Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn auto] Deel 37

Gestart door Stefan, 12 april 2010, 23:49:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CJ C.

Ja ik weet dat het veel is, maar hij was in de aanbieding, hij koste eerst 340,- en nu 250,- en kreeg nog korting omdat ik meerdere dingen heb gekocht daar.

Robin

Ah vandaar :P Mijn 1.0 Farad was 45,- ofzo :P Wat voor versterker(s) ga je daar niet mee aansturen dan? :P
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

CJ C.

Een JBL serie uit Amerika :) daar werken ze alleen met RMS. 1 van 700RMS en de andere 600RMS de boxen zijn allemaal apart 180RMS en de subwoofer(s) zijn 700RMS en 600RMS.

Zoals je al lees kijk ik alleen naar de RMS :) Ik zal snel foto's plaatsen, zodat je (jullie) kan zien wat ik bedoel :)

matthew

Dat is in ieder geval goed spul dan,in Amerika mogen ze niet liegen over rms vermogens enzo want dan mag je ze weer aanklagen als je meet en het klopt niet.

Maar 2 woofers met elk een verschil aan vermogen zou ik niet doen,ik zou dan 2 gelijke nemen,dat is ook veel beter af te stellen.

Rogier

ik zou het zelfde gedaan hebben als wat matthew zegt ;)
ik zelf kijk ook alleen maar na rms vermogen niet na het maximale

paikey

Het zal idd wel een flink rms vermogen hebben maar een condensator van 35 farat is dat niet wat veel?
Dat ding trekt zo je accu leeg.............

Rogier

ik denk dat ie een extra accu in de auto legt voor al dit vermogen

CJ C.

Haha een condensator is een soort van 2e accu, ik heb expres zoveel Farad genomen omdat ik er dan zeker van ben dat hij niet leeg getrokken word (accu).

Het is inderdaad wel zonde van de vermogens Matthew alleen het geld was een beetje op en ja het is allemaal 1 merk dus een groot verschil merk ik dan wel niet, maar als de grootste het goed doet zal ik geen last hebben van de wat mindere :P

Rogier

als ik het goed begrepen heb van de mensen bij wie ik me audio gehaald heb is een condensator geen extra accu, die zorgt er alleen maar voor dat de spanning gelijk blijft als je stil staat bij bijvoorbeeld een verkeerslicht en dat er niet een spanningswisseling kan komen op je audio ;)

paikey

Dan hoop ik voor je dat er voor dat geld wel een remote opzit want anders denk ik dat je 1ste accu wel word leeg getrokke!
En dan zou ik tog wat startkabels in de auto leggen.......
Maar ben zeer benieuwd naar dit project!-!

CJ C.

#55
Wat mij verteld is dat je accu soms (als je een veel vragend audio systeem heb) piekspanningen krijg. En een condensator word opgeladen door een accu (is zo gebeurd maar 35F?!). Maar goed als je dus bijvoorbeeld alleen je contact hebt aanstaan (meetings) en je muziek wil laten horen geeft je accu net niet genoeg spanning weg om het vermogen uit je audio systeem te halen.

En hier zorgt je condensator voor, dit is in principe een 2e accu, alleen helpt deze als je het vermogen vraagt van je audio.

http://www.12vhifi.nl/condensator.html heb ik gevonden via google, staat alles netjes uitgelegd.

Ik zal foto's maken als ik klaar ben met het inbouwen ervan, erg bedankt voor de interesses die jullie tonen !-!

matthew

Toch zal je accu dan zo leeg zijn als je motor niet loopt ,omdat je condensator niet geladen wordt.

Echter zal 1 woofer met zo'n vermogen al genoeg herrie leveren en had je het geld van de andere in de zak kunnen houden ,want 2 verschillende afstellen op elkaar is lastig en daardoor kun je nog zoveel vermogen hebben dit kan dan echt een k*t geluid creeren en dan ben je met 1 woofer beter af.

paikey

je condensator is geen 2e accu maar vangt eventuele spanningdippen op. zodra je vermogen trekt met bijvoorbeeld een audio systeem trek je soms je spanning tot wel 11volt of lager. hiervoor neem je een condensator voor om die spanning boven de 12Volt te houden. 35Farad heb je niks aan. daar trek je je accu juist mee leeg omdat hij zelf al zoveel vermogen nodig heeft om gevuld te worden. met een 1 of 2 farad kun je langer draaien op meetings.
de beste mogelijkheid is een externe voeding er naast te legge of je motor aanzetten>


+ citaat van je eigen link:"Een hele grote condensator (1 Farad) "

Rogier

als je het goed leest staat er dan een 2de accu aan te bevelen is ( dus condensator is geen 2de accu )

ik citeer : Wanneer de installatie veel gebruikt wordt met stilstaande motor, het vermogen is van de versterkers >500W én de standaard accu is 45Ah of minder, dan is een tweede accu aan te bevelen.

met dat bedoelen ze geen condensator ;)

onder aan de site staat een plaatje waar ze het ook laten zien
ik denk zelf dat het voor jou ook verstandig is om nog een accu in je auto te plaatsen een gel accu adviseren ze ook op de site

CJ C.

Ja, zelf in Amerika heb ik een andere auto, hier zit ook een condensator in maar dan van 30F, ik heb hier nooit problemen mee gehad, ook niet het feit dat deze condensator me accu leeg zal trekken, aangezien hier in Nederland 1F al een grote is.

In de Renault nu heb ik een accu van 80Ah dus is zeer zeker wel voldoende, maar een 35F erbij vond ik niet zo'n probleem, deed het ook meer om het design. Maar zoals Paikey al zegt, het is meer om de piekspanningen op te vangen. Maarja aangezien ik bijna 800km per week rijd met de Megane vult hij zich wel goed tot de max :D

Maar audio afstellen is in principe totaal niet moeilijk als iemand op je werk de juiste apparatuur heeft. Maarja Matthew aan de eene kant heb je wel gelijk ja, maar het maakt niet zoveel uit als het dezelfde merk is, maar ik zal het gaan horen :)

Maar goed zoals ik al zei, ik zal foto's uploaden zodra ik klaar ben.

En nog iets, weet iemand waar ik het beste een setje kan kopen om mijn auto wat lager te krijgen?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev