Advertenties


Interval onderhoudsbeurt na uitschrijving

Gestart door Jokot, 17 mei 2010, 10:54:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jokot

Beste forumbezoekers,

Hierbij mijn eerste bijdrage.

Ik heb sinds 3 mnd een Megane II 2.0 16v benzine, die ik op LPG G3 rij. Ik heb hem gekocht op 132000. De auto was toen ik hem kocht een lange tijd uitgeschreven geweest, ongeveer een half tot een heel jaar. Bij aanschaf heb ik een nieuwe apk en meegekregen en heeft de verkopende dealer de auto even nagekeken (geen beurt oid, geen garantie). In het onderhoudsboekje word een renault onderhoudsbeurt aangeraden bij 164000 of augustus 2009. Zoals gezegd, de auto heeft lang stilgestaan dus augustus 2009 is al lang voorbij.
Wat raden jullie mij aan: wachten tot 164000 km of juist eerder een beurt geven? In principe gebeurt er toch niets met een stilstaande auto?
Wel merk ik kleine zaken:
- de airco maakt een zoemend geluid als hij werkt
- bij het stoelverstellen (bestuurder) gaat er een servicelampje branden met de airbag sensor (is hier beschreven, heb ik opgelost)
- sinds kort krijg ik een wisselende melding dat het oliepeil te laag is (welke olie moet erin?)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Joost.

Fubar (Marcel)

#1
Bij een volgend onderhoudsinterval staat i.h. oh-boekje altijd vermeld:
1) uiterlijke km-stand en / of:
2) uiterlijke datum (bijv. 2 jaar na vorig onderhoudsbeurt)

Advies: indien km-stand nog niet bereikt is, maar de periode (bijv. 2 jaar) bijna of inmiddels is verstreken, alsnog volgens onderhoudsboekje betreffende (kleine c.q. grote) beurt laten uitvoeren (ivm garantie).

Type olie staat ook in het oh-boekje. Merk olie kan per garage/dealer verschillen.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

matthew

er gaat 5w40 in en ik zou zeker een onderhoudsbeurt laten uitvoeren en omdat je hem nog niet zo lang hebt een grote beurt,want dan wordt die namelijk wel goed nagekeken en kun je er ook veilig in rijden.Een apk stelt niks voor.

En de airco moet je opnieuw af laten vullen en een beetje extra olie in aircosysteem laten toevoegen.

Jokot

Dank voor jullie reacties.
Wat kan ik voor kosten verwachten bij een Renault onderhoudsbeurt? Los van bepaalde gebreken/reparaties.

Fubar (Marcel)

Renault-dealers hebben zogenaamde vastgestelde ALL-IN prijzen. Dus vooraf een prijsopgaaf !-!

Goedkopere (uurloon)alternatieven zijn meestal de sponsors/advertenties vermeld in diverse Renault-magazines, zo ook VSR-garages. Y

Suc6 --
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Jokot

Ik was vooral benieuwd of het eerder 300 of 1300 euro is...

Fubar (Marcel)

Hoe langer een beurt wordt uitgesteld (geborgen gebreken :huh:) hoe duurder het wellicht wordt..... :cry: >:(

Maarrrr.......vragen hoeveel het gaat kosten kost NIETS :grin:
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

matthew

een grote beurt zit rond de 400 euro,dan heb je nieuwe olie ,oliefilter,luchtfilter,aircofilter,bougies,remmen voor en achter schoongemaakt en remvloeistof ververst en ruitensproeier en koelvloeistof weer aangevuld en de auto goed nagekeken op gebreken.

Fubar (Marcel)

#8
Citaat van: matthew op 18 mei 2010, 22:30:18
aircofilter
Bedoel je niet: pollenfilter?

5W-40 !-!:
http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:bVn_vU_BPmgJ:www.ch.total.com/ch/content/NT00003C62.pdf+evolution+sxr+5w-40&hl=nl&gl=nl&pid=bl&srcid=ADGEESgwOogEPb044yhiM8e1vStpieXWk6DUlx0XSQHAWqhrFr4QHMdJpX2yNOXIaaAkfAywh3BQyAXGCPvj-mZ0DChFlMdShv2q0OuIpum5M8jo-2yJ3OP1cGd8lu2Bh2EP93csd_Q9&sig=AHIEtbQ6NqWYBkkKYSjOHflZSpwGeImrJA

EVOLUTION : innovatief door de Fuel Eco Technologie

EVOLUTION SXR 5W-30
Benzine en diesel
Aan de top van de Fuel Eco technologie. Deze smeerolie op basis van Synthesetechnologie bespaart tot 9,3% op brandstofverbruik.* !-!
Innoverende formule met respect voor het milieu.**
• Brandstofbesparing
• Unieke formulatie op basis van Formule 1 ervaring
ACEA A5/B5
API SL/CF
Renault benzinemotoren

EVOLUTION SXR 5W-40
Benzine en diesel
Aan de top van de Fuel Eco technologie. Aanbevolen voor alle benzinemotoren en alle dieselmotoren met of zonder turbo van personenwagens en lichte bestelwagens.
• Uitstekende bescherming van de motor
• Optimale reinheid van de motor
• Langere levensduur van de motor
ACEA A3/B4
API SL/CF
Renault benzine en diesel m.u.v. 1.9 dCi met roetfilter
http://www.elf.nl/lub/lubnederland.nsf/VS_OPM/505267129123A2D1C125726600476130?OpenDocument#D2836
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

matthew


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev