Advertenties


Noodcode vast laat houden..

Gestart door shibby, 21 mei 2010, 14:00:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

shibby

Hoi allemaal,

Ik heb een mooie megane coupe uit 96. 2.0 16v
toen ik deze kocht paar weekjes geleden werd er door de vorige eigenaar verteld dat de sloten in de deuren waren vervangen.
De originele sleutels zaten er ook niet meer bij,

De vorige eigenaar heeft me uitgelegt dat als ik ooit een x de accu leeg zou hebben ik de noodcode in moet voeren. Deze zat er op een briefje netjes bijgelevert.

Nu dus het volgende, er is veel gerommeld met de draden achter de radio en er was van alles aangeknupt.
Zelf toen ik de radio aansloot kreeg ik de auto niet meer uit. Nou alle draden nagekeken en alles werkt ook perfect. Alleen nu houd de "ECU" denk ik de code niet meer vast en als ik s`morgens naar werk toega of sàvonds terug wil moet ik nu steeds de noodcode opnieuw invoeren.

Iemand van jullie die toevallig weet welke draad er voor het vasthouden van de code gebruikt wordt?
zodat ik hem niet elke keer hoef in te rammen. Want geloof me je wordt daar echt zat van dan  l-


(ik heb alle topics nagelezen op de site voor het kijken daarvoor maar het stond nergens.. of ik moet het gemist hebben)

Alvast bedankt
Mvg R.Smit

Timelord

Ik denk de draad waar constant stroom op staat ?, de accudraad ?

testit

De noodcode is er alleen voor noodgevallen je zal de sleutels opnieuw in moeten leren
via google staat het wel omschreven hoe .het gaat met de zelfde knop als de noodcode
en binnen bepaalde tijd de schakelaar op de sleutel(s) bedienen.

Joost

Noodcode????

Mijn een raadsel nooit gehoord of problemen mee!
De geheugen draad om het zomaar te noemen.
Voor het behouden van geheugens is de gele draad.
Mischien kun je er iets mee.

Succes

maXcomX

Hilarisch verhaal.
De sleutels opnieuw inlezen is de enige oplossing.
De noodcode is precies wat het is, en die wordt weer gereset na 10 minuten, als je het contact afzet.
Er is dus helemaal geen "geheugendraad" oid. maar ik denk dat de bedrading zodanig "gemodificeerd" is dat het contact aan blijft staan. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn, zeker als je een keer hierdoor met een lege accu staat.
Wat ik ook vreemd vindt, is dat de sloten zijn vervangen, maar er zitten geen sleutels bij...? Wat is dan de zin om die sloten te vervangen? Of is het een gestolen auto? Raar verhaal hoor.

Timelord

Ik denk dat hij bedoeld de sleutels van het vervangen slot.

shibby

Toen ik de auto kocht werkte het wel. de auto hield de noodcode netjes vast.

Slot is vervangen omdat er een x in ingebroken is. Slot kapot. Zit een goedkoop slotje in nu.. (moet nog vervangen worden door een centraal systeem.

Sleutel opnieuw in laten lezen gaat niet werken omdat de infrarood ding bij de speigel ook niet meer werkt.

En een paar dagen heeft de auto goed gelopen totdat ik de radio erin had gezet.. er was zo met de draden geknoeid dat zelfs de auto bleef lopen totdat ik de stekker uit de radio trok.

Dit allemaal opnieuw aangesloten etc.. en alles werkt nu perfect behalve dat de code nu niet meer vast wordt gehouden..
En ik heb geen idee meer welke draad nu daarvan was.. (ook nooit aan gedacht dat er een draad bij de radio liep die de code vasthoud)



Als iemand iets weet vertel het me.. ik ga er zelf uiteraard ook mee bezig./ Als ik een oplossing heb en het werkt dan laat ik het hier zeker weten i.v.m dat meer mensen hier denk ik wel de startblokkering eraf willen hebben voor een mooi centraal systeem.

Maar het heeft dus wel gefunctioneerd zo.. dus het kan :)

maXcomX

#7
Ik zeg al, dan is er een bypass gemaakt. Het electrisch schema heb je nodig om dat uit te vogelen. Als je de zoekfunctie gebruikt, vindt je die wel.
En misschien zit er al een emulator in, waarvan de voeding nu is onderbroken. Zoiets als deze http://www.tek-tronics.co.uk/product_info.php?cPath=33&products_id=96 Want normaal gesproken is er geen mogelijkheid om de noodcode vast te houden. Anders zou je geen emulator nodig hebben.

elvis_b2

Helaas heb je niets aan mijn commentaar maar ik vindt het wel een raar verhaal.
Ik heb namelijk ook de noodcode in moeten voeren en deze houdt zich prima vast.
Dit heb ik gedaan omdat ik geen zin heb om zoveel geld uit te geven bij een renault daeler en dat alleen om mijn deuren met een knopje open te krijgen.

shibby

Er zit geen bypass in  dat heb ik allemaal al nagekeken..

Ik denk nu zelf dat de continu stroom met de contactstroom verbonden is.
Zodat als je de auto uitzet de auto eigenlijk op contact blijft staan.

Dit ga ik vanmiddag eens even proberen..
Dat zou dan meteen verklaren toen ik de radio aansloot dat de auto bleef lopen terwijl ik de sleutel in de hand had,..  8)7

Elvis.. heb jij enig idee hoe ze dat aangesloten hebben bij jou zodat de auto de code vasthoud?

elvis_b2

om eerlijk te zijn weet ik niet hoe het inderdaad mogelijk is en hoe de draden zijn aangesloten.
Er is zoveel gepruts aan mijn auto dat ik er zelf niet echt wijs uit kom.

maXcomX

#11
Normaal (zie instructie boekje en manual) moet de code verlopen na een bepaalde tijd (nl = 10 minuten) afhankelijk per land), als het contact eraf gaat. Het is natuurlijk makkelijk te checken ofdat er sprake is van een contact-bypass, als je de accu losgooit.Als je dan opnieuw de noodcode moet invoeren, dan zit er geen emulator in, maar is het contact doorverbonden (continue).

shibby

Ik heb idd de constante spanning aan de contactspanning gemaakt. (geel aan rood) rest van de draden op andere spanningsdraad gegooid zodat de dingen en lampjes pas gaan werken als de auto gestart wordt. Alleen radio moet ik ff handmatig uitzetten maar het werkt :)

(voor de mensen die er intresse in hebben.) haal de radio eruit achter de radio zitten 2 draden een gele en een rode. 1 voor contactspanning en de andere voor continue spanning. knup deze aan elkaar en klaar ben je..


De auto houd hem goed vast   rij er nu 2 weken mee zonder de code opnieuw ingevoerd te hebben.

Mischien ook de mogelijkheid voor andere mensen om dit ook op deze simpele manier te doen en een mooi alarmsysteem in de auto in te bouwen :) zoals ik in meerdere topic gelezen heb.

Toch allemaal bedankt voor de moeite :)

Timelord

Als ik het zo lees dan hangt je noodcode niet aan de continuspanning, maar aan je contactspanning ?

Ik denk niet dat je binnenin de radio iets kunt verleggen zodat je noodcode aan je continuspanning komt te hangen ?

albert_coupe

de gele en de rode draad van je radio aan elkaar en de noodcode houd zicht voor altijd vast mits de accu eraf gaat moet je m weer ff opnieuw invoeren ik heb geen problemen meer haal ik de continu spaning eraf(rode) dan vergeet hij het binnen de 10 min weer

sucses mvg albert

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev