Advertenties


Klets maar raak deel 115

Gestart door Stefan, 17 april 2010, 19:38:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rogier

ze hebben voor joey een nummer uit gebracht Ludacris - how low can you go  :P vindt hem wel toepasselijk bij zijn auto haha

Rebecca Fontijn

ik lees er net 1 over de vliegen maar ik heb dus last van groene troep op mn zwarte kap noem et maar mos of aanslag wordt er nie vrolijk van in ieer geval en dan krijg je reacties haal em ff door de wasstraat dan is et weg... klopt... en als et dak droog is zit het er weer mocht er nou iemand een leuke tip hebben om het op te lossen hoor ik et graag verder wil ik toch ff zeggen dat ik eigenlijk dagelijks alle nieuwe berichtjes kijk leuk wat mensen allemaal te melden heben
--

Robin

Uhm, volgens Rick (Wrecked): Groene zeep en een zachte borstel :)

Maar ik weet niet zeker of hij dat was die dit zei :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Rebecca Fontijn

thnx  !-! zal het eens proberen

Rick Santbergen

#19
Hoi Becs,

Er zijn verschillende manieren om die kap schoon te krijgen. Er zijn erbij die zweren bij speciale middeltjes, er zijn erbij die het met groene zeep proberen en er zijn erbij die het met de hogedrukspuit of autowasstraat doen. Hieronder mijn ervaringen.

Hogedrukspuit: Nee! Heel misschien dat je hiermee troep van je dak af krijgt. Echter hogedrukspuiten zijn veel te sterk voor dit karwei. Er is een grote kans dat je het waterbestendige gedeelte van het dak (onder de zichtbare stof) beschadig. Waardoor na het wassen, je dak niet meer waterbestendig is. Ook al gebeurde dit de eerste keer niet toen je het met de hogedrukspuit deed, grote kans dat het later alsnog een keer gebeurt.

Autowasstraat Kom op, dit is toch geen optie? De borstels van de autowasstraat zijn niet vriendelijk voor je kwetsbare dak of het plastic raam.(om over de rest van je auto nog maar niet te praten) Krassen op je raam zijn gegarandeerd het gevolg. Daarnaast maken veel autowasstraten gebruik van wax. Wax droogt echter je dak uit en is niet goed voor de levensduur van je dak.

Groene zeep Het doet niet veel, maar het beschadigt ook niet! Dit is de optie die ik momenteel gebruik. Koop een zachte (grote) badborstel en groene zeep. Spoel van te voren je dak schoon met de tuinslang, en begin vervolgens ieder gedeelte van je dak te schrobben met de ZACHTE borstel. Spoel vervolgens iedere keer de sop eraf en blijf doorgaan totdat er geen groene/bruine sop ontstaat, maar schone. Dit is een heel arbeidsintensief karwei maar hiermee krijg je alle aanslag van je dak. (laatste keer was ik in totaal 2 uur hiermee bezig) Nogmaals gebruik een zachte borstel, anders gaat je dak pluizen, gebruik de borstel niet op je raam! Dit zal krassen.

Speciale middeltjes (bijvoorbeeld raggtopp) Veel cabrio rijders gebruiken deze speciale middeltjes. Deze bestaat vaak uit één die schoonmaakt en één die naderhand je dak impregneert (beschermt). Ik heb hier nog geen ervaring mee, als ik ooit mijn dak niet meer schoon krijg op mijn manier ga ik ze zeker proberen. Koop echter geen goedkope troep, veel chemische middeltjes die hierin zitten schijnen ook de waterbestendigheid van je dak te beschadigen. (vooral raggtopp staat goed bekend en wordt door veel mensen aangeraden)

Succes  !-!

Koentje

Wrecked, ik vind dat je dit heel mooi hebt uitgelegd.
Miss is dit wel iets voor een 'HOW TO'. ;)

Rick Santbergen

Voor een "How to" kan het veel uitgebreider. Maar ik weet niet of ik de juiste persoon voor een "how to cabrio wassen" ben.

Koentje

ja.. alles kan veel uitgebreider :D
hoezo zou jij niet de juiste persoon zijn voor een 'how to cabrio wassen'?

Robin

Ja Rick, als je zin en tijd hebt :) Houdt hem wel even voor jezelf tot het nieuwe forum in de lucht is, dan kunnen we hem in 1x er bij zetten !-!
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Koentje

Robin, hoever ben je met de siite en het forum?
en hoelang denk je ongevere duurt :P
volgens mij zijn er wel mensen die willen weten hoe het eruit komt te zien.

Robin

www.qashqai-passion.nl

Zo kom het er ongeveer uit te zien ;) Zodra ik de database geimporteerd kan krijgen is het met een dag of 2 klaar ;)

Druk druk druk ;)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Koentje

Ziet er goed uit ;)
Dus het kan geen maand meer duren?
Of heb ik het nou fout?

Robin

Dat heb jij wel goed denk ik :) Kan de database niet geupload krijgen maar heb waarschijnlijk een omweg gevonden !-! Dus ik probeer het één en ander nu in een hoge versnelling te gooien :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

ivo.


Joey Voormolen

de 25ste is er een veel mooiere meeting o-)
Lowered M3C GT

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev