Advertenties


GAS PROBLEEM

Gestart door brabant, 20 april 2010, 19:24:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

maXcomX

Dat klikken zijn de relais, die werken dan in ieder geval.
Op de blauwe meet je 12 volt, ook goed.
Dan blijft de LPG computer over.
Dat is overigens vaak makkelijk en goedkoop te repareren.
Maar heb je de computer massadraad goed nagekeken en gemeten of dat deze echt aan massa ligt?
Het komt me zo over dat er iets in ieder geval niet goed contact maakt.
Overigens wordt de brandstofmeter (bedrading) afgetakt vlak bij de ansluiting op de benzinetank, rechtsonder de achterbank (gesoldeert). Als die niet goed zit, dan werkt je brandstofmeter niet correct meer.

brabant

ik hoor er maar 1 klikken en niet die bij de andere zekeringen van 40 amp en die van 60 tegen het binnenspatbord ,draden zitte goed ,denk dat ze hem maar ff aan de {kast} moetten hangen ,zo word ik er niet veel wijzer van en heb nl ook nooit gas gereden ,en eens houd mijn kennis op al sleutel ik \veel zal zo wel ff de massa bij de tank nakijken ff wat schuren en weer vastzetten en ook bij de computer en dan ..afwachten maar . dank je voor de uitleg en je hoort nader ..

brabant

nu is de benzine half vol schakel ik nu naar gas zakt mijn benzinemeter naar 0 ,tankje brand en de gele op de schakelaar brand continu??? rij ik nu op gas???

Mickey

Ik heb denk ik hetzelfde probleem. Even mijn situatie kort uitleggen.

Er zit zowel voldoende gas als benzine in en ik start de auto derhalve op benzine. Vervolgens duurt het heel even voordat de auto overschakelt naar gas (het lampje van de gasinstallatie stopt met knipperen en blijft dus constant branden én ik hoor een tikje op het moment dat de auto overschakelt).
Op het moment dat de auto overgeschakeld is naar gas valt de moter uit, ongeacht de hoeveelheid gas ik ook geef, de moter sputtert niet eens. Het lijkt er dus op alsof er geen gas in de auto komt.

Gelden de eerdere reacties ook voor mij of heeft iemand een suggestie? De auto gaat donderdag naar de gasboer en ik hoop dat hij het donderdag snel op kan lossen aangezien hij vrijdag natuurlijk ook vrij is.

alvast bedankt en zodra de auto terug is van de gasboer horen jullie van mij ;)

maXcomX

Tja, Als je alle massadraden hebt gecheckt en alle externe relais werken, dan moet je het zoeken in de LPG computer. Op zich is dat een relatief eenvoudig ding en kent wat vaste storingen. Er zitten een stuk of tien relais in waarvan er een berucht is dat die de stroom niet goed aankan. Dit relais is de meest linkse op de printplaat en je kunt dat vaak zien dat de printbaan verbrand is, of het pootje. Het relais zelf kost ongeveer 2 euro en is makkelijk zelf te vervangen, met wat kennis van solderen. Ik heb hier nog een oude -goed werkende- computer liggen, ik zal daar eens een plaatje van schieten.

brabant

#20
welke relai moet er nog meer klikken als in je computer ,denk dat de mijne onder linker voorspatbord hangt ,daar hoor ik wat klikken en tis nog niks omschakelen op gas ..........groen brand en plof weg alles uit ,moedeloos word je er van ,ook me km teller doet het niet ???? de rest heb ik aan de gang ???

maXcomX

Tegen het schutbord (links, en naast de remdrukbekrachtiger) zit het hoofdrelais (er zitten twee koperen leidingen aan) die moet inslaan als je op LPG overschakeld. Geef wel wat gas bij net na de start, anders duurt het lang voordat ie overschakeld. Schakeld dit relais niet in, dan zit het defect in de LPG computer of het relais is defect. et zal net veel zijn, maar doormeten moet je toch. Het is immers niet even een gloeilampje verwisselen. Een beetje automonteur heeft al een jaar of 8 studie erop zitten en dan nog is storingzoeken vaak tijdrovend. Niets voor mensen zonder geduld dus. ;-)

brabant

kan ik hem beter wegbrengen denk ik ,nu houd het op bij me de 1e op gas en zwaaaaar klote 1brok elende

maXcomX

Ik kan me daar alles bij voorstellen. Als je een defect hebt aan de computer oid. Ik heb hier nog een complete -goed werkende- installatie liggen. Maar dan ga ik ervan uit dat de bekabeling van ouw auto in orde is.

brabant

#24
denk het wel kocht hem op g3 vandaar en zo meenemen stond er op de koop bon dus weet je al genoeg ,de rest heb ik gemaakt allemaal alleen mijn km teller nog?????wat kan dat zijn??? nog een vraagje de computer zit bij mij als je achter het stuur zit links onder bij voorwiel zeg maar ,beetje rare plaats ivm water enzo ,maar is de massa van de computer de ophanging van de kast ,of is er een aparte massa draad????? wacht het ff af dank u

op de computer staat: eurogas advanced system
version:re11213
megane 2.0
serie nr:sn 00007573
datum 9-07-2009

hoop dat je daar wat aan hebt??

maXcomX

Ja, dat is de normale plaats van de computer. Met vocht valt het daar wel mee. Lees ff terug, de massa van de computer zijn twee draadjes (zwart en groen), die samenkomen aan een messing oogje dat vaak op de cilinderkop (links) aan een van de bouten van het takeloog zit. Deze draadjes komen uit de kabelboom van de computer (vlak onder de zekeringenkast)  Als die niet goed massa maakt, dan krijg je vergelijkbare problemen.

Mickey

Problem solved!!

Ik ben net terug van de gasboer in Roosendaal en ik ben weer blij :-) Het bleek dat mijn massa niet goed was, en als ik het goed begreep niet de massa onder de moterkap maar in de buurt van de tank. Ik heb er zelf weinig verstand van en ook geen metingen gedaan, dus ik ben bang dat ik jullie niet veel verder kan helpen.

brabant

#27
mooi voor je weer een zorg minder waar kan ik heen in brabant ergens weet je dat zo ???ik word er zeeziek van en zo meenemen stond op de bon dus terrug gaan heeft geen zin heb hem paar dage op naam ... >:(

draadjes komen uit de kabelboom van de computer (vlak onder de zekeringenkast)  Als die niet goed massa maakt, dan krijg je vergelijkbare problemen.{de zekeringkast waar de 40 en 60amp zekeringen zitten die grote bedoel je en daaronder zit massa?????dus als je er voorstaat links in het hoekkie??

maXcomX

Nee, links -dat is dus de stuurkant-, daar zit de zekeringenkast met de relais. Die jij bedoeld zijn de hoofdzekeringen (naast de accu).

Mickey

Helaas te vroeg gejuicht! Eerste ritje ging prima en tweede ook nog, maar het derde ritje werd de auto weer fataal. Hetzelfde probleem kwam terug. Dus of de massa is weer niet goed (dat hoop ik) óf er is toch meer aan de hand. Nou zal er dit weekend waarschijnlijk geen verandering in komen aangezien de meeste zaken dicht zijn :(

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev