Advertenties


Renault Megane cabrio klinkt als een jeep

Gestart door Suze, 4 april 2010, 14:04:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suze

Mede Megane liefhebbers,

Sinds 2 maanden heb ik mijn rijbewijs en ben ik de trotse eigenaar van een Renault Megane cabrio 1.6 16v.
Nu heb ik mijn auto een week geleden aan iemand uitgeleend. Ik was zelf weg voor een paar dagen en heb
een geheel andere auto terug gekregen. Hij hapert, de versnellingspook trilt, hij mist vermogen en de uitlaat maakt 't geluid
van een oude leger tank. Degene aan wie ik hem uitgeleend heb, is iemand op leeftijd en heeft er niet mee gescheurd.
Zelf heb ik totaal geen ervaring met auto's - en heb pas nu (ik ben 39 jaar) mijn rijbewijs gehaald.
Kan iemand mij indicatie geven van de mogelijke problemen? Ik kan nl. na de pasen pas terecht bij een garage en
ik wil toch wel weten wat het eventueel kan zijn.


Birt

Alles lezende denk ik dat er een bobine de geest gegeven heeft.
Kosten uit mijn hoofd iets van 200 euro per stuk. Is wel een bekend probleem bij dit motorblok.
In elk geval niet te veel mee rijden. Onverbrande benzine in de uitlaat is geen goed idee. Dan kan je de katalysator straks ook vervangen.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Suze

Ik had al gegoogled en in andere forums gekeken. Die bobine was ik inderdaad wel tegen gekomen. Maar ik was al heel wat tegen gekomen met kosten van 50 euro tot 1600 euro. Je antwoord lijkt me duidelijk en dan heb ik i.i.g iets te zeggen bij de garage. Dank je!

RobScénic

Als je even op www.hbase.nl kijkt, dan kun je je kenteken invoeren en kijken wat een nieuwe bobine kost. (staat bij ontsteking). Het vervangen hiervan is door echt iedereen te doen. Kan je heel wat geld besparen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Suze

Heb even gekeken en ga zo in de goede richting op weg naar een Megane kenner.  ;) haha.
Nog 1 vraagje; ik heb zelf geen meter meer gereden nadat ik voelde dat er iets niet goed met mijn auto was. Maar tijdens
mijn afwezigheid is er nog wel mee gereden. Alleen maar korte stukjes, maar toch! Hoe herken je een kapotte katalysator?

AndreV

Bobine zal zo rond 50,- kosten, maar je hebt er 4.  Laat ze allemaal ff testen. Bij mij waren er twee tegelijk defect.
Katalysator is niet zomaar defect hoor. Als hij weer OK rijdt dan even de CO (uitlaatgassen) laten meten.

boertje (Sander)

Het leven is mooi je moet het zien!!!!

Suze

Het was i.d.d. de bobine, garagehouder zei het gelijk terwijl ik aan kwam rijden. De bougies moesten ook vervangen worden. Totaal was ik euro 120,- kwijt. Maar de volgende keer zelf maar eens kijken. Maarrr... ik heb mijn auto weer terug, hij rijdt weer als een zonnetje!! Aangezien ik hier met autokenners cq elektrotechneuten te maken heb nog een klein probleempje; er zit een cd klem in de radio/cd speler. Weet iemand hier een foefje voor om deze te verwijderen?

sijm138 (jesse)

ja hoor de radio eruit halen en dan open schroefen dus behuizing eraf en dan kan je hem als het goed is zo eruit schuifen met een klein schroefen draaiertje
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

RobScénic

Of kijk even of er een reset knop op zit. Anders kun je ook de zekering er eens uithalen, en weer terug doen. Meestal werpt hij dan een cd uit.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Suze

Ben op zoek geweest naar een reset knop maar die is er niet. Maar... uhhh waar vind ik de zekeringen?  :huh: :D

sijm138 (jesse)

reset knop kan acter je front zitten en zekeringen van radio zelf zitten achter op de radio en anders moet je hem even open schroefen kan je de cd er ook uithalen
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

RobScénic

Of in het zekeringenkastje misschien? Volgens mij moet je dan de zekering van de binnenverlichting eruit halen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Suze

Jawel.. ik heb de dvd eruit kunnen halen. Nu kan ik weer lekker mijn Black Eyed Peas luisteren.  :afro:
Omdat ik nu goed geholpen ben, Ik niet uitgesproken raak over mijn auto - en vind dat mijn auto gepimpt moet worden  Y . Wil ik lid worden van deze vooral vriendelijke club. Kan iemand mij alleen uitleggen wat Phase I en Phase II inhoud? Maar ik denk dat mijn Megane mee mag doen. Ik heb een zwarte Megane Cabrio 1.6 16v sport. Om maar alvast te beginnen met een beetje pimpen. Heeft iemand advies over mooie autostoelhoezen. Op marktplaats staan lederlook baby blauwe, maar ik twijfel enorm. Let op ik ben wel een meisje.

Benjamin Renon

Links een fase 2, rechts een fase 1 voorkant
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev