Advertenties


Stotteren/Afslaan van Coupe 1.6e uit 1997

Gestart door nd-photo.nl, 24 mei 2010, 22:07:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

matthew

Nou ik zeg maken die auto kun je daarna r weer lekker mee rijden.

En ben je ook weer 5 jaar van die riem af of 120000km

RobScénic

Ik vind het verschil tussen geen waterpomp/ wel waterpomp vervangen erg groot. Zo duur is die waterpomp niet, en montage al helemaal niet omdat de d-riem toch eraf ligt. Dan vind ik 200 euro verschil wel veel. Overigens zou ik sowieso de waterpomp laten vervangen. Goede kans dat de oude gaat lekken na montage van de nieuwe d-riem.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

DHL

Tja, als je de wagen wil houden moet je hem maken he. Zijn grotendeels onderhoudskosten. Als hij voor de rest goed is even in de portefeulle gaan he. Maar dan ben je weer met een goede wagen de baan op. Voor 700 Euro koop je geen andere wagen he. En zoals reeds gezegd, ben je met de riem weer goed voor 5 jaar

nd-photo.nl

Precies, ik heb al doorgegeven om hem te laten maken, maandag of dinsdag moet hij weer klaar zijn. Thx voor de tip RobCoupe, zal maandag nog even bellen voor de zekerheid.

Als hij het na de reparatie voor langere tijd weer goed doet, dan vind ik het waard geweest, want het is voor de rest een relaxte auto. Lekker vlot, model ziet er mooi uit en rijd lekker.

nd-photo.nl

Hmm ik dacht dat de Coupetje helemaal genezen zou zijn van het afslaan en stotteren, maar niets is minder waar. Einde van de dag mn auto weer opgehaald, gechecked wat er allemaal was vervangen. De rinkel in mn uitlaat zou volgens de garage geen kwaad kunnen, ze hadden het nog aangeboden om te repareren voor +-75e, maar dat heb ik afgeslagen.

Tijd om naar huis te rijden, leek allemaal goed te gaan, totdat ik een tijdje stil moest staan voor het stoplicht en wegtrok. Hij stotterde iets van 5 seconden, daarna reed hij weer normaal. Een stukje verderop moest ik afremmen tot stilstand, daarna wilde ik een bocht nemen en sloeg hij opeens af. Herstarten ging echter zonder problemen. De rest van de rit geen problemen meer gehad.

In ieder geval is er een dikke verbetering merkbaar, hij trok lekker door en liep perfect stationair (iets meer dan 750 toeren met warme motor). Ik vermoed dat de rinkel in mn uitlaat ervoor zorgt dat de lambda sensor foutieve info krijgt, vraag me af wat jullie ideeen zijn na het lezen van mijn verhaal.

Morgen ga ik in ieder geval even terugbellen.

sijm138 (jesse)

rinkel in je uitlaat kan je kat zijn en dat heeft geen invloed op je lmbda sonde want hij heeft er maar 1 en dat is in de frontpijp vanaf het spruitstuk.
en die rinkel is waarschijnlijk een stalle ring in je katalysator die trilt die willen wel eens los gaan zitten
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

nd-photo.nl

Hmm dank voor de uitleg, wat zou het dan kunnen zijn?

matthew

Dat schotje in je kat kan ook de uitlaatgaslijn dicht leggen en daardoor afslaan natuurlijk.

Het kan ook nog je gasklepweerstand zijn die stuk is.

nd-photo.nl

Kwam gisteren bij een zoektocht nog op dit topic, wat erg veel op mijn probleem lijkt.

Megane 1997 / Inhouden, stilvallen, schudden en niet oppakken - tenminste soms
http://problemcar.nl/viewtopic.php?id=136254

Zal dit vrijdag nog even aankaarten bij de garage. Weet iemand de geschatte kosten voor vervanging?

maXcomX

Koppeling vervangen bedoel je?
Nou dat lijkt me sterk! Beter gezegd: Onmogelijk dat het daar aan ligt.
Laat 'm eerst maar eens uitlezen, zou ik zeggen. Als de Lambda sensor defect is of verkeerde waardes geeft komt dat er wel uit.
Check ook de kleppen maar eens of de nokkenas sensor.

nd-photo.nl

Ik doelde meer op dit:

CiteerHet probleem (schudden en niet oppakken) deed zich vandaag na een uur rijden opeens weer voor. Deze keer bleef het 'gelukkig' zo tot er mensen met kennis van zaken erbij gehaald konden worden. Hij liep inderdaad op 2 poten en de oorzaak was waarschijnlijk een kapotte bobine. Die is nu vervangen en hij loopt tot nu toe weer normaal. Ik ben benieuwd of dit inderdaad de oorzaak was, ik hoop het. Als één van de problemen zich toch weer voordoet meld ik het wel weer en zal ik eens naar de andere suggesties gaan kijken.

maXcomX

aha, Ja zou best kunnen, bobines zijn niet het sterkste punt (zie onderwerpen hierover op het forum).
Ik moet ff denken, maar ik dacht rond de 35-40 euro voor een bobine (niet via de dealer, maar bij automaterialenzaak).


nd-photo.nl

#27
Vandaag mijn auto weer opgehaald, nadat ik hem vrijdag had teruggebracht ter onderzoek. Vrijdag werd ik gebeld dat ze de computer niet konden uitlezen, vanmorgen waren ze er nog bezig mee geweest. De hoofdmonteur heeft er zelf nog verschillende keren mee gereden en niets gevonden. Auto hebben ze ge-herinitialiseerd (volledig van stroom afgehaald), de vervangen stappenmotor hadden ze (als ik goed heb opgelet) ingetraind. Bobines nagekeken (had stukje van problemcar voor ze uitgeprint), bougies nagekeken, maar niets gevonden. Daarna heeft de monteur nogmaals gereden en geen problemen ondervonden.

Ik heb donderdagavond nog het luchtfilter vervangen door een K&N vervangingsfilter en nog een stukje gereden. Merkte wel gelijk een verschil, responsiever op het gas en iets ander geluid. Vandaag nog een stuk gereden en geen problemen ondervonden. Woensdag moet ik weer een lang stuk rijden, update na woensdag.

[edit]
Owja, nog een klein minpuntje. Mn kilometerteller is nu gewoon zwart, zie niet mn totale km stand en mn gereden km's...Morgen weer even terugbellen  :)

matthew


nd-photo.nl

Gister op magische wijze tijdens het rijden (op de heenweg) sprong het lampje aan. Op de terugweg bleef hij het ook gewoon doen.

En...gister eindelijk (!) een probleemloze rit gehad van dik 250km (heen/terug werk + heen/terug naar klant vanaf werk), niet afgeslagen en ook geen gestotter meer. Volgens mij kunnen we voorzichtig stellen dat hij is gerepareerd. Ik zal soon de reparatiebank aanvullen met mijn ervaringen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev