reserve (originele) sleutel.

Motor uit gedaan en met mijn FM afstandsbediening opnieuw geprobeerd, EN alles werkt weer TOP !!!

Meteen ff een stukje gereden, en HELAAAS  ;( het gierende/blikkerig geluid was er nog steeds.

Weer terug naar de garage, en wat bleek !! Mijn middendemper !  l-  Er zaten losse deeltjes in die het geluid maakte.
Als ik stationair VLINK gaf geef hoor je het ook.

Nou ja, de koppeling ging toch zwaar dus moest heb zowiezo eens vervangen.

Hoe SIMPEL kan het zijn !

Van de week maar meteen midden en einddemper vervangen, zijn we daar ook weer vanaf !

Thx
Danny

maXcomX

Nou, een hoop gedoe. Maar hoe komen die garagisten er dan bij dat het de koppeling is??? Monteur opleiding nieuwe stijl gehad schat ik zo in?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev