Advertenties

Electronisch probleem na lege accu

Gestart door Blaze, 1 mei 2010, 18:53:13

Vorige topic - Volgende topic

Blaze

Hallo.

Nieuw op dit forum en kom meteen met een probleem.Mijn opties zijn wel redelijk aan het uitdunnen dus ik dacht ik vraag het hier even.

Gisteren kom ik bij mn auto ( 1.6 megane coupé 2000) en heb ik met mijn domme hoofd de verlichting laten aanstaan.Resultaat:Accu leeg.
Vervolgens..Slepen,duwen,startkabels... geen van deze dingen werkt.
De startmotor draait als een trein met startkabels of booster.Alleen hij slaat gewoon domweg niet aan.

Heb een kapotte zekering vervangen van de startonderbreking tussendoor. (Heel raar toeval?? )

Nu komt het rare gedeelte,heb de kabels enkele uren van de accu gehad..Dus zou boordcomputer zou herstart moeten zijn?

Maar er zijn nog steeds enkele dingen die niet werken:

-Motor slaat nog steeds niet aan
-linker ruit doet het niet
-Alarm verlichting niet
-Radio doet het niet
-knipperlichten niet
-binnenverlichting niet

De rest wel dus.. :?

Héél erg vaag.

Alle zekeringen stuk voor stuk gecontroleerd...zijn allemaal goed.

Wie kan me hier mee helpen??

Met vriendelijke groeten,

Jan

Robin

Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Blaze

Ik volg m ff niet jongens?

Ben geen autofreak,ik rijd gewoon een megane?

Blaze

matthew

Je hebt een een rode knop onder je motorkap zitten en deze blokkeerd na bv aanrijding de brandstof toevoer,deze moet je indrukken en dan nog eens proberen te starten.

Al je andere klachten komen na mijn inziens voort uit een lege of defecte accu,ik denk namelijk als de auto loopt dat deze weer wel werken.

Maar het kan dus goed zijn dat je accu eigenlijk kapot is gegaan door de lampen aan te laten staan,dit kan gebeuren vooral als de accu al niet de nieuwste meer is.

Die rode knop zit meer aan de linkse kant onder de motorkap vanuit de auto gezien.Bovendeel van de knop is ook van rubber.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev