Advertenties


GAS PROBLEEM

Gestart door brabant, 20 april 2010, 19:24:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

brabant

Hallo, even een vraag voor de kenners, ik ben Marco uit Brabant en heb een Megane 2ltr coupe uit 1998. Nu het volgende, op benzine alles 100%, schakel ik naar gas, slaat hij af (krijgt geen gas denk ik?) Wat zou het kunnen zijn? Ik ben niet thuis op gas gebied, Ik wacht wel af, groeten uit het zonnige brabant :sleepey:

MOD: Bericht gefatsoeneerd, zonder allemaal hoofdletters etc.

RobScénic

Schreeuwen die brabanders allemaal zo hard?

Wat voor gasinstallatie heb je?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

maXcomX

Volgens mij slaapt ie en gaat hij er van uit, dat het probleem zichzelf oplost terwijl hij wacht?  :D

brabant

#3
Wat voor een installatie zou ik niet weten, G3 ligt in de reservewiel bak.

MOD: bericht gefatsoeneerd, zonder allemaal hoofdletters etc.

RobScénic

Toetsenbord kapot ofzo?

Heb je een verdamper, of een LPI systeem (dus vloeibaar ingespoten)
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

brabant

ik zou het niet weten is de 1e keer dat ik op gas rij en wil rijden ,kunnen ze dat doormeten???  geel ledje knippert wel als ik hem op gas zet ??

maXcomX

Kijk even naar de hoofdzekering (ik had dit bericht al geplaatst, maar Stefan heeft weer iets gedaan?)
van de LPG. Dit is een "Zwevende" zekering van 10 A, in de buurt van de zekeringenkast onder de motorkap. Hoor je wel een klik als je contact aan zet en dan op gas overschakeld?
Het is wel belangrijk om te weten welk merk installatie eri zit (dat staat oa ook op de gastank) Lees ook even de FAQ over LPG, dan weet je in ieder geval wat meer over LPG.

brabant

die zwevende 10 a  is oke ,lijkt erop dat hij niet omschakeld en kan niet bij de tank ivm sub ,moet ik alles ff verwijderen vandaar maar zou je dat door kunnen laten meten  snap er niks van en heb hem aangeschaft voot g3 dat snap je wel heb hem een week en heeft het wel ff gedaan en hoorde soms ook de relai of hoe tik je dat klikken nu knippert de led bij de schakelaar en valt gewoon stil ????? >:(

maXcomX

#8
Die led hoort maar even te knipperen, daarna moet deze continue branden.
Heb je ook gechecked of dat er wel spanning aan beide kanten van de zekering staat? (Met proeflamp controleren, niet met een multimeter)

Dan de schakelaar: Zet contact aan en wissel tussen benzine en LPG, kijk nu of dat je brandstofmeter verschillende waarden aangeeft. -Dat duurt even-

Je kunt als volgt even checken (Alleen als je EuroGas hebt met verdamper):
1- Zet contact aan.
2- Luister naar LPG computer en trek de 10 A zekering eruit, je moet nu de computer horen klikken.
    Plaats vervolgens de zekering weer terug, je hoort de computer dan weer klikken.
3 - Luister naar het hoofdrelais (tegen het schutbord) en doe als in stap 2
4 - Bij stap 2 en 3 moet je bij het terug plaatsen van de zekering ook even gas horen stromen.
Als alles goed is, dan werkt de omschakeling dus wel.

Als je LPI (Gas inspuiting) hebt, dan moet je naar de tank luisteren. Hier zit namelijk een pomp in. Hoe je deze moet checken staat in de FAQ over LPG (LPI).

marcelvries

hallo heb zelf ook een auto op gas en heb het zelfde probleem gehad bij mij was de gas convertor stuk deze vervangen en doet het weer goed !-!

brabant

#10
nou ik heb het volgens mij gevonden ,denk dat er een draadje klemzat achter ,ik hoor de rela klikken of hoe heet dat ding ,eerst knippert de led op de schakelaar ,dan hoor ik de klik en daarna brand hij continu  ,denk ook dat het zo moet maar mijn tankmeter geeft niks aan en mijn tankje brand wel op het dashbord ?>? hoort dat zo ,en op de gastank zelf staat die op 45% ,wat is de max vulling??heb even gekeken wat er op staat .icom italy eurogas dacht iets van 48 ltr en op de gastank meter staat iets van livello,hoop dat dat jullie wat meer zegt?? groetten en ik wacht af :huh:
nog even een vraag de km teller en de dagteller doet het ook niet ???

maXcomX

#11
Ja dat kan, een blauwe draad misschien? Die gaat naar de gasafsluiter op de tank. Die zitten vaker klem tussen de opbouw boven de tank. Je bedoelt het lampje van de reserve? Brandt die op benzine of op LGP stand? Wanneer heb je voor het laatst benzine getankt? Je moet nl altijd een gevulde benzinetank hebben anders start de auto straks niet meer op LPG. En erger, je brandstofpomp gaat dan defect, en die zijn duur.

Ik zou even gaan rijden op LPG en even aan de uitlaat ruiken ofdat je LPG verbrand (dat ruikt een beetje zurig, net zoals die stadsbussen op LPG)
Is dit niet het geval dan even checken; Aan het motorblok aan het linkertakeloog zitten als het goed is 2 massadraadjes (groen en zwart aan elkaar aan een oogje), deze zijn van de LPG computer. Als deze geen goed contact maken dan geeft je lampje aan dat je op LPG rijdt (lampje blijft continue branden) maar in werkeljkheid rij je op benzine en geeft dan de eterstand van de LPG aan... totdat je auto ermee ophoud, vanwege een stukgedraaide benzinepomp. Goed controleren dus waar ie op rijdt. Kijk ook het massa kabeltje achter de LPGtank na (zit in de carosserie gedraaid)
Totslot: tank zowel je LPG als benzine tank geheel af en check na elke tankvulling de meterstand. Dan weet je in ieder geval ofdat de brandstofmeter juist aangeeft.


brabant

zal morgen even kijken verder ,na mij weten klikt de rela wel maar rij ik nog steeds op benzine ,wat is de max vulling van een tank ?? staat nu op 45 op de tank zelf en zie ik de inhoud dan ook op mijn benzine meter als alles werkt?? dank je voor alle uitleg ,en morgen horen jullie meer mvg de smaakpolitie

maXcomX

Je LPG tank vult tot 80%, let op: dat geeft de meter ook aan  dus je meter staat op LPG nooit op max, maar bij volle LPG tank dus ook op 80%. Overigens kun je dit verstellen op de gastank, maar dat zou ik niet doen.

Als je auto idd op benzine blijft rijden en er is iets mis met de computermassa, dan heb je dat...

brabant

#14
snap er allemaal niks meer van en zieker kan ik niet worden al dat geklooi ,ik meet spanning op de blauwe bij de tank hoor de relais ,was wezen tanken gas gaat er haast niks bij ,me meter staat nu weer op 80% ipv pas 45 soms loopt de meter op als ik op gas {rij} en de computer hoor ik ook klikken als ik de zwevende 10 amp zekering erin en eruit doe ??????????????????????????????????????????????????????????????????? kan mess maar een kleinigheidje zijn maar ik gooi de bijl er bij neer ff lol wat een elende en dat met dit weer ,nou ik hoor het wel anders maar een keer wegbrengen als het niet al teveel kost . l-

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev