Advertenties

Help!! Mijn remblokken vervangen?!?!

Gestart door CJ C., 13 april 2010, 13:27:57

Vorige topic - Volgende topic

sijm138 (jesse)

meestal als je bij de renault dealer komt meten ze de schijven op en renault geeft een minimale maar aan voor de schijven waarbij ze vv moeten worden
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

maXcomX

Nou, dan hoef je volgend jaar de schijven ook niet te vervangen. Maar als je dat van plan bent, dan is het beter alles tegelijk te doen, je schijven moeten nl ingeremd worden op... nieuwe remblokken!

CJ C.

Hallo,

Ik heb me blokken nog niet vervangen maar ben naar de Renault geweest en ze zijn zo vriendelijk geweest om het te laten zien hoe het moet (stond toevallig ook een Megane binnen zelfde type als mij met zijn velg er al af).

Maar nu lees ik dat het ook verstandig is om je schijven gelijk mee te nemen? Maar hoe krijg je die er dan vanaf? Want met de blokken en alles ben ik al een heel stuk wijzer geworden, alleen heb ik niet gelijk gevraagd voor de schijven.

Alvast bedankt.

sijm138 (jesse)

die zit met 2 kleine schroefjes vast waar je wielbouten ook in gaaan zit meestal vast met torx 40
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

CJ C.

Oke dus waar ik mijn velgen dus opzet (adapter plaat) daar zitten dus 2 torx schroeven? Die moet ik los draaien en dan kan ik mijn schijven ook vervangen?

rv

Jongens als je het niet weet, blijf dan van je remmen af, voor je eigen veiligheid maar ook voor andere.
R V

CJ C.

Sorry maar zo is ook elke monteur begonnen ;)

subzero

Handleiding: klik (hoofdstuk 31  kijk eerst bij 'brake pads' en dan bij 'brake disc')

(enkel foto's)
link 1 (ongeveer midden pagina)
link 2
Voorbeeldfilmpje: klik (laat de remklauw niet aan de slang hangen)

maXcomX

En doe even proefrijden op een weg waar geen ander verkeer is.. en stevig remmen he?

RobScénic

Citaat van: rv op 26 april 2010, 14:58:24
Jongens als je het niet weet, blijf dan van je remmen af, voor je eigen veiligheid maar ook voor andere.

In principe heb je gelijk, maar je kunt het toch gewoon vragen voor de zekerheid? Ik vraag zelf ook vanalles voor ik ergens aan begin, puur om een beeld te krijgen hoe het zit.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

CJ C.

Het is gelukt eindelijk, subzero echt nogmaals bedankt, ik heb zoals maXcomX zei even een remtest gedaan en perfect hoor.

Dit topic kan gesloten worden voor mij :)

Flock

Dacht dat je de eerste 200/300km juist niet stevig mocht remmen!
Staat volgens mij ook in de omschrijving, zoiets kan ik me herinneren.
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

CJ C.

Ik heb ook niet gezegd dat ik stevig heb geremd ;)

maXcomX

Je kunt je vertraging niet testen als je niet stevig remt. Verder normaal remmen. Overigens komen de meeste problemen voor, met remverschillen of slecht werkende remmen, omdat men de remmen wil "sparen", in werkelijkheid gaan de remblokken hierdoor verglazen, wat de remwerking negatief beïnvloed.

subzero

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev