Advertenties

Mégane Scénic 1.6e '97 phase I

Gestart door miquels, 24 mei 2010, 10:15:24

Vorige topic - Volgende topic

miquels

De keurmeester heeft nog een gaatje dichtgesmeerd tussen het uiteinde van de katt. en de middenpijp...de scénic mag weer ´n jaartje rondrijden!

miquels

:huh:De achterdemper trilt weer tegen de achterbrug aan...,weer´s 3 nieuwe ophangrubbers halen! Een jaar geleden zijn ze vervangen, ik moet wel toegeven dat die vierkanten holle balk op de achterbrug krom is, ik pieker er over om m los te maken en om te draaien,dop 19. Ik heb er vast kruipolie op gespoten...Die moeren zulllen wel weer gruwelijk vast zitten. ;(

miquels

Ik heb één rubber vervangen van de demper,2 euro 90, de bewuste balk enigzins recht gekregen met een koevoet met drie tegels: auto opkrikken, drie tegels op de grond en koevoet tussen de balk en de achterbrug, auto laten zakken, dan zie je 'm zowat bol gaan staan! (foto's volgen nog.)
Geen gebonk meer! !-!

miquels

Jammerz, het gebonk is weer terug...,de balk is weer in zijn oude staat, dus krom,getrokken.
Nu hoorde ik vandaag iemand zeggen dat je die balk gerust weg kan halen en niet meer terug hoeft te zetten...!?

miquels

Ik heb gisteren op notabene,vrijdag de dertiende, mijn gezond verstand gebruikt...,een nieuwe balk gehaald bij de Renaultdealer!
De prijs was inclusief btw 21,87 euro,onderdeelnummer: 7700827178.
Vanmiddag met zo'n grote momentsleutel met dop 19 de twee moeren los gekregen; de balk zit er op!
Het volgend probleem...,kauwgom op de zitting van de bijrijdersstoel!
Ik heb de lap van de zitting los gekregen;deze ligt nu in de diepvries...! Het schijnt dat je zo de kauwgom kan verwijderen als ie ijs en ijskoud is!!!

miquels

Bevriezen hielp niet; met pindakaas erop lukte wel!!!
De zitting heb ik net terug gehangen, het was effen puzzelen...!

miquels

Uploaded with ImageShack.us
Dat was de stunt met de balk..!

miquels

Het trillen van de uitlaat is terug, 8)7 ,heb maar 'n nieuwe middenpijp gehaald bij de Brezan,68 euro.

miquels

Een tijdje rondgereden met het geluid van een engelse sportwagen, Gun Gum gekocht, dit tussen de kat en de middendemper gesmeerd, de originele klem erop, de wagen klinkt weer als vanouds!
Van de week een nieuw geval van geluidshinder... 8)7, mijn kofferbak was leeg, doch t leek of er een stapel planken op elkaar denderden...
Vanmiddag nieuwe achter schokdempers gehaald, hopla, weer 139 euro armer.Vanavond gemonteerd.
Die van linksachter was kapot bovenin.

miquels

Op 2 juli is de distributieriem vervangen,ik heb meegekeken hoe de monteur het deed!
Tegelijk is vervangen: waterpomp,radiateur,remblokken.
Olie ververst,versnellingsbak iets bijgevuld.
Uitlaat is nu helemaal ok.

4 liter olie                       
remblokken                     
radiateur                       
distributieset                   
waterpomp                     
0,5 versn.bakolie               
6 liter koelvloeistof

miquels

De motor loopt nog al eens onregelmatig,de toeren gaan dan wat omhoog,en hij slaat reglmatig af onderweg....,het wordt eens tijd om de stappenmotor schoon te maken!

miquels

Voor het schoonmaken van de stappenmotor heb ik meer tijd nodig,ik krijg de boel niet los...
Nieuw probleem:de ruitenwissers vóór hebben t begeven! Je hoort t motortje wel draaien...,ik zal dadelijk als t droog is deparafaan open schroeven.
Iemand een idee wat t euvel is?

miquels

De zes torx schroefjes los gemaakt en de parafaan opgetild,het onderste scharnierpunt van het ruitenwissersysteem was los!
Het euvel is verholpen,nu even nadenken over een of andere borgring...!

miquels

Vandaag op de sloop een ander mechanisme gehaald voor 50 euro!

Dat wordt weer 'n leuk klusje!

miquels

Op 31 maart de stappenmotor vervangen!

En idd, zoals op het forum vermeld, gaat de motor in het begin nog snel stationair; de accu even los gooien en het euvel verdwijnt na een aantal kilometers.
De wagen is vandaag weer gekeurd voor 'n jaartje!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev