Advertenties

Een harde tik ( klik )

Gestart door jmdp, 1 mei 2010, 00:06:03

Vorige topic - Volgende topic

jmdp

Hallo,

Als ik het stuur helemaal naar rechts draai, tot het niet verder gaat, geeft het een harde klik..( tik ) Dat hoorde ik bij het parkeren van de auto.

Wat zou dat kunnen zijn???

maXcomX

Hoor je de tik bij sturen terwijl je optrekt/nog rijdt, of als de auto stil staat?

jmdp

Citaat van: maXcomX op  1 mei 2010, 01:14:02
Hoor je de tik bij sturen terwijl je optrekt/nog rijdt, of als de auto stil staat?

Bij het parkeren reed ik achteruit en draaide helemaal het stuur naar rechts, tot hij niet verder kon. Toen kwam die klik...tik.

Marc

Citaat van: jmdp op  1 mei 2010, 01:36:12
Citaat van: maXcomX op  1 mei 2010, 01:14:02

Bij het parkeren reed ik achteruit en draaide helemaal het stuur naar rechts, tot hij niet verder kon. Toen kwam die klik...tik.

Dat zal waarschijnlijk een kapotte homokneet zijn of hoe z'n ding ook heet. Bij de bus op de zaak hoor ik dat ook,als ik helemaal tot links of rechts uitdraai met het stuur.
Renault Megane  2005 1.5 DCI

DHL

Welke wagen is het? Bij scenic bijvoorbeeld zit onderaan de stuurstang in het interieur (dus aan je voeten) een bout. Als je die goed aantrekt is het gedaan met klikken. Die wagens klikken bij volledig uitdraaien van de wielen. Weet niet of het bij jou kan helpen... maar probeer toch eens. Succes

A110

Citaat van: DHL op  1 mei 2010, 10:15:50
Welke wagen is het? Bij scenic bijvoorbeeld zit onderaan de stuurstang in het interieur (dus aan je voeten) een bout. Als je die goed aantrekt is het gedaan met klikken. Die wagens klikken bij volledig uitdraaien van de wielen. Weet niet of het bij jou kan helpen... maar probeer toch eens. Succes

Dit is ook bij een gewone Megane.

Bout iets oplossen goed wat vet tussen spuiten en weer goed vastzetten dan is het geklik over. Als het geluid op poing lijkt dan zouden het nog de veerschotels kunnen zijn dat is niet erg alleen het geluid zal misschien erger worden. M'n broer rijdt hier al 2 jaar mee rond en het enigste wat hij merkt is dat het stuur iets zwaarder gaat. Ik heb hem geadviseerd als het erger wordt om ze dan toch te vervangen. Maar hij hoopt dat het niet hoeft hij moet nog een jaar met z'n auto doen dan neemt hij een ander.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

DHL

Bij Scenic twee was daar zelfs een technische nota van als ik me niet vergis. Daar stonden die bouten gewoon te los. Is toen dat ik het verhaal hoorde van de mechaniekers...(Ben verkoper Renault... kan het wel uitleggen maar niet maken lol)

jmdp

Het is zes weken geleden dat ik hem gekocht heb en is van 2004, met 55000 op de teller. Een halfjaar Bovag garantie....

Is, zijn de bout(en) hier op te zien?

Zo ziet het er binnen uit, Megane 2 Fase 1 als ik het goed begrepen heb...

A110

Ja die bout van die koppeling op de foto is het. Even oplossen goed in het vet zetten en weer goed vastdraaien.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

jmdp

Citaat van: A110 op  1 mei 2010, 13:58:47
Ja die bout van die koppeling op de foto is het. Even oplossen goed in het vet zetten en weer goed vastdraaien.

Ik ga het proberen, bedankt...

DHL

Goed aandraaien he. Weet ons het resultaat te zeggen he

matthew

Als je die bout idd goed aandraaid is je probleem opgelost.
Dit komt idd op alle meg II modellen en Scenic II modellen voor en is ook voor alle modellen dezelfde actis oplossing voor.

DHL

Soms kan de verkoper ook eens helpen he.... moet niet altijd de mensen een nieuwe doen kopen :D

matthew

Daar heb je gelijk in,soms is een jaartje door rijden helemaal niet onverstandig.

dannyfm

Ik heb het ook met me beide Megane's. Zijn allebij Station uitvoeringen uit 2004. De is een 2.0 privilege Luxe en de ander een 1.6 Dynamique Luxe.

Het is bij het omhalen vooral. Zodra ik hem
1 kant volledig omhaal en daarn nog een keer die zelfde kant dan is die harde tik weg totdat je hem de andere kant om haalt. Soms als ik snel stuur of hij staat stil hoor je het ook halve wegen. Hebben ze allebei. Ik heb die kruiskoppeing al een keer nagelope door die bout los en vast te draaien. Heeft niks geholpen. Hoor de tik wel binnen de auto. Toen me vriendin hem omhaalde hoorde ik buiten de tik van binnenuit resoneren. Anders ga ik me hele stuurkolom is demonteren gezien de 1.6 ook niet meer op de stuurslot gaat terwijl ik die wel hoor in gaan maar echter niet geblokkeerd word.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev