Advertenties


Hoe hebben jullie je ramen getint?

Gestart door RvdPol, 17 september 2004, 13:43:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Eveline

Citaat van: sebastiaan op 20 september 2004, 07:59:55
Sinds zaterdag rondom 30 % s'avonds geen last sterker nog voor achter op komend verkeer is niet lastig. :D

Vooral als ze groot licht opzetten en denken dat ze je ermee pesten.. NIET DUS!!!
dat is het leuke van een getinte achterruit... ;D ;D :D

Robert yellowDevil

Citaat van: Stefan op 20 september 2004, 08:17:47
30% rondom is ook niet zo heel veel natuurlijk, ik kan daar ook nromaal doorheen kijken in het donker... :D ;)

ja van binnen naar buiten ('s nachts), maar niet van buiten naar binnen.

Heb zelf ook 30% rondom (excl. voorruit), en ik verbaas me elke keer weer dat ik me meisje niet zie zitten als ik ff bij een benzine station sigaretten ga halen, overdags en 's avonds, terwijl je als je in de auto zit echt niet het gevoel hebt dat het zo donker is, als je naar buiten zit te kijken.

Het lijkt net niks, maar ben er zelf heel erg tevreden over, die 30 %, vindt ik een hele goede keuze.

Stefan

Het is maar net hoe je er tegenaankijkt volgens mij en hoe het licht er in/tegen valt, soms kan ik niet naar binnen kijken(vooral van vooraf gezien) soms wel.

Als de ramen nat zijn kan je ook niet naar binnen kijken ;D :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tuned

voorruit op 20 % is denk ik wel fijn

maar is het nie zo dat als je je spiegels zou tinten dat je dan door getint glas naar getint glas kijkt en dan dus eigenlijk nix meer ziet?
voorruitje meenemen staat net iets mooier plus dat het effect is dat de auto van binnen donkerder word en je nog minder inkijk heb.

Robert yellowDevil

Citaat van: Dave op 20 september 2004, 09:30:15
voorruit op 20 % is denk ik wel fijn

voorruitje meenemen staat net iets mooier plus dat het effect is dat de auto van binnen donkerder word en je nog minder inkijk heb.

ja dat lijkt mij wel zo, lijkt me trouwens super mooi ;D

ik heb het nu zelf met folie gedaan en was echt met ? 35,- klaar voor alle zij-ruiten, alleen om te kijken hoe het effect is en hoe 30 % eruit ziet op mijn auto, en het bevalt me zeer zeker goed, dus ga het in de toekomst bij een professioneel bedrijf laten doen met garantie en zware kwaliteit en denk dat ik me voorruit dan ook mee laat nemen.

Zelf doen is een leuke manier om te testen en het resultaat viel nog zeker niet tegen ( een paar belletjes), kan nog best een eindje rondrijden zo  :D


Robert yellowDevil

Citaat van: Dave op 20 september 2004, 09:30:15
maar is het nie zo dat als je je spiegels zou tinten dat je dan door getint glas naar getint glas kijkt en dan dus eigenlijk nix meer ziet?

Dat is dus wel zo, zet jij maar eens twee zonnebrillen op, dan zie je ook donkerder  :)

je kan ook spiegel folie op je spiegels doen  :) :) :)

hahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh, sorry  ;D

ppveenstra

A.s week wordt mijn achterraam geblindeerd + achterste zijruiten, ivm beveiliging diefstal van de audio, de voorste zijruiten eerst nog niet omdat ik hiervoor nieuwe beglazing op de kop moet zien te tikken...  :)

Jeffrey

Hoi,
ik zie jullie discussieren over het aantal % dat je mag tinten.


Wettelijk toegestaan is:

Vooruit: 35%

Zijruiten bij de deuren 35%

De andere ramen mogen zo donker als je zelf wil...


Uit eigen ervaring weet ik dat helemaal zwarte ramen achter en de 35% tinten op de zij en vooramen niet zo mooi is,
je kunt het beter allemaal gelijk houden!


Als je je auto zelf wil gaan tinten wat natuurlijk ook de goedkoopste oplossing!


Je moet alleen wel DE TIJD ER VOOR NEMEN!!!!!!!!!!



Mijn Megane is helemaal rondom getint door een proffesioneel bedrijf, je krijgt er ook een sertificaat bij enzo.
Maar neem van mij aan als je gedult heb je het zelf net zo mooi kunt doen en een heel hoop geld bespaart, ik heb met een vriend een golf 3 gedaan en die ziet er werkelijk FANTASTISCH uit!




De belangrijkste punten waar je op moet letten:


-Zorg dat je altijd met zn tweeen bent.

-Haal de voorramen er op je gemak uit.

-Maak ze heel goed schoon (gebruik hiervoon een speciaal mesje kost bij de gamma 1 euro en ruitenreiniger)

-Als je de beschermlaag er af trekt doe dit voorzichtig met zn tweeen zodat het niet kan dubbelvouwen en je een nieuw stuk moet pakken HOU HEM EEN BEETJE STRAK!.

-Spuit het raam in met afwasmiddel gemengt met water.

-Leg voorzichtig het folie dat je van de rol hebt afgesneden op de ruit en positioneer hem.
dit kan zeer goed omdat het afwasmiddel nog tussen de ruit en het folie zit.


-Als je dit hebt gedaan begin je met de plaatje dat er bij zit al het afwasmiddel en het lucht er uit te vrijven.

DIT DUURT ECHT LANG EN JE MOET BLIJVEN DOORGAAN TOT DAT ER NIETS MEER IN ZIT ALLEEN DAN KRIJG JE EEN MOOI RESULTAAT.

DOE DIT NIET TE HARD ANDERS KRIJG JE AL KRASSEN VOOR DAT JE RAAM WEER GEMONTEERD ZIT!

-Je kan nu met een stanleymesje het overtollige raamfolie wegsnijden VOORZICHTIG!.

-Je laat je raam liefst 4 dagen drogen en dan pas monteer je hem!



Bij de achterruiten werkt dit exact het zelfde alleen kun je niet je raam eruit halen dus snij je de folie voordat je gaat plakken zo veel mogelijk op maat en plakt het er dan tegenaan. je moet ook gewoon tot dat er nix meer te zien is door blijven gaan met de sop en luchtbellen verwijderen. als dit gelukt is snij je voorzichtig het overtolligge folie weg.


LET OP dit is gewoon echt een heel erg rotwerkje maar als het je lukt bespaar je jezelf enorm veel geld

Ik adviseer als je je voorruit wil doen laat die wel gewoon door een bedrijf doen omdat je dan geen gezeik met de politie kan krijgen want je hebt dan immers een sertificaat.

Een achterruit van een megane coupe is gewoon echt NIET MAKKELIJK dus als je dit naar een paar keer proberen niet voor elkaar krijgt kun je het gewoon altijd nog door een bedrijf laten doen!

Je hebt met je zijruiten zowiezo al een paar honder euro bespaart!!



VEEL SUCCES ALLEMAAL is iets niet duidelijk vraag het maar via dit forum!


groeten jeffrey






rombartus


megane74

De mijne worden rondom met 35 % getint . Dit om mijn audio van de buitenwereld te ontrekken en om in de zomer maanden de hitte er een beetj uit te houden.

Stefan

Dat is een goed plan :D
Maar met 35% wordt het niet helaas zo donker dat je niet meer naar binnen kan kijken, bij mij kan je nog wel een beetje erdoorheen kijken namelijk door die 35%..
Helpt idd wel tegen de warmte(en het staat mooi)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Jeffrey

Hallo


Als je je ramen rondom INCL de voorruit tint dan ben je wel zo goed als onherkenbaar hoor overdag!
Alleen als de zon er recht op staat kun je een schim zien...



De grootste voordelen van het tinten vind ik vooral dat je INTERIEUR beter beschermd is!? :D

Wat ook belangrijk is voor jezelf is dat als de Z O N recht in je gezicht schijnt je niet meer ernstig verblind word


DUS MET HET TINTEN VAN JE AUTO WORD DE VERKEERSVEILIGHEID VERGROOT!!![/i]    ::)


Al denken sommige agenten er anders over: Eentje hield me aan en ging heel mijn (net gepoetste) megane bekijken en aanraken >:( en kwam (volgens hem) tot de conlusie dat tinten van al je rramen verboden is. Dus ik lachen in mezelf en vroeg waaruit hij dat opmaakte. Toen begon hij een heel verhaal te vertellen dat het minder veilig is en bla bla bla tot ik hem vertelde wat hij er van vond dat je bijvoorbeeld niet meer verblind word door de zon en er niet word ingebroken bleef hij hardleers! Toen dacht ik, ik laat hem mijn certificaat plus een bladzijde uit het WETBOEK WAAR IN STAAT DAT HET WEL MAG!!!!!!!!!!! toen stond hij met een BEK VOL TANDEN
en liet me weer verder gaan!!!!!!!!!!! :D :D :D

Als jullie interesse hebben kan ik proberen dat artikel uit dat wetboek hier op het forum te plaatsen zodat iedereen die zijn wagen NETJES heeft getint nooit een bekeuring kan ontvangen voor het tinten van zijn of haar ramen!!! :P :D ;D


Groeten? ?Jeffrey






RvdPol

Nou heel graag Jeffrey! Ik ben heel benieuwd naar dat artikel :D

sebastiaan

 :D Dat kan alleen maar toe gejuicht worden :D


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev