Advertenties


Carminat radio zeer slechte ontvangst

Gestart door Aragon, 7 mei 2010, 22:37:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Aragon

Beste forum leden.
Hieronder dan mijn 2e onderwerp : zeer slechte ontvangst radio.

Voor alle duidelijkheid : het is dus dezelfde radio als in het MP3 onderwerp.
Hieronder nogmaals de gegevens

Megane II uit 2004, met Carminat radio/navigatie (pictogrammen - pijltjes).. BE 7401 type.







Ik heb de antenne al van het dak losgeschroefd, scherpe punten van de borgmoer gevijld, stekker achter de bekleding van het zijraam gekontroleerd, maar het heeft allemaal niets geholpen. Zelfs een extra draad aangelegd om een maximale aarding te verkrijgen. Helaas.



Wie heeft een goed advies ?

Alvast dank, Aragon

Aragon

Hoezo heeft deze antenne een versterker ?
Het is toch een eenvoudig sprietje.

Aragon

Ok.
Dat betekent dus een nieuwe antenne.
Heb je een goed advies welke ik dan het beste kan aanschaffen ?
Bedankt alvast, Aragon

A110

Een nieuwe antennevoet dan natuurlijk. En ik denk dat je die alleen bij de dealer kan kopen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Aragon

Is het niet slimmer om een ander (beter) merk te kopen.
Ik heb namelijk nog een Renault (Scenic) van de zelfde leeftijd en die heeft dezelfde beginnende slechte ontvangst.
Volgens mij is die antenne gewoon geen toppertje.

Aragon

Ok, bedankt KJ.

Kun je nog tijd vinden om mijn vraag over de kleuren codes van de aansluitingen m.b.t. MP3 op m'n Carminat.
(andere topic-onderwerp). Alvast bedankt. Aragon

JanJ

Citaat van: Aragon op  8 mei 2010, 13:46:26
Ok, bedankt KJ.

Kun je nog tijd vinden om mijn vraag over de kleuren codes van de aansluitingen m.b.t. MP3 op m'n Carminat.
(andere topic-onderwerp). Alvast bedankt. Aragon


Kijk eens op cabriault.com ................................. hier staat alles beschreven aangaande jouw radio m.i.

Succes, JanJ.

Aragon

Nou nee.
Die info is niet toereikend. Daar was ik namelijk al aan het zoeken geweest, maar de info is niet passend.
Daardoor op het verkeerde been gezet met die aangkocht adapter die ik niet werkend krijg.
De info uit dit forum geeft mij meer vertrouwen.
Zoek nu dus nog alleen bevestiging voor de kleurcodes om de draden voor de AUX aansluiting te fixen.

JanJ

Citaat van: Aragon op  8 mei 2010, 16:57:41
Nou nee.
Die info is niet toereikend. Daar was ik namelijk al aan het zoeken geweest, maar de info is niet passend.
Daardoor op het verkeerde been gezet met die aangkocht adapter die ik niet werkend krijg.
De info uit dit forum geeft mij meer vertrouwen.
Zoek nu dus nog alleen bevestiging voor de kleurcodes om de draden voor de AUX aansluiting te fixen.


Ik zou toch maar eens kijken op het ipod-gedeelte.....................wie weet!

http://www.cabriault.com/meganecc/index_nl2.htm

Gr, JanJ.


Aragon

Beste JanJ.
Die radio heeft dus een andere aansluiting dan mijn radio.
Op deze wijze krijg ik het geheel niet werkend.
De methode van KJ komt mij vertrowud over. Dat ga ik morgen uitproberen. De kabeltjes liggen al klaar.
Nu nu echter de kleurcodes bevestigd zien, staan nergens eenduidig vermeld.

JanJ : kun jij de kleurcodes bevestigen ?

Mini Jack            PC kabels
Wit                   Geel
Rood                 Rood
Geel                  Zwart (2x)

JanJ

Als je radio niet overeen komt dan is het wat anders...................

Waar ik op doelde was de info beschreven onder: tips/ipod/The easiest way to connect your Ipod to the Renault radio.

Hierbij wordt n.l. duidelijk beschreven welke draden waar en welke contacten en welk kabeltje (Conrad) je kunt gebruiken, vandaar.

Maar zoals gezegd: Als je radio niet overeen komt dan is het wat anders...................

In ieder geval succes ermee!

Gr, JanJ.

Aragon

Hallo, daar zijn we weer.
Een tijdje geleden, maar de reden is helder.
Ik kan niet aan een gebruikte antenne kopen en een nieuwe kost over de 100 euro.
Zonde om te proberen, terwijl ik nog niet zeker ben dat de antenne voet het probleem is van mijn slechte ontvangst.
Een andere spriet help in ieder geval helemaal niets.

Aragon

Ik zie dat er op vergelijkbare Megane's een andere antenne zit.
Kan ik die ook monteren ? Of heb ik een uitvoering waar ook de navigatie GPS ontvanger in zit ?


Dit is mijn antenne voet.


Antenne voet die ik veel meer zie op andere Megane's uit een vergelijkbaar bouwjaar.


Dit is bv een voet van een Golf, lijkt er sprekend op. Zou die ook bruibaar zijn ? Want die zijn er veel meer beschikbaar.

Kan iemand duidelijkheid scheppen ?

Marc H.

Grote voet is van antenne inclusief navigatie, kleine voet niet.

Aragon

Ok, dank je wel Marc.
Dat verklaard een hoop.
Enige idee hoe ik aan een zo een gebruikte antenne kan komen ?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev