Advertenties


Intercooler

Gestart door Marc, 27 april 2010, 19:38:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marc

Heren,

Laatst had ik een kleine olie lekkage links voor ! Daar drupte soms wat olie (paar druppels per week)
Naar de Renault garage, onderzoek. Slang van de turbo naar de intercoler is stuk en daardoor lekt er wat olie (bij oudere wagens mijne is 4 jaar kan dat voor komen dat er wat olie mee komt door de turbo zegt de garage)

Oke, slang laten maken koste me alleen de slang 103 euro bumper moet eraf totaal 233 euro.

Na 6 weken lekt er weer olie op dezelfde plaats ..................... VREEMD.
Ik garage bellen, afspraak maken komende week maandag, maar ja zit er zelf toch mee dat er weer olie lekt. Dus even het plastick schutbord in de wielkuip los gemaakt wat gekeken en gevoelt.

NU KAN IK (WAAR DE SLANG AAN ZIT) INTERCOELER VOLGENS MIJN, GEWOON BEWEGEN ZIT DUS LOS OF SPELING AAN..........
Hoort dit zo of is dit het probleem van de olie lekkage ?

Roept u maar...............THNX
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Benjamin Renon

Ik denk niet dat het aan je intercooler zal liggen. Deze zorgt voornamelijk alleen voor de koude lucht. Het zou kunnen dat je turbo niet meer helemaal fris is en daardoor olie naar buiten perst als er druk op komt.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Zakaria

Ik heb toevallig ook precies hetzelfde probleem bij mij 1.5dci, gisteren had ik het toevallig geconstateerd. Ik meteen eronder.. kon er wel makkelijk bij aangezien de motorplaat er niet onder ligt en alleen de bumper plaat aan één kant los gemaakt. Bij mij zat die wat naar achter toe geschoven, ik dacht wellicht door de warmte/druk is die naar achter toe gegaan en schroef zat niet echt strak. Ik had hem meteen goed terug geduwd en héél strak aangeschroefd!


Nu hopen dat het is opgelost.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Marc

Citaat van: Benjamin Renon op 27 april 2010, 19:43:43
Ik denk niet dat het aan je intercooler zal liggen. Deze zorgt voornamelijk alleen voor de koude lucht. Het zou kunnen dat je turbo niet meer helemaal fris is en daardoor olie naar buiten perst als er druk op komt.

Zoals de garage al zegt. Bij wat oudere wagens wil de turbo wel wat olie doorlaten. Dit komt dan in de slang (luchtleiding volgend de bon vd garage) en gaat dan lekker.


Maar mijn vraag was hoort dat ding intercooler los te zitten !
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Marc

Citaat van: Zakaria op 27 april 2010, 19:45:39
Ik heb toevallig ook precies hetzelfde probleem bij mij 1.5dci, gisteren had ik het toevallig geconstateerd. Ik meteen eronder.. kon er wel makkelijk bij aangezien de motorplaat er niet onder ligt en alleen de bumper plaat aan één kant los gemaakt. Bij mij zat die wat naar achter toe geschoven, ik dacht wellicht door de warmte/druk is die naar achter toe gegaan en schroef zat niet echt strak. Ik had hem meteen goed terug geduwd en héél strak aangeschroefd!


Nu hopen dat het is opgelost.

Bij mijn was die leiding dus stuk/lek. Maar na 6 weken lekt hij weer, dus leiding niet goed vast gezet of er is wat anders aan de hand
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Zakaria

Citaat van: Marc op 27 april 2010, 19:51:10
Citaat van: Zakaria op 27 april 2010, 19:45:39
Ik heb toevallig ook precies hetzelfde probleem bij mij 1.5dci, gisteren had ik het toevallig geconstateerd. Ik meteen eronder.. kon er wel makkelijk bij aangezien de motorplaat er niet onder ligt en alleen de bumper plaat aan één kant los gemaakt. Bij mij zat die wat naar achter toe geschoven, ik dacht wellicht door de warmte/druk is die naar achter toe gegaan en schroef zat niet echt strak. Ik had hem meteen goed terug geduwd en héél strak aangeschroefd!


Nu hopen dat het is opgelost.

Bij mijn was die leiding dus stuk/lek. Maar na 6 weken lekt hij weer, dus leiding niet goed vast gezet of er is wat anders aan de hand


Ik denk eerder niet goed vast gezet lijkt me wel vreemd dat het zo snel kapot gaat, kijk zelf er naar voor dat je weer centjes gaat geven aan de dealer. Bumper plaat los maken beetje na onder drukken en je zit de slang al zitten.   
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Benjamin Renon

Het zal allemaal wel een beetje moeten bewegen, maar ik weet zo niet wat toelaatbaar is qua beweging. Als ie bijv een cm beweegt dan zal het (denk ik) wel goed zijn, maar als het meer is dan is er toch wel iets aan de hand.
Misschien dat een van de technische mannen je wel kunnen helpen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

matthew

Als het los zit wat kan (de slang dan)is deze niet goed vastgezet.
Dit zou dan een montage fout zijn.

Vragen of je mee mag kijken als je hem weer brengt.

@Zakaria
Als je voor iets terug komt voor eenzelfde probleem hoef je daar niet gelijk ook weer kosten voor te betalen.

Marc

Heren,

De wagen staat bij de dealer en morgen word en naar gekeken.
De intercooler hoort wat los te hangen/zitten. Deze hangt immers in rubbers.

Hou jullie op de hoogte bedankt zover
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Marc

Volgens de garage, was het nog wat oude oude olie (van de vorrige lekkege) die op de bumper lag
aan de binnenkant. Deze olie is er nu afgelopen  :-*

Ze hebben de slang gekontoleers van de turbo naar de intecooler en die was kurk droog

Laterssssss
Renault Megane  2005 1.5 DCI

matthew

Mooi dat er verder niks aan de hand is.

Marc

Citaat van: matthew op 30 april 2010, 19:17:13
Mooi dat er verder niks aan de hand is.

Alles even in de gaten houden zij de garage.

De intercooler hang degelijk in de rubbers, dit omdat de slang van de turbo naar de intercooler van stijf/hard plastic ik. Anders scheeurt de slang zo kapot
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Zakaria

Ik heb dus vandaag problemen gehad met de Megane, ik trok bij de stoplicht goed op en opeens een harde knal onder de motorkap met een grijze rook pluim achter me en bijna geen trekkracht meer, ik meteen aan de kant en gecontroleerd waar de klap vandaan kwam, en ik kwam tot de conclusie dat de intercooler los was geknald, vreemd! Ik heb dus de laatste kilometers met de slang los naar huis toe gereden z'n 3a4km in de 3e versnelling. Ik had week geleden nog na gekeken omdat er wat olie langs lekte, open gegooid schoongemaakt en terug gemonteerd.

Wat kan de oorzaak hier van zijn? Slang kapot?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

A110

Ik zou toch de turbo eens na laten kijken of deze niet versleten is en teveel druk opbouwt waardoor er olie in de slangen en intercooler komt en waardoor de slang eraf knalt.

Heeft de slang wel goed vastgezeten? Misschien een andere klem erop zetten.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Zakaria

Ik heb er vandaag ondergelegen en de boel weer terug opgezet, ik heb z'n vermoede dat de slang er niet goed op vast zat' Na een test rit met wat vlotte tussen sprintjes bleef alles nog goed intact.

(een kleine nadeel, linker raam wilde elektr. niet na beneden, pas na aan/uit motor weer wel)

Bedankt.

Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev