Advertenties


Intercooler zonder turbo?

Gestart door CJ C., 9 mei 2010, 10:06:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CJ C.



Misschien een idee? Is toch meer voor de show, vind het bij Dirk enorm strak staan  :9~

RobScénic

Ik weet dat ze bij autostyle een luchtfilter hebben in de vorm van een intercooler.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Dirk Kuipers

Je hebt hem in principe niet nodig. Als je met druk gaat rijden (bijvoorbeeld 1 bar) dan wordt de lucht enorm warm (> 100 graden) door het samen persen. Door een intercooler kun je de lucht wat afkoelen waardoor het volume weer afneemt en je dus meer lucht hebt (en dus meer zuurstof).
Voor een gewone motor zuig je al koude lucht aan (als je de filter goed plaatst) en is het niet nodig.

Je moet je afvragen of het niet een beetje nep is om alleen een intercooler te plaatsen voor de look.. Daarnaast is zo'n intercooler ook niet goedkoop..
Maargoed, dat is natuurlijk helemaal aan jou! ;)

CJ C.

@ Dirk, ik heb hier en daar op marktplaats gekeken en ik wil er in de toekomst zeker een turbo bijplaatsen, nep is het zeker, maar 130,- vind ik niet zo duur, als je al die andere bekijk van 450,- tot 1250,-

@ RobCoupe, klopt die heb ik inderdaad ook gezien maar wil toch het intercooler effect, oogt weer wat mooier vind ik persoonlijk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev