Advertenties

gierend geluid

Gestart door Dannyassen, 31 mei 2010, 13:40:23

Vorige topic - Volgende topic

Dannyassen

Hallo allemaal,

Vanmorgen ging k even een stukje rijden.
Als ik in z'n 1 optrek en mijn gas loslaat dat hoor ik een gierend / schavend geluid. Dit doet hij ook als ik dat doe in z'n 2.
Als ik weer een klein beetje gas geef of mijn koppeling in trap is het weg.

Het ergst is het in z'n 1 en 2.  Maar ik hoor het alleen als hij lage toeren rijdt.
Als ik boven de 2000 toeren mijn gas loslaat hoor ik het niet

Iemand een idee ? Zou het mijn koppelingsplaten kunnen zijn ?
Vorige week is mijn distributieriem en multi riem vervangen, kan dat het ook misschien zijn ??

Gr
Danny

Dannyassen

Ik heb een Renault Megane Coupe 1.6e 1996

Benjamin Renon

Als het een hoge(re) pieptoon is dan gok ik een van je riemen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dannyassen

Het is niet echt een pieptoon. Het is meer soort van schavend of ratelend geluid.
Hij doet het alleen als ik mijn gas loslaat boven de 2000 toeren, onder de 2000 toeren ongeacht weke versnelling hoor ik niets.

Gr
Danny

Robin

Bij mij werd toen gedacht dat mijn bak niet helemaal goed meer was, geen idee verder, heb de auto verkocht kort daarna :P
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

matthew

Kunnen baklagers zijn of druklager.

maXcomX

Hoe is het olieniveau van de bak?

Dannyassen

Oliepeil is goed.

Wat zo raar is is dat stationair niets aan de hand is, ook niet als ik vlink gas geef.
Het is echt alleen in een versnelling en dan boven de 2000 toeren mijn gas loslaat.
Onder de 2000 toeren niets aan de hand.

Volgens mij kan dat dan niet mijn koppeling zijn, toch ?

Gr
Danny

maXcomX

Nee, dat lijkt me ook niet.
Ik denk toch een lager in de bak. Je zou toch eens moeten checken of dat de juiste olie in je bak zit.
Bij een paar types heeft Renault hier zelf een wijziging in aangebracht.
Waarschijnlijk zit er nu 75 W 80 in, die olie is te dun en hier is een andere op voorgeschreven (80 W 90). Ik heb een aantal jaren terug hetzelfde euvel gehad,maar dan in de 5e versnelling. Olie verwisseld en het euvel was na ongeveer een kleine 100 km weg.

Dannyassen

Oh dat klinkt niet goed ?!
Dat wordt weer een duur grapje.

Hij heeft 4 weken geleden een grote beurt gehad, meen aan dat ze daar de goede olie hebben gebruikt.
En na 4 weken pas een probleem is ook vreemd Nu rij ik er niet veel mee, maar toch.

Alleen ik hoor het niet vanuit mijn bak.
Als ik mijn raam open doe hoor ik het duidelijk aan mijn kant (bestuurderskant) links onder de motorkap richting mijn wiel.

Nou ik breng hem maar ff naar de garage.

Thx
Danny

maXcomX

Ik zit nog ff terug te lezen... maar als het niet uit de bak komt en alleen bij gas loslaten, dus afremmen op de motor, dan kun je ook nog denken aan een defect krukaslager. Maar dan hoor je vaak een laag kloppend/ratel geluid. Is niet te hopen dat dat het is. Welk type motor hangt er in? Maar goed: ff naar de garage gaan iis een goed idee. Zo vanaf de PC is het lastig een goede diagnose te stellen, afgaand op een geluid.

matthew

Je oliepeil is goed,maar er werd gevragen om het peil van de bakolie,is die wel goed?

Dannyassen

Nou vandaag naar de garage geweest !

Het is mijn druklager en mijn complete koppeling moet vervangen worden !   :neen: :neen:
Kost me 850 EURO !

Kan dat een beetje kloppen qua prijs ?
Of heeft iemand nog een idee ????

Gr
Danny

maXcomX

Druklager? Je zei dat de auto dat geluid maakte als je gas losliet... Bedoel je het toplager misschien? Het druklager werkt namelijk alleen maar als je je koppeling intrapt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev