Advertenties


Hoe hebben jullie je ramen getint?

Gestart door RvdPol, 17 september 2004, 13:43:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Mck

Ik heb m'n 4 zijramen ook zelf getint, is zeer strak geworden  ;D

M'n vraag; heeft iemand ervaring met de achterruit? Dit krijg ik niet mooi voor mekaar..... :-\
Ook niet met de fohn erbij!

Denk dat ik het maar laat doen..!

p.s. krijg je geen krassen als je het raam vaak open en dicht doet??

Stefan

Krassen helemaal voorkomen is heel moeilijk, dat kan alleen als er helemaal geen vuil enz. op je ruiten zit maar dit is natuurlijk onvermijdelijk.
Ook kunnen je raamrubbers krassen veroorzaken als ze bijvoorbeeld slecht aansluiten op droog of versleten zijn.
De achterruit is een moeilijk klusje.
probeer de folie eerst aan  de buitenkant van het raam te vormen en  dan aan de binnenkant plakken, maar laten doen is uiteindelijk toch beter denk ik :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

sebastiaan

Citaat van: Marcel (Mck) op 23 september 2004, 19:35:27
Ik heb m'n 4 zijramen ook zelf getint, is zeer strak geworden ;D

M'n vraag; heeft iemand ervaring met de achterruit? Dit krijg ik niet mooi voor mekaar..... :-\
Ook niet met de fohn erbij!

Denk dat ik het maar laat doen..!

p.s. krijg je geen krassen als je het raam vaak open en dicht doet??

Beste Marcel,

Ik heb het laten doen.
De werkwijze van die persoon voor de achterruit was simpel en doeltreffend.
Leg de folie op de buitenkant van de ruit(ruit schoon en nat maken).
Als de folie goed ligt dan ga je met een mesje (scheermesje od) de outline snijden.
Dus precies de contouren van het raam(let op de eventuele bolletjes aan de zijkant van de achterruit, die moet je er niet bij betrekken).
Wanneer je dat gedaan hebt maak je de binnenkant goed schoon en dan kan je met de voor bewerkte folie via wat paswerk de achterruit redelijk simpel beplakken.

succes.

Kawing [Real-One]

Ben ook van plan om mijn ruite te tinten, maar zit nog te twijfelen tussen zwart of blauw, iemand ergens een foto van een auto met blauwe ruiten.. ??

Jeffrey




Hmmm zou geen blauw doen als ik jou was...........

Ik heb al een paar auto's gezien die dat hebben en dat ziet er heel goedkoop en niet chiq uit maarja ieder zijn eigen smaak natuurlijk!!! :D


sebastiaan

Je houdt altijd kleur verschil, dan moet het maar net mooi zijn... ???

RvdPol

Hee Jeffrey,

Heb je al een mogelijkheid gehad om het blad in te scannen?
Ik ben erg benieuwd :D

Groeten,
Ronny


peterachterop

afgelopen weekend op full speed stond een stand met carfolies. Daar stond bij de voorbeelden een groene coupe cabrio op de foto met groene ruiten. heb er verder geen aandacht aan besteed maar misschien stond er ook wel een wagen met blauwe ruiten.

Kijk eens op hun site www.carfilm.nl
Daar staat o.a. een ibiza met groene ramen op.

Ze hebben ook een link naar een duits bedrijf waar je in voorbeeldwagens zelf kunt kijken wat het resultaat van de desbetreffende folie wordt.
http://www.cpfilms-cms.de/fileadmin/User_Upload/Flash/VirtualCar/carstyling.swf

succes
Peter.

RvdPol

Over voorbeelden gesproken, ik heb al even op de site rond gekeken en naar de foto's die ik heb gemaakt, maar hebben jullie toevallig ook voorbeeldjes/foto's van jullie auto's met folie?

Is (naast heel erg handig voor mij) natuurlijk altijd leuk om naar te kijken :D

Stefan

Kijk eens bij IK HEB IETS NIEUWS GEKOCHT/GEMONTEERD bij algemene zaken, daar heb ik pas nog 2 foto?s geplaatst van mijn zonneband en kan je ook de rest van de ruiten zien.

Of anders op mijn ledenpagina, lid nr. 210 :D :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

RvdPol


Stefan

Zo ziet het er dus uit als de boel donker is......... :D ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

badboy

even over dat blinderen ik ben zelf de wetboeken ingedoken en het een en ander uitgezocht.

in de wet staat dat je voor en voor-zij ruiten niet mag verkleuren ( dus nooit geloven als iemand zegt het mag -- % want je mag het niet verkleuren.

het stomme is in de rechtbank is er een zaak geweest en een uitspraak gekomen dat folie niet mag en dat kost ook 95 euro als ze je daarmee zien ( als je een zeikerige agent tegen komt kan hij zelf moeilijk doen over de band die bovenin op het raam geplakt word).

er is nog geen uitspraak over coaten dus dat mag in principe niet maar er word ook niet voor bekeurd.

dus ik zou zeggen coaten dan heb je de beste kansen om er mee rond te rijden.

en over achterin blinderen kun je ook krijtverf gebruiken zoals op de schoolborden en daar krijg je ook een heel mooi effect van alleen zie je er ook niks meer doorheen van binnenuit.

gr roy

Mck

Hier een voorbeeld van zelf plakken!


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev