Advertenties


Bobines

Gestart door BadEend, 4 mei 2010, 14:23:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BadEend

Ik heb een vraag aangezien de bobines bij een renault vaak kapot gaan.
Ik heb een megane coupe 1.6 16v bwj 2000.
Mijn bobines waren stuk en ze zijn nu vervangen door beru bobines.
Nu is mijn vraag eigenlijk welk merk bobines gaan het langste mee?

sijm138 (jesse)

daar is niet echt een leeftijd voor te bepalen heeft met heel veel factoren te maken namelijk dus ze kunnen snel stuk gaan of kunne heel lang mee gaan.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

maXcomX

Is inderdaad een kwestie van geluk hebben, die van mij zitten er al 10 jaar in.
Het grootste proleem is eigenlijk de koeling. Aangezien ze zowat rechtstreeks op het blok zitten, is dat al vragen om moeilijkheden (van koud naar heet en terug) hierdoor kunnen de wikkelingen na verloop van tijd sluiting maken of onderbroken worden. Mijn Jaguar had precies hetzelfde probleem. Die vrat ook bobines, totdat ik hem op het chassis had gemonteerd.

matthew

Beru bobine's gaan niet kapot,Dus je hebt er nu echt goeie inzitten.

Eerst werd er sagem in de 1,4 en 1,6 geleverd (16v motoren)en deze gaan regelmatig stuk.

Beru ,Denso en Valeo over het algemeen vrijwel nooit.

blaze21

Met beru bobines zit je idd goed! Ze hebben een heel onderzoek gedaan naar welke type isolatie ze moeten gebruiken om de hitte tegen te gaan enz. Ze zijn te herkennen aan een zwarte kop. Ik werk voor een aantal Renault dealers, de magazijnen bij ons kopen tegenwoordig ook alleen maar Beru bobines in.

JPF

En daarnaast wordt de leeftijd van je bobine bepaald door de vonk.
Hoe meer weerstand op de bougie of kabel, hoe korter de bobine leeft omdat die heter wordt.

Goeie bougies, op LPG speciale bougies, de juiste electrode afstand, goeie kabels.

BadEend

#6
Beru bobines zijn sterk af te raden, heb ze al 2 keer moeten vervangen binnen 100000 km!
Over de huidige originele bobines hoor ik goede verhalen. (met groene stip)

Roadkill (Michiel)

Ja maar heb je om de 2,0ltr bobines gevraagd??? En zo te lezen zetten veel garages dus ook gewoon de beru's erop,bij mijn 1,4 zitten ze er ook op nu,nou ja een kilometertje of 60,000...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

BadEend

Wat bedoel je met 2ltr bobines?

Dante

De bobines die op een 2.0l motor gemonteerd worden. Dat zijn een ander type & sterker Y
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

BadEend

Zijn die ook geschikt voor een 1.6 16v motor dan?

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

BadEend

Heb net ff gekeken en dat zijn precies dezelfde bobines.

Gaan met die megane

Hee badeend..ik heb een megane 2.0 ide en inderdaad heb ik speciale bobine er
in gezet van bosch. Dit zijn de betere die tegen de hitte kunnen

BadEend

Citaat van: Dante op  3 maart 2012, 00:00:54
De bobines die op een 2.0l motor gemonteerd worden. Dat zijn een ander type & sterker Y

Heb je hier een typenr of een voorbeeld van?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev