Advertenties


Inhouden motor na schoonmaken auto

Gestart door Dannyassen, 9 mei 2010, 14:07:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dannyassen

vanmorgen mijn auto gewassen met een hogedrukspuit in een wasbox bij de shell.

Ik wilde toen wegrijden en hij sloeg steeds af. Ook hield hij ENORM in.
Na een paar keer weer starten en flink gasgeven in z'n vrij kon ik weer gewoon rijden en was er niets aan de hand.
Wel hoorde ik bij mijn linker voet water lopen als ik flink gas gaf, ook in z'n vrij.

Kan het zijn dat ik te veel water in de grill heb gespoten ?? Of is het iets anders.

Dat water-geluid bij mijn linker voet vind ik ook raar, wat voor slang loopt daar ? Want ik hoor echt een vloeistof duidelijk lopen.

Dank jullie

Gr
Danny

RobScénic

Check de paravanbak maar eens na of de afwatering nog wel in orde is.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

maXcomX

Wel leuk een aquarium in je Renault. :D
Het inhouden kan zijn veroorzaakt door vocht op de BDP sensor. Als je hem goed warm draaid verdampt dat wel en loopt ie hierna normaal. Ik ga er maar van uit dat je niet de motor onder de spuit hebt gehad... Want dan krijg je in de toekomst nog wel met wat verrassingen te maken.

Dannyassen

Nee ik heb de niet mijn motor schoon gespoten, alleen de auto zelf.
Waar zit de BDP sensor ? Ik heb een Megane coupe 1.6e 1996

Ik zal wel even mijn paravanbak even checken, misschien is dat inderdaad de vloeistof die ik hoor bij mijn linkervoet

Thx
Danny

Rogier

dat heb ik ook ik hoor het links naast me :P, je hoort het water zo lopen als of je een kraan open zet en door een plastic buis heen hoort gaan :P

Paul

controleer de stekker ook maar van de inspuitcomputer
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

maXcomX

De BDPsensor zit bovenop het koppelingshuis, tegen het blok met 2 boutjes. Door damp en afkoeling van het blok kan zich een condensdruppel vormen op de kop van de sensor. Daardoor werkt deze niet meer goed. Het euvel gaat weg als de motor weer warm draait en de condens verdwijnt. Het gebeurt wel vaker na een douche of als de auto langer heeft stilgestaan in een vochtige omgeving. Niks ernstigs dus.

Wat Paul voorsteld, kan een oorzaak zijn, maar aangezien de sealing en contacten redelijk goed spatwater bestendig zijn, lijkt me dit wat minder waarschijnlijk. Je moet ook een beetje oppassen met deze steker te vaak loshalen. Hierdoor wordt deze steeds vochtgevoeliger.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev