Advertenties


Interieur kleurtje geven

Gestart door Marius., 3 april 2010, 17:02:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marius.

Het is een tijdje stil geweest maar ik wil ook weer aan de slag ^^
Ik wilde graag wat tips als het kan over het interieur (de plastic kappen, dashboard, zonnewering) spuiten.
Met name de luchtroostertjes.
Ik weet dat je het spul het beste kan schuren e.d. maar hoe doe je dat bij die kleine priel gaatjes bijv? :P
Daarnaast als he tkan gewoon wat tips over hoe te schuren, type plamuur en typen spuitbus.

Alvast bedankt!!

Groetjes
Marius
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

Aangezien de titel redelijk neutraal is wil ik er nog een tweede vraag bij stellen:

Hebben mensen tips/bedrijven waar ik aan LEDjes kan komen die alle interieur LEDjes kunnen vervangen waardoor al me knoppen (ramen/warmte regelen/enz) blauw licht kunnen hebben.
Daarbij de vraag, is ook letterlijk alles te vervangen?
En hoe moeilijk is het om sommige knoppen open te slopen zoals bijv mijn electrische ramen bediening?

Alvast bedankt!
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

paikey

volgens mijn heeft dat geen zin,omdat er overal oranje pleksie glas achter zit....of is dit alleen bij da tellers?

Marius.

#3
Mocht dit het geval zijn, kan ik dan aan vervangings LEDjes komen, aantal knopjes doen ut niet meer :P

Graag ook nog steeds reactie op eerste vraag :P
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

matthew

Citaat van: Marius. op  3 april 2010, 20:51:17
Aangezien de titel redelijk neutraal is wil ik er nog een tweede vraag bij stellen:

Hebben mensen tips/bedrijven waar ik aan LEDjes kan komen die alle interieur LEDjes kunnen vervangen waardoor al me knoppen (ramen/warmte regelen/enz) blauw licht kunnen hebben.
Daarbij de vraag, is ook letterlijk alles te vervangen?
En hoe moeilijk is het om sommige knoppen open te slopen zoals bijv mijn electrische ramen bediening?

Alvast bedankt!

Bij raamschakelaars en achteruitverwarming,zitten wel losse lampjes en en als je voorzichtig kunt werken kun je deze wel vervangen.Raamschakelaars kun je demonteren als je de bak met speaker en dus ook de speaker uibouwd en dan schakelaar eruit en dan het kapje eraf wippen.
Voor de verlichting bij het instrumentenpaneel heeft het geen zin,je kunt alleen bij linksaf en rachtsaf blauwe ledjes steken.

Voor het spuiten van je bekleding,als je verder geen beschadegingen hebt,zou ik je bekleding(niet het stof maar het kunstof)goed ontvetten en dan primer erop(weet niet welke) en dan als droog is de kleur erop,en dan na droging 2 blanke lak lagen en ook daartussen laten drogen.

Bij mij is het toen zo gedaan omdat ik een fase 2 inteieur has en dat was donkergrijs en dat wou ik gelijk hebben aan mijn interieur dashboard origineel hebben.
Ik heb het echter laten doen en dat kostte me 125 euro toen ,inclusief een eitgebreide leerbehandeling.

Ik weet dus niet precies welke materialen er zijn gebruikt.

Ik zou een mailtje doen naar Alex Verloop(avmj),hij heeft veel ervaring met spuiten e.d. van interieuren en weet ook welke materialen je het beste kunt gebruiken.

Marius.

#5
Thx Matthew!!

Trouwens, als je blanke lak gebruikt gaat het toch "glanzen/glimmen"?
Ik wil het graag matzwart maken?
Wat kan ik dan het beste als beschermlaag gebruiken?
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Joey Voormolen

je heb tegenwoordig ook matte blanke lak
Lowered M3C GT

Marius.

Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Joey Voormolen

Ik heb mijn bovenkant trouwens ook mat zwart gespoten, maar wel met glans blanke lak gespoten en hij is nog steeds matig hoor.
Lowered M3C GT

Marius.

Ok ok, moet het spul toch nog ophalen dus kan nog ff wat onderzoek doen :P
Iig thx voor de tips!

Is er via de kleurcode van de auto hetzelfde geel te vinden voor de interieur delen?
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Christian de Vriend

Volgende maand,of anders iets later,ga ik mn interieur ook een andere kleur geven,alleen dan wordt het
niet gespoten,ook de buitenkant krijgt een aanpassing,de algemene benaming is bodywrapping
het is een soort folie/sticker,alleen dan dikker,en speciaal gemaakt voor op de buitenkant,dis zelfde spul
gaat ook voor de binnenkant gebruikt worden,aangezien ik het geduld niet heb om alles in echt carbon te
maken,komt er een wat specialere carbon formaat in de megane,samen met een andere kleur.er komt deels
een 16v interieur in,dus de kleuren zullen niet echt overeen komen,dus vandaar dat ik het laat plakken.

Net als met spuiten,kan je het op deze manier ook leuke dingen doen,geldt ook voor de buitenzijde.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Marius.

Heya,

Ik was toevallig paar dagen geleden al door ander lid aangesproken dat ie ook zoiets wilde gaan doen.
Maar met de dingen waar ik het kan, doe ik het liever zelf :)
Houd het voor mezelf leuker :)

Toch thx voor de info :)
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Marius.

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=10567.0

Lettend op dit topic..

Het is natuurlijk niet allemaal hard plastic, maar ook Skai-Leer.
Moet ik dit hetzelfde behandelen als plastic?
Schuren, ontvetten, schuren, kleefdoek, primer, grondlak, schuren, kleur?
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Christian de Vriend

Ik zou het wel zelf willen doen,maar heb het geduld er niet voor,elektra is meer het
gene waar ik de tijd voor vrij maak,en geduld heb.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Marius.

Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev