Advertenties


Help!! Mijn remblokken vervangen?!?!

Gestart door CJ C., 13 april 2010, 13:27:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CJ C.

Hallo,

Ik heb afgelopen week mijn auto 2 nieuwe voorbanden geschonken.

Toen Kwikfit hier mee bezig was werd ik gebeld en zeiden ze dat mijn remblokken vervangen moesten worden, maar daar vroegen ze 160,- voor.

Dus ik een zaak gebeld en gevraagt voor een setje remblokken voor, deze waren maar 45,- dus erg netjes en dacht dat het niet zo moeilijk was.

Maarja ik dus net aan de slag gegaan en ja hoor ik weet niet eens hoe ik ze eraf krijg, de hele klauw?

Ik zit dus vast op het gedeelte waar ik dus alleen de velg eraf heb, hoe nu verder?

Alvast bedankt voor de reactie's

En ik zit nu naast mijn auto en ververs deze website elke 5 minuten dus alsjeblieft reageer


CJ C.

Hallo,

Dat heb ik gedaan maar ken er geen wijs uit (sorry voor degene die het gemaakt heeft).

Ik heb het opgegeven en alles terug gezet (werd nogal geïrriteerd).

Dus van het weekend meer kansen, ik heb het 1 en ander op gepikt van 2 bouten op de achterzijde, maat 13?

Maar welke zijn het precies, want bij mij zitten er 6, 2 imbus (ja imbus geen torx) met maat 8,5mm (heel raar Engelse maat waarschijnlijk?)

2 grote bouten die me klauw vast houd aan me draagas (denk ik).

En als laatst 2 bouten waar in eindeloos aan kan draaien, maar dat is volgens mij voor het losser en vaster zetten van de schijf?


sijm138 (jesse)

je moet alleen je remklauw los halen die zit met 2 boutjes vast je kan er 1 los halen en dan hem zo omghoog klappen maat van boutje is 13 en de bus war hij in gaat 15 tot en met 17 is neit zo snel te zeggen en je moet je gaffel ook schoon maken.
(gaffel is het deel waar in je remblokken in rusten)
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

subzero


rv

Jongens als jullie geen verstand hebben van de techniek, begin dan zelf niet aan je remmen te sleutelen. Voor je eigen veiligheid maar ook voor anderen.
R V

maXcomX

Precies!
Als je toch verder gaat, dan meteen de kalibers (stalen pennen) controleren, of dat hier geen speling op zit. Anders moet je die ook vervangen inclusief de stofrubbers (Renault zelf heeft hier een circulaire over uitgegeven)

Flock

#7
Gisteren ook m'n remblokken zelf vervangen, uurtje werk!
Draai de 2 bouten (Sleutel 13) los en klap de rem klauw open..tik het oude blokje eruit en monteer de nieuwe, doe tevens wat kopervet op de randen van de klauw..dit ivm het piepen van de remmen!

Succes, het stelt eigenlijk niet veel voor!!
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

rv

Ook even gecontroleerd of de remzuigers goed heen en weer gaan, en de geleide pennetjes geen speling hebben en de rubbers niet gescheurd zijn?
R V

Flock

Alles gecontroleerd op de geleide pennetjes na ;) tevens ook meteen alles eens grondig gereinigd! Maar zoals het aanvoelt, klopt het wel..volgend jaar de schijven, nemen we de pennetjes dan even mee!

Thanx voor de tip..
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

RobScénic

M13... jaja.... Die maat bestaat niet, het zal wel M8 zijn, sleutel 13
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

maXcomX

Ehh, ik zou de schijven ook meteen doen ivm met inlopen, anders remt ie volgend jaar niet goed, maar dat merk je wel met de APK...

matthew

idd het is beter om schijven en blokken tegelijk te vervangen.

En als er een geleiderpen vast zit dan blijft de rem plakken en wordt alles erg heet en de schijf dus blauw en blokken slijten super snel en worden hard,waardoor deze ook niet meer goed afremt.

maXcomX

Ik geloof een setje schijven is 60 euro. De pennen(kalibers) waren bij Renault aan de prijzige kant.

Flock

Waarom iets vervangen wat nog goed is?
Schijven zagen er nog goed uit, dus zag geen rede om deze te vervangen..

Zijn alleen extra kosten die niet nodig zijn :)



Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev