Advertenties

Stotteren/Afslaan van Coupe 1.6e uit 1997

Gestart door nd-photo.nl, 24 mei 2010, 22:07:36

Vorige topic - Volgende topic

nd-photo.nl

Hmm ik dacht dat ik van de problemen afwas, maar heb sinds een week weer last dat mn auto afslaat. Het komt vooral voor bij het afremmen naar 0km/u en dan even stationair draaien. Voel ook dat hij soms even inhoudt. Net even van de stroom afgehaald en stukje gereden, stotterde soms nog een paar keer (niet hevig), maar niet afgeslagen. Zal denk ik binnenkort weer een bezoekje aan de garage moeten brengen.

Iemand nog een idee?

[edit]
Ter verduidelijking: na mn reparatie heb ik nergens last van gehad, tot afgelopen week

RobScénic

Zet er maar eens nieuwe bougies in, en nieuwe bougiekabels. Je bobines waren al nagekeken of niet? Ik hou het namelijk op een ontstekingsprobleem, en ik vermoed met name de kabels. Maar dan zou ik sowieso de bougies tegelijk vervangen, zijn de kosten niet.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

nd-photo.nl

Bobines waren goedgekeurd door de garage. Wat kosten nieuwe kabels + bougies bij elkaar (schatting)? Nog tips voor bougies, had volgens mij nog iets gelezen over Denso Iridium bougies etc. Neem aan dat ik gewoon langs de Brezan kan rijden?

Is het vervangen van de kabels makkelijk te doen, punten waar ik op moet letten?

Christian de Vriend

Mijn megane rijdt al jaren op denso iridium,bevallen me goed,ze gaan ook langer mee dan normale bougies.
ik was destijds 150 euro kwijt voor denso iridium bougies,en magnecore bougiekabels.

wat het standaard spul kost zou ik even niet weten.

mischien even kijken op H-base.nl
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

RobScénic

Rij je op LPG? Dan moet je de Bosch FR78X bougies monteren. Op benzine zou ik het zo niet weten. Ik meende dat een setje bougiekabels rond de 70 euro zaten.

boertje (Sander)

Voor LPG worden tegenwoordig weer aparte bougies voorgeschreven van bijvoorbeeld Bosch of NGK. Deze zijn geschikt voor het rijden op LPG. Er word niet gezegd dat de FR78X niet geschikt zijn maar voor LPG zijn nu weer speciale bougies ontwikkeld.
Het leven is mooi je moet het zien!!!!

nd-photo.nl

Door tip van boertje Bosch Super4 (FR78X) bougies aangeschaft, prijs viel me nog mee. Bougiekabels zagen er nog gewoon goed uit. De oude bougies zagen er aardig uitgeleefd uit en waren volgens mij al toe aan vervanging. Net een uitgebreide testrit gemaakt met veel afremmen naar stilstand en even stationair laten draaien (hier sloeg hij laatst veel op af). Stationair liep hij ook iets hoger (net onder de 1000 toeren), waar hij eerst rond de 750 toeren bleef hangen en zo nu en dan een dip had (soms tot 0). Hij heeft 1x gestotterd (van 1ste naar 2de versnelling) en daarna geen vreemde fratsen meer uitgehaald.

Auto rijdt "vloeiender" en lijkt veel regelmatiger te lopen, weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Woensdag komt er weer een uitgebreide rit aan, dan kan ik er meer over zeggen.

Special thx to boertje!

RobScénic

Vervang de kabels alsjeblieft ook meteen, de mijne zagen er destijds ook als nieuw uit, maar na metingen bleken ze al geruime tijd overleden te zijn

nd-photo.nl

Hmm daar zeg je wat, uiterlijk zegt uiteraard ook niet alles...

RobScénic

Dat stotteren kan namelijk veroorzaakt worden door de kabels. Als deze teveel weerstand geven, komt als het ware je vonk een fractie te laat. Waardoor je motor net niet lekker loopt.

nd-photo.nl

Ok duidelijk nog niet opgelost, daarnet pizza wezen halen (stukje van 15 mins) en de auto is 2x afgeslagen. Gebeurd alleen bij afremmen naar 0 (Waarom gister dan geen probleem tijdens mn 1ste testrit?). Tijdens het afremmen (koppeling ingetrapt) schommelt het toerental superveel tussen 1.000 en 500/0.

Heb net de oude bougies nagekeken en deze zijn allen koffiebruin, zowel electrode als het armpje.

[edit]
Bougiekabels zijn inmiddels in bestelling

Creablaster

Ik had precies het zelfde probleem. Ik heb toen me boubines vervangen bougies en de bougiekabels niks geen verscheel. Tot twee weken terug toen heb ik mijn vacuum slangetje naar de mapsensor vervangen zater scheurjes is meteen van alle promblemen af.

nd-photo.nl

Ik dacht daar ook aan, ik ga gelijk even testen.

[Edit]
Heb de vacuum test gedaan, maar geen effect. Vorige keer al een keer naar die slang gekeken, maar daar lijkt niets mis mee. Bougiekabels zijn helaas niet binnengekomen vandaag (was op werk en niemand thuis), dus dat zal morgen moeten komen. Vandaag weer 200km gereden zonder "problemen", niet afgeslagen, maar wel paar keer onregelmatig stationair bij stilstaan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev