Advertenties


MP3 aansluiten in Carminat radio

Gestart door Aragon, 7 mei 2010, 21:17:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aragon

Beste forum leden.
Ik heb als nieuw lid een 2-tal onderwerpen omtrent mijn radio waar ik tegen aanloop.
Het 2e onderwerp zal ik separaat vermelden.
Dit onderwerp gaat over mijn strijd om een MP3 speler aangesloten te krijgen op mijn Carminat radio.
Hoe ziet mijn verhaal er tot nu toe uit.

Om te beginnen betreft het een Megane II uit 2004, met een Carminat audio/navigatie radio (pictogrammen-pijltjes). Type BE 7401 (Becker dus)
De foto's spreken boekdelen.







Met wat zoekwerk op google, gevonden dat er een adapter te koop is om een MP3 direct aan te sluiten.
Zie foto.







Wel nu dat lukt mij dus niet.

Ik heb de originele stekker van de gekochte adapter moeten aanpassen, die paste op geen enkele plek.
Ik heb het meeste weg gesneden en slechts de 3 pinnen overgehouden. Die kan nu op iedere lokatie ingeplugd worden.

Op google gelezen dat hij alleen maar op pin lokatie 18-19-20 van "stekker"  C3 kan.



Maar ik krijg geen geluid door op de radio. Uiteraard wel eerst AUX geactiveerd via speciaal menu.

Vervolgens gedacht dat de mini jack verkeerdom zit aangesloten : wit en geel omgedraaid. Helpt ook niet.

Wie kan mij helpen aan een goede oplossing.
Wat doe ik verkeerd  8)7

Alvast dank, Aragon  !-!



Aragon

Oeps, ik zie nu dat de foto's niet doorkomen.
Ik zal ze nog eens proberen te plaatsen.

Aragon

Hallo KJ.

Die pdf ziet er indrukwekkend gedetailleerd uit.
Ik zal vandaag eens wat kabeltjes gaan voorbereiden. Heb nog wat oude PC spullen en kabel bundels liggen.

Wanneer ik het verhaal goed gelezen heb, de volgende kleuren aan een solderen. Klopt dat ?

Mini Jack            PC kabels
Wit                   Geel
Rood                 Rood
Geel                  Zwart (2x)

Aragon

Die geeft de kleur code goed weer.
Is dus zoals ik heb aangegeven.
Ga het direct proberen.

Aragon

Hoi KJ.

Alles functioneert prima volgens jouw aanwijzingen. Mijn dank is groot.
Echt toppie  :) Y -- _o_

Aragon

Ruba

he aragon
ik zit ook met dit probleem in mijn megane maar ik kan de oplossing niet vinden in dit topic
ik zie namelijk de respons van kj niet kan je mijn helpen met het oplossen van dit probleem met de radio.

grtz


matthijs1989

Citaat van: Aragon op  7 mei 2010, 21:17:19

Uiteraard wel eerst AUX geactiveerd via speciaal menu.


Beste Aragon,

ik heb zelf ook een megane II uit 2004 met dezelfde radio en heb zojuist een snoertje gemaakt om mijn mp3 aan te sluiten op de radio.. maar helaas ook zonder resultaat.. je geeft aan de aux te hebben geactiveerd via een speciaal menu.. is op de manier van schakelen tussen radio (fm/am) en cd? of is hier nog een ander menu van? in de handleiding van mijn radio staat namelijk niets over een appart menu hiervoor.. graag hoor ik van je..

Groeten Matthijs

kkc

Hi Matthijs,

Door de audioknop ingedrukt te houden kom je in de expert  modus waar je de aux aan kan zetten zodat die te selecteren is bij je bron.
Megane II 1.4 16v | BJ 11-2004  | Van 03-2008 t/m 12-2015 | KM:230.875

matthijs1989

Hej kkc,

bedankt voor de reactie! ik ga het vanmiddag of morgen proberen! het resultaat zal ik terugkoppelen :)

groeten Matthijs

matthijs1989

getest.. en succes  Y

bedankt voor de reactie!

kkc

Megane II 1.4 16v | BJ 11-2004  | Van 03-2008 t/m 12-2015 | KM:230.875

BoneBag Rob

Ik heb sinds vanmiddag een Yatour YT-M06 binnen om aan te sluiten op de ingebouwde Carminat BE-7401. Geen probleem dacht ik. Gewoon de wisselaar loskoppelen en dan de YT-M06 erop aansluiten. Een probleempje, ik krijg een "Error".
De muziek die ik op een SD kaart heb gezet speelt wel af en ik kan ook nummers skippen met de stuurbediening maar hij blijft de error geven. Als ik em uit en weer aan zet, staat ie er niet meer tussen.
Ik kreeg van het bedrijf waar ik de Yatour gekocht heb te horen dat de radio zelf "gelezen en gereset" worden bij de dealer zodat ie em erkent.
Denk je dat er ook maar 1 Renault dealer hier in de buurt die het probleem kent? Of ze doen alsof.
Iemand een oplossing?
Ik hoor het graag.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev