Advertenties


Mégane Scénic 1.6e '97 phase I

Gestart door miquels, 24 mei 2010, 10:15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

miquels

Sinds 14 april dit jaar in ons bezit,deze prachtige wagen... _o_


miquels

Met 151000kms op de teller,je hoort de motor nauwelijks lopen,voor mij is dit een nieuw type waar ik nog geen kaas van gegeten heb!
Bij de proefrit vertoonde ie geen mankementen; echter,de handelaar keurde m voor de apk; tijdens de rit naar huis hoorde mijn vrouw al een raar geluid van de uitlaat,net als of ie los zat! :huh:
Ook met het starten ging t soms niet goed; de grote groene zekering onder de motorkap gaf problemen;sleutel omdraaien en dan een klik,zo dood als een pier! Even wat murmelen met die zekering en het lichtje op t dashboard gaat weer knipperen.
Ik heb er een trekhaak onder gezet,alles aangesloten...
Een paar duizend kilometers zijn toegevoegd met hemelvaart; even in noord frankrijk wezen kamperen!
Dat met de uitlaat is inmiddels verholpen; nieuwe ophangrubbers gemonteerd van de einddemper en het geluid is weg!
Het starten gaat nu ook zonder problemen,misschien dat het aan t mooie weer ligt?!(geen vochtig weer),wordt vervolgd...

miquels


miquels


miquels


miquels

En ons probleem op dit moment;de groene zekering die af en toe geen contact maakt... :?wie kan me daar meer over vertellen?
Dat stekkertje waar die zekering invalt,is die los te verkrijgen of moet ik daarvoor een andere motorkabelboom halen?

miquels

Heb inmiddels een nieuw unit gehaald van dat rode plus geval onder de motorkap;kosten 14 euro bij de dealer!
Nog te monteren!Beschrijving wellicht hier op t forum?


Uploaded with ImageShack.us

miquels


miquels

Zo, dit probleem is verholpen....


Uploaded with ImageShack.us

miquels

Nu het volgende!,Ja, helaas... ;( radiateur lekt! Is helemaal nat aan de onderkant!

miquels

Heel vreemd,duizend km afgelegd,het koelwatervaatje is nog helemaal vol! 8)7

miquels

Is ie vanmorgen afgekeurd op het CO-gehalte!
Effen een nieuwe cat zoeken!

miquels

Ik ga morgen de catalysator vervangen,het is lekker weer buiten; de wagen vóór op pootjes zetten en hopla...
Ik heb nog een monteur achter de hand ,mocht het niet lukken! ;)

miquels

De nieuwe catalysator hangt eronder...,maar,de hele boel maakt nu zo´n herrie!
Alle moeren kreeg ik moeiteloos los, echter de twee hitteschildjes zaten op de oude cat vastgeschroefd; ik heb twee boutjes door moeten slijpen, op de nieuwe cat zitten geen bevestigingen voor die schildjes, ik ga straks maar 's van die strips maken...
De heleboel weer nakijken, want met zo'n herrie-uitlaat kan ik morgen niet bij de apk-herkeuring aankomen!!!
Moeten die hitteschildjes er persé op?

miquels

Van ´n ex renaultmonteur vernam ik dat ik die hitteschildjes weg kan laten...
Het zaakje zit er nu fatsoenlijk onder.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev