Advertenties


lengte ruitenwisserarmen megane phase1

Gestart door rey, 5 mei 2010, 19:32:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

rey

is er iemand die me kan vertellen hoelang de ruitenwisserarmen zijn van een megane 1? bij die van mijn vrouw overlappen de ruitenwisserbladen een stukje, dus ik denk dat er iets niet klopt met die armen (of de wisserbladen)

matthew

ik denk de wisserbladen dan.De lengte van de bladen moet links 55cm zijn en rechts 50cm.

rey

Citaat van: matthew op  5 mei 2010, 19:36:42
ik denk de wisserbladen dan.De lengte van de bladen moet links 55cm zijn en rechts 50cm.

die ruitenwisserbladen zijn de juiste lengte. vandaar ook de vraag hoe lang de armen moeten zijn.

rey


Koentje

ik heb zelf een phase 2 en daar zijn de maten:
R-wisser = 50.5 cm
L-wisser = 56 cm

Weet nie of het bij de phase 1 ook zo is.

matthew

Als dit de maten zijn van de arm maar fae 1 en fase 2 moeten gelijk zijn.

Ik kan het niet meten voor je want ik heb geen coupe meer.

maXcomX

Ik dacht 54 cm lengte van de bladen. En idd. ze zijn allemaal gelijk (zowel rechts als links) Maar dat staat toch ook gewoon op de verpakking van de bladen?

rey

Citaat van: maXcomX op 17 mei 2010, 03:01:31
Ik dacht 54 cm lengte van de bladen. En idd. ze zijn allemaal gelijk (zowel rechts als links) Maar dat staat toch ook gewoon op de verpakking van de bladen?

het gaat me niet om de lengte van de wisserbladen maar om de lengte van de armen! en dan met name de rechter wisserarm.
dus deze dingen:


de wisserbladen die erop zitten zijn goed:
Ruitenwisser
lengte 500mm haakbevestiging
Voorzijde rechts 

Ruitenwisser
lengte 550mm haakbevestiging
Voorzijde links 

alleen kan ik NERGENS vinden hoe lang de wisserARM moet zijn. laat staan ergens een site te vinden waar die wisserarmen worden verkocht. ik heb de rechter nu opgemeten en die is van as tot bevestigingspunt van 't ruitenwisserblad 44,5 cm lang.

maXcomX

#8
Ruitenwisserarmen worden alleen door de dealer, of op de sloop verkocht.
Dus even naar de dealer gaan en vragen/kopen, lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing.

Fabrikant = Valeo (geen vervangend merk)
Nummer RECHTS = 77 01 040 770 (+- 60 Euro)
Nummer LINKS =    77 01 040 769 (+- 80 Euro)

En wat bedoel je met overlap?
Als je bedoeld dat ze een beetje elkaars wisvlak overlappen, dan is dat normaal.
Tijdens het wissen loopt er altijd een waterspoor boven en aan het einde van de wisbeweging van de rechter wisser af, dit moet de linker dan wegvegen. Daarvoor dient die overlap.
Het gaat er bij de afstelling vooral om, dat de wissers geen rubbers raken of buiten de ruit uitsteken tijdens het wissen.

rey

Citaat van: maXcomX op 17 mei 2010, 22:39:33
...*knip*...En wat bedoel je met overlap?
Als je bedoeld dat ze een beetje elkaars wisvlak overlappen, dan is dat normaal.

als ze in ruststand staan zit 't rechter wisserblad ONDER het linkerblad (steekt er een paar centimeter onder). ik zal straks wel even een foto plaatsen.

de linker wist ook een stuk (tot aan de bovenkant van de ruit) en de rechter komt dik 5 centimeter lager

RobScénic

dan heb je te lange wisserbladen...
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Rick Santbergen

Citaat van: RobCoupe op 20 mei 2010, 20:51:05
dan heb je te lange wisserbladen...

Volgens mij heeft hij al gezegd dat die de goede lengte waren.
Ik zal vanmiddag de arm van mijn wisser eens opmeten voor je rey.
Zodat er iets meer duidelijkheid is.

maXcomX

Ik snap het hele issue niet meer...
Je gaat naar de dealer en haalt nieuwe (de partnummers staan hier boven ter controle) of meet ze daar ter plaatse en neem desnoods de oude mee: Hoe moeilijk kan het zijn?
Voor hetzelfde geldt dat er gewoon een verkeerde rechter of linker wisserarm opzit of gewoon met elkaar verwisseld.

rey


rey

Citaat van: maXcomX op 21 mei 2010, 23:12:20
Ik snap het hele issue niet meer...
Je gaat naar de dealer en haalt nieuwe (de partnummers staan hier boven ter controle) of meet ze daar ter plaatse en neem desnoods de oude mee: Hoe moeilijk kan het zijn?
Voor hetzelfde geldt dat er gewoon een verkeerde rechter of linker wisserarm opzit of gewoon met elkaar verwisseld.

dit soort opmerkingen helpen niet echt. en die stealers hoeven mijn zuurverdiende centjes niet te krijgen.  155 euro vragen voor een nieuwe sleutel omdat met de oude de cv niet werkt. om dan meteen te zeggen dat die niet ingeleerd kunnen worden en maar meteen een nieuwe aan te smeren, dan heb ik hun niet meer nodig. met de tips hier op het forum heb ik die zelf gewoon ingeleerd, 5 minuten werk, kosten 1 a4 papiertje.
en ik vraag alleen om de specificatie van die partnummers, dus de lengte van de armen, zodat ik kan controleren wat er mis is (omgewisseld lijkt me wel een goede mogelijkheid). en kosten ga ik er niet aan maken, ze werken nu ook, al ziet het er niet uit.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev