Advertenties


claxon blijft hangen

Gestart door baseforce, 26 april 2010, 23:01:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

baseforce

ik rijd een rmc phase 1 en toen ik net mijn auto instapte leek het alsof mijn claxon bleef hangen.
dit geluid bleef aan sinds mijn hele rit naar huis toe en voor de deur bleef die aanstaan!
als ik op mijn claxon drukte op het stuur werd het geluid iets harder maar ging niet uit.

na enige keren de auto opnieuw te hebben gestart doet de claxon nu helemaal niks meer!

iemand mee bekend?of weet iemand wat er was/is?

ik hoop dat iemand mij kan helpen,

john

TmCabrio

misschien een minder bericht ik heb dit ook gehad en toen was de claxon kapot.

eerst was mijn zekering stuk toen die vervangen was me claxon kapot. misschien even de zekering checken

matthew


baseforce

oke jongens bedankt ik gaat ff de zekeringen kijken en zonodig de sloop bellen voor een andere claxon!

thnx! !-!

maXcomX

#4
Als je toetert blijft hangen, dan zou ik de sleepring en de contacten in de stuurkolom eens even nakijken.

baseforce

hij bleef hangen maar nu doet hij helemaal niks meer,weet iemand welke zekering ik moet hebben?
ik ben helemaal niet handig met auto's maar wil wel zoveel mogelijk zelf proberen te doen want ik vind het heel erg interessant

TmCabrio

in de zekeringkast zit een zekering met een soort toeter of hoorn erop.

Patrick84

#7
Maakt hij geen contact met de massa?.
Dat heb ik een keer met een auto gehad.
Toen lag de mantel van de kabel bloot in het stuur.
Maarjah ik weet niet hoe het zit bij de Megane.

Kun je trouwens de claxon niet loskoppelen en doormeten?
of er spanning opzetten opzetten en kijken als hij dan toetert?
Beetje zonde als je een andere koopt terwijl hij nog goed is  ;)

maXcomX

Nogmaals: Een hangende toeter is een probleem in de stuurkolom... (sleepring of los contact)
Van een defecte zekering gaat je toeter niet hangen.

baseforce

ik ga iemand ernaar laten kijken,jammer zou het best zelf willen doen maar heb geen idee hoe ik in het stuurkolom kom..??  thnx guys --

TmCabrio

nee hij gaat niet hangen van een zekering,maar de zekering kan wel kapot zijn nu die het niet meer doet omdat hij constant getoeterd heeft (overbelasting)maar die sleepring of contact zal nu wel lost zitten.

baseforce

hoe kom ik bij de sleepring,contact?
dan kan ik wellicht zelf even een kijkje nemen

sijm138 (jesse)

moet je je airbag eruit halen is niet zelf aan te raden ivm met afgaan airbag en als je het toch zelf gaat doen kan je het beste de accu ff los halen 10 min wachten en dan je toeter los halen zit aan de achterkant van het stuur zitten twee gaatjes en daar moet je waarschijnlijk iets indrukkken en dan heb een tik omhoog geven aan de voorkant en je moet je kappen achter hjet stuur los halen en als je je airbag eruit heb dan zit daar achter een torx 40 of 50
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

baseforce

oke maar hoe kan je voorkomen dat de airbag afgaat?
ik heb dit nog nooit gedaan en niemand kan mij assisteren dus het is best riskant..
ik denk dat ik hem weg moet brengen dan ..  >:(

thnx anyway

maXcomX

Kijk anders even hier http://cs.renault-club.cz/graphics/manuals/138/MR312MEGANE3.PDF
Even de pdf doorspitten voor de demonage/montage. Maar het is makkelijker dan het lijkt.
Als je de juiste procedure volgt, kan er niets misgaan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev