Advertenties


Beginnersvraagjes m.b.t. tunen

Gestart door Merryn, 11 mei 2010, 22:28:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Merryn

Hallo,

Ik rijd sinds kort in een Megane Coupe 1.6e. Heerlijke auto, rijdt als een trein. Verder is hij naar mijn weten nagenoeg standaard. Ik ben mij nu best wel aan het oriënteren op het gebied van (kleine) tuning. Ik heb al het één en ander kunnen vinden met de zoekfunctie, maar ik had nog een paar expliciete vraagjes:

- Ik zou graag een wat leuker geluid uit mijn auto willen hebben. Niet dat je mij van een kilometer afstand aan hoort komen, maar gewoon een stoere/degelijke brul. Ik heb al meerdere mogelijkheden gelezen; ander luchtfilter, middendemper weghalen, maar wat is een simpele en efficiënte oplossing?

- Wat zijn goede en betrouwbare sites/winkels om onderdelen te bestellen/kopen? Ik neem aan dat dit wel behandeld was in de F.A.Q., maar ik lees dat die momenteel offline is.

Alvast bedankt!

Dirk Kuipers

www.rbcartuning.nl is een goede betrouwbare leverancier.. Is ook clubsponsor volgens mij.

Je kunt voor een geluidje inderdaad de demper verwijderen en of een nieuwe sportieve einddemper monteren.

Merryn

Bedankt! :) Een nieuwe sportieve einddemper als de Invidia Universal GT300? Nog andere goede einddempers?

En als ik de middendemper er tussenuit haal, moet ik deze vervangen voor een stalen pijp d.m.v. lassen?

Ik hoor graag nog meer meningen over winkels/geluidsverbeteringen. !-!

Fubar (Marcel)

Bijvoorbeeld een Sebring (of Remus) einddemper. Wel even extra aandacht voor het lassen. Succes! :grin:
http://www.mijnalbum.nl/Album=3Z4FPY3N !-!
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Rick Santbergen

#4
Als je een leuke beleefde brul wilt moet je aan een Sebring of Remus uitlaat denken. Deze zijn op maat gemeekt voor je megane en heel makkelijk te monteren, eventueel kan je je middendemper verwijderen voor iets harder geluid.

Als je een "aso" geluid wilt, waarbij je van een kilometer afstand te horen ben moet je een universele uitlaat nemen zoals een GT300.

Welke regio woon je, beetje lastig een shop aan te raden als ik niet weet waar je woon.
edit amstelveen zie ik, ben daar niet echt bekend met tuning shops

rv

Of een ander (open) luchtfilter, geeft ook een leuker geluid.
R V

Merryn

#6
Citaat van: Wrecked op 12 mei 2010, 07:03:03
Als je een leuke beleefde brul wilt moet je aan een Sebring of Remus uitlaat denken. Deze zijn op maat gemeekt voor je megane en heel makkelijk te monteren, eventueel kan je je middendemper verwijderen voor iets harder geluid.

Als je een "aso" geluid wilt, waarbij je van een kilometer afstand te horen ben moet je een universele uitlaat nemen zoals een GT300.

Welke regio woon je, beetje lastig een shop aan te raden als ik niet weet waar je woon.
edit amstelveen zie ik, ben daar niet echt bekend met tuning shops

Bedankt. Nee, ik wil geen aso-geluid. ;) Heb je verder nog wel tips kwa webshops?

Citaat van: rv op 12 mei 2010, 08:45:00
Of een ander (open) luchtfilter, geeft ook een leuker geluid.

Ja. K&N 57i kit of zo'n Green DP kit? Vind ze wel prijzig... ;(

Ik heb verder nog een vraagje over het rood spuiten van de remklauwen. Wat moet je allemaal doen, in de juiste volgorde? Het gaat mij er vooral om wat voor verf ik moet gebruiken.

- Wiel eraf halen
- Alles binnen de wielkast, behalve de remklauw, afdekken
- Staalborstelen en schuren
- Remklauw vetvrij maken
- En dan, (hittebestendige) grondverf???
- (Hittebestendige) rode verf???
- (Hittebestendige) blanke lak???

Alles uit een spuitbus neem ik aan. En wanneer kan het wiel er weer op en kan je ermee rijden?
!-!

Dirk Kuipers

Bij een autostyle dealer kun je wel busjes verf krijgen voor remklauwen.
Eerst een grondlak en daarna de rode verf. Ik heb er geen blanke lak meer op.

Merryn

Hittebestendig?

Edit: Ik zie het al, busje rode remklauwspray van Motip. Ik zie geen speciale remklauw grondlak.

Gyszz

Dit bedoelt dirk volgens mij http://www.motip.nl/?page=23&id=733 ;)

ben zelf ook van plan de remklauwen en eventueel trommels een kleur te geven
Renault Megane Coupe 1.4 16v Dynamique 2001

Robin

Ik heb die van de leon gewoon even afgeborsteld met staalborstel en toen 3 lagen Hamerite 042 Hoogglans rood gegeven met de kwast. (10,- bij de Gamma) :P

Werkt super!







!-!
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Merryn

Hahaha, zo kan het dus ook. :D Scheelt wel tijd/geld/moeite/werk! Ik kijk nog wel even hoe ik het doe. Dat ik het ga doen, is zeker. Bedankt jongens.

Mocht ik een open luchtfilter willen op mijn Coupe 1.6e, moet ik dan die K&N 57i kit nemen, of die van Green? Ik zat zelf te denken aan die K&N, maar weet ook niet waarom. Volgens mij had ik bij een project gezien dat die makkelijk te monteren was. !-!

Rick Santbergen

Ik heb een Pipercross gehad op mijn oude coupe 1.6e en vond die beter dan K&N klinken, en ook beter dan mijn huidige Green luchtfilter. Maar het zijn allemaal goede merken, en allemaal makkelijk te monteren.

paikey

Ik heb dan weer een k&n kit gemonteerd zitten is vind hier een behoorlijke
brul uit komen hoor als je lkkr optrekt!
Het 2de "goeie"punt is dat het in 20min is in te bouwen en iedereen kan het!

Merryn

Citaat van: paikey op 13 mei 2010, 21:39:44
Ik heb dan weer een k&n kit gemonteerd zitten is vind hier een behoorlijke
brul uit komen hoor als je lkkr optrekt!
Het 2de "goeie"punt is dat het in 20min is in te bouwen en iedereen kan het!

Haha, ik had het inderdaad gezien in jouw project! :)

Bedankt beide.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev