Advertenties


Pioneer F500BT Navigatie inbouwen

Gestart door Jeremy, 29 mei 2010, 15:00:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeremy

Hallo,

Ik ben sinds 3 weken de zeer trotse bezitter van een Renault Megane CC Dynamique Luxe 1.6 uit 2005,
Nu heb ik eigenlijk 2 vragen...
Ik heb gisteren bij de Hallfords het Pioneer F500BT Navigatiesysteem gekocht, en daarbij zat ook gelijk een versterker die het mogelijk maakt om het systeem te integreren in het bestaande audiosysteem, nu is mijn eerste vraag... hoe ga ik dit aanpakken? Ik heb niet zoveel verstand van autoradio's, en er zit geen duidelijke handleiding bij, alleen een schema waar ik niet veel van snap.
Dus hoop ik dat iemand hier toevallig ervaring heeft met dit systeem, of misschien met een soortgelijk systeem.
Mijn tweede vraag gaat over mijn radio, er zit nu een Pioneer radio in, en de originele heb ik helaas niet bij de auto gekregen, Maar ik zou toch eigenlijk liever de originele weer willen, of in ieder geval een radio die beter in het dashboard past want nu is het echt geen gezicht met de afwerking rond de radio.
Waar kan ik deze radio kopen, en hoeveel gaat dat mij kosten ongeveer?

ik hoop dat mijn vragen een beetje duidelijk zijn, ik kan eventueel ook foto's maken van de stekkertjes en zo als dat nodig is

Groeten Jeremy

matthew

Originele radio,zou je eerst bij de dealer moeten informeren wat er in heeft gezeten,ze kunnen dit uit zoeken aan de hand van je kenteken.

Als ze dan jou het onderdeelnummer geven en de prijs weet je wat die bij de dealer kost,en aan de hand van het nummer kun je kijken op bv onderdelen lijn of er niet een goed exemplaar nieuw of gebruikt wordt aangeboden voor een mooie prijs.

Er zijn ook zwarte afwerk randjes origineel renault te koop,deze zijn om voor een mooiere afwerking te zorgen voor een aftermarket radio.

Verder is wel mijn advies,als je er weinig kennis van hebt er dan ook niet mee te gaan liggen klooien,want bij de auto's van tegenwoordig kun je door een klein foutje de raarste storingen krijgen.

nijntje

halfords heeft ook een inbouwservice.
die kunnen je vast en zeker helpen.

Jeremy

Citaat van: -KJ- op 30 mei 2010, 12:26:05
Is het wel handig om een systeem van 300 Euro te kopen en je dan achteraf af te vragen of en hoe het in je auto past?

het is een portable systeem die niet perse ingebouwd hoeft te worden, je kan hem ook gebruiken met een zuignap op het raam.
En sowieso vond ik het een koopje omdat je met dit systeem ook handsfree kan bellen, en je met een geheugenkaart films en muziek af kan spelen.
het systeem past sowieso in de auto, alleen is inderdaad de vraag hoe, maar het is een kwestie van de goede stekketjes aansluiten, en dat is eigenlijk het enigste probleem, dus ja.. ik vind het wel handig ;)

Jeremy

#4
Bedankt voor de reacties! :) ik zal binnenkort wel even de dealer bellen voor de radio

Ik heb ondertussen al hulp gekregen van een maat, en weet hoe ik het aan moet sluiten (was vrij simpel eigenlijk:P) maar nu wil ik graag het systeem onder de radio plaatsten, en dat wil i als volgt doen... ik wil dan in plaats van het opbergvakje een plaatje doen, zodat ik daarachter dan het verstrerkertje kwijt kan, en op het plaatje dan de adapter van het systeem bevestig.
Weet iemand hoeveel die plaatjes kosten? en of het stevig genoeg is om ongeveer 1,5 kilo te dragen, want anders moet ik even een andere oplossing bedenken :P

matthew

Het plaatje kan alleen boven ,dus zul je je radio naar onder moeten verplaatsen.

Zo'n plaatje kost bij de dealer 45 euro,ik heb er ook nog 1tje liggen en mag je voor 10 euro overnemen.

Jeremy

Oké, bedankt Matthew, ik zal het in gedachte houden, want moet eerst kijken voor die originele radio, en die kan denk ik niet in het onderste deel?

Jeremy

Heb inmiddels een oplossing gevonden voor de plek van de navigatie.
Ik heb de zuignap van de houder afgeschroefd , en deze houder paste precies in het vakje, dus heb ik een klein gaatje in de achterkant van het vakje geboord, en via het schroef gat van de zuignap de houder met 1 schroefje vastgezet.
Deze zit nu muurvast, en dat zonder enige echte schade toe te brengen, aangezien je het gaatje niet kan zien, en zo'n vakje niet duur is om te vervangen (heb ik hier gelezen ;) )
hier 2 foto's van het resultaat:

moet nog wel even de versterker wegwerken ergens, en de boel aansluiten op de auto, maar kan hem nu in ieder geval gebruiken zonder hem op het raam te hoeven plakken :)




en ja! ik weet het.. ik moet nog een originele radio regelen, of in ieder geval een afwerk randje :P

matthew

Met afwerk randje ben je ook klaar dit kost 15 euro ofzo,is goedkoper dan een andere radio en dan krijg je er een mooie zwarte rand omheen.

Jeremy

nog even een vraagje.. hoe krijg ik het dashboardkastje eruit? kan maar een paar schroeven vinden aan de bovenkant, maar als ik die losschroef krijg ik hem er nog niet af

matthew

Aan de zijkant zit nog een kap die je eraf moet halen en dan zit daar nog een schroef,en dan rechts onder zit nog een schroef(maar die valt ook op als je die kap weg hebt).

En dan zit er links onder nog een schroef.

Jeremy

Heel erg bedankt voor al je hulp Matthew! ik waardeer het enorm! :) alles zit nu ingebouwd, ik moet alleen de bedrading nog iets netter wegwerken, als ik een afwerkrandje heb gehaald zal ik nog wel even een foto maken van het eindresultaat, en hier neerzetten

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev