Advertenties


lengte ruitenwisserarmen megane phase1

Gestart door rey, 5 mei 2010, 19:32:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

maXcomX

#15
Nou dat is idd niet goed.
Maar als ik het zo zie (jammer genoeg staat de foto wat te dichtbij) dan is de rechter niet origineel, maar van een andere auto. Er hoort namelijk helemaal geen knik in te zitten, maar is recht.
De wisser hoort iets schuin/horizontaal te liggen, op het zwarte vlak.

En overigens : Als je een andere wilt, dan zul je wel naar de dealer moeten, want er zijn geen andere leveranciers, behalve de sloop. En vragen kost niets.
Verder heb ik hier de originele Renault specs, incl. tekeningen, maar de lengte wordt nergens gegeven. Wat wel duidelijk is, is dat de armen recht horen te zijn.

fitz

gewoon even naar de sloop gaan of www.onderdelenlijn.nl.... kost je niet veel waarschijnlijk.... wel kans dat je ze er zelf even af moet slopen natuurlijk.... hier op de sloop staan een aantal meganes met de ruitenwissers er nog op...

rey

even een foto van de gehele voorkant. de linker arm is 58cm en de rechter is 55 cm lang. de witte puntjes geven aan hoe hoog de bladen komen bij het wissen


Benjamin Renon

#18
ik heb deze.

Ik heb hier niet meer de originelen opzitten, maar flexwipers. ze zien er op het eerste gezicht hetzelfde uit.
Nu ik wat beter kijk is de op de foto rechterarm een flink stuk langer.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

matthew

Het gaat niet om de wissers Benjamin maar om de armen,en dan kun je idd met die van jou zien dat de rechter niet klopt.

Benjamin Renon

Owja ging om de armen.  l-

Nu ik er toch mee bezig ben heb ik ze ook maar eens opgemeten. Mijn op de foto rechterarm is van het puntje tot het scharnierende deel +/- 40 cm. De andere kant is +/- 47 cm lang
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

maXcomX

Dat verklaart dan meteen het prijsverschil en ander onderdeelnummer.
Wel vreemd dat jullie beide geknikte armen hebben. Volgens de tekeningen van Renault zijn ze recht en op die van mij (1998) trouwens ook.
Zou daar iets in veranderd zijn na een bepaald bouwjaar?

Benjamin Renon

Volgens mijn gegevens heeft die van mij uit '96 gebogen armen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

rey

Citaat van: Benjamin Renon op 24 mei 2010, 19:57:03
Volgens mijn gegevens heeft die van mij uit '96 gebogen armen.

oze 96-er ook dus de wisserarm aan de bijrijderszijde is bij jouw langer dan de bestuurderszijde? zo ja dan zitten ze bij mij omgewisseld.

paikey

#24
het zit zo;De korte arm aan de bestuurders kant en daar het langste blad op
            en de langste arm aan de bij rijders kant en daar het korste blad op.

Zo dus:



En zo te zien heeft Ray 2 lange arme dus vandaar dat het niet goed zit.

rey

Citaat van: paikey op 24 mei 2010, 22:29:54
het zit zo;De korte arm aan de bestuurders kant en daar het langste blad op
             en de langste arm aan de bij rijders kant en daar het korste blad op.



En zo te zien heeft Ray 2 lange arme dus vandaar dat het niet goed zit.

Ik heb 1 arm van 54 cm aan de bestuurderskant met de lange wisser en de arm van 58 cm zit aan de bijrijders kant met de korte wisser

paikey

dan heb je gewoon 2 verkeerde want bij mijn is de lang 49cm en de korte 41cm
Er klopt gewoon dus helemaal niks van jou ruitewissers.......
Ik zou zegen gewoon op zoek naar een sloop auto (zijn er zat op marktplaats) en neem die over.....

paikey


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev