Advertenties


Katalysator dicht ????

Gestart door lammert1965, 31 maart 2010, 20:27:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lammert1965

Hallo,

Sinds de aanschaf van de auto (Megane Scenic 1.6e bj. 99-05 lpg-g3) kan ik bijna niet sneller dan +/- 120 á 130 km/h volgens heb ik de katalysator dicht zitten.
Ik heb de kleppen inmiddels al gesteld  en de nodige onderdelen vervangen:
bougies
bougiekabels
bobine
krukassensor
luchtfilter
Als ik de viaducten afrij krijg ik ineens wel meer gang in de auto.

Heb ik nu ik het nu bij de rechte eind of moet ik nog ergens anders zoeken.


groetjes,
Lammert

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

subzero

Anders is een uitlaatgastest laten doen,weet je misschien wat meer. :)

subzero

Of dit? "1e : testen of je motor nog onbelast in het rood kan : zoniet : bijna zeker kat verstopt"

Citaat van hier. klik

lammert1965

Citaat van: subzero op  1 april 2010, 22:18:11
Of dit? "1e : testen of je motor nog onbelast in het rood kan : zoniet : bijna zeker kat verstopt"

Citaat van hier. klik
Ik kan in de lagere versnellingen makkelijk tot of iets boven de 5000 rpm komen, echter zodra ik in de 5e versnelling zit is alle fut uit de blok
De auto is dan zo sloom dat inhalen bijna niet meer mogelijk is.
trouwens de laatste tijd moet ik ook al langer starten, zeker wel 10 sec. en dan lijkt het wel of de auto naar benzine gaat ruiken.
Kan dit mogelijk ook nog aan de lambasonde liggen, zodat mogelijk alles met elkaar in verbinding ligt.

groetjes,
Lammert

subzero

Controleer ook het volgende eens.....

Vacuümlek in inlaat testen.

http://www.youtube.com/watch?v=YH6306zM-Ug&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=mYa8rcHeN3A&feature=related


Inlaatluchttemperatuursensor.

Verwijder de stekker en meet de weerstand op de twee pennen van de sensor:

Bij 0°C     7470 - 11970
Bij 20°C   3060 - 4045
Bij 40°C   1315 - 1600

Temperatuursensor kvs.

Verwijder de stekker en meet de weerstand op de twee pennen van de sensor:

Bij 20°C    3060 - 4045
Bij 40°C    1315 - 1600
Bij 80°C      300 -  370
Bij 90°C      210 -  270


lambdasensor.

-motor op bedrijfstemperatuur
-contact uit
-ontkoppel de stekker niet
-zoek aansluitpunt c signaaldraad,waarschijnlijk met de kleuren grijs-wit
-start de motor en laat het toerental 2 of 3 maal hoog oplopen
-laat nu stationair draaien
-meet de spanning tussen het aansluitpunt 'c' en massa,deze moet schommelen tussen 0,1 - 0,9 volt


lammert1965

Citaat van: subzero op  2 april 2010, 22:01:46
Controleer ook het volgende eens.....

Vacuümlek in inlaat testen.

http://www.youtube.com/watch?v=YH6306zM-Ug&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=mYa8rcHeN3A&feature=related


Inlaatluchttemperatuursensor.

Verwijder de stekker en meet de weerstand op de twee pennen van de sensor:

Bij 0°C     7470 - 11970
Bij 20°C   3060 - 4045
Bij 40°C   1315 - 1600

Temperatuursensor kvs.

Verwijder de stekker en meet de weerstand op de twee pennen van de sensor:

Bij 20°C    3060 - 4045
Bij 40°C    1315 - 1600
Bij 80°C      300 -  370
Bij 90°C      210 -  270


lambdasensor.

-motor op bedrijfstemperatuur
-contact uit
-ontkoppel de stekker niet
-zoek aansluitpunt c signaaldraad,waarschijnlijk met de kleuren grijs-wit
-start de motor en laat het toerental 2 of 3 maal hoog oplopen
-laat nu stationair draaien
-meet de spanning tussen het aansluitpunt 'c' en massa,deze moet schommelen tussen 0,1 - 0,9 volt


Hoi Subzero,

Het is de lambda sonde, gaf een veel te hoge voltage aan.
Tevens is mijn mengsel niet goed, er blijft een witte pluimpje bij de uitlaat.

many thanks.

groetje,
Lammert

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev