Advertenties


water in het deurvakje???

Gestart door freshprince, 30 maart 2010, 00:04:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

freshprince

Hoi,

Ik heb een probleem als het regent!
Gisteren ontdekte ik dat er water in het deurvak van de bestuurder zat..
Voorheen heb ik dat ook wel eens opgemerkt maar dacht ik dat het van een flesje water kon zijn.
Nu vandaag lag er er totaal niks in, er komt een hevige regenbui... en water in het vakje.
Heeft er iemand enig idee waar dat langs binnen zou kunnen komen om daar dan in terecht te komen?

hopelijk komt er reactie want ik heb er geen idee meer van.

mvg freshprince

meganemaarssen

op naar een RS...Look dan....;)

A110

Nee dit zijn geen raamrubbers!!

Portierbekleding weghalen en de naad achterop de portierbekleding dichtkitten.

Het probleem is dat de Megane geen portierfolie gebruik (gelukkig bij de nieuwe modellen weer wel) hierdoor komt het water wat het portier inkomt gelijk tegen de binnenkant van de portierbekleding en er is een naad die waarschijnlijk niet goed afdicht en daardoor komt het in je portiervak. Dit verklaart waarom er ook zoveel problemen zijn met ruitmechanieken bij de megane serie. Ze staan altijd bloot aan vocht en water.

Maar dit is een bekend probleem en er is al meer op het forum over geschreven van de lekkage.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

freshprince

Merci Jeroen!

Jij bent er dus vast van overtuigd dat het opgelost is als ik de achterkant van het deurpaneel er al haal en de naden dichtkit? Kan het mogelijk ook ergens anders aan liggen?? bvb de rubber rond de deur die niet goed sluit? De wagen is namelijk verkocht en ik wil hier natuurlijk geen problemen rond krijgen!

Sorry maar had niet goed genoeg gezocht zie dat er nog gevallen bekend zijn hier... maar die lijken allemaal een beetje te verschillen..

A110

Kit alle naden aan de achterkant van je deurpaneel terhoogte van het portiervak maar goed af en je probleem is over.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

ramon16v

dit probleem heb ik ook maar dan aan de ander kant
vindt het wel gek dat het maar aan 1 kant is

matthew

idd de naden afkitten en het is over.

Het kan aan 1 kant,maar als je bezig bent zou ik gelijk allebij de kanten de doen.

John B.

Als je je speakers hebt vervangen, dan kan je toch ook lekkage krijgen doordat je de siliconen afdichting hebt verwijderd?

DHL

Ja, inderdaad... Komt heel vaak voor. Is makkelijk op te lossen. Bijna alle Megane met achteraf geplaatste luidsprekers hebben er last van...

jeroentjuh

Ik heb ook mijn luidsprekers vervangen vorig jaar.
Maar het probleem doet zich voor alleen aan de rechterkant  8)7.

Dacht altijd dat er nog ergens een dopje zat wat open moest.
Was eigenlijk van plan, een gaatje onderin te boren  :x niet doen dus..
Als ik tijd (en veel zin) heb zal ik de deur weer eens loshalen. En anders hopen op een hete en droge zomer..

John B.

Vervelende is dat in de winter de voorruit binnen ook bevriest en das best irritant 'sochtends!

Doe je er niks aan dan heb je straks ook vocht in je vloerbedekking en gaat t schimmelen :(

jackster90

Hallo,

Bij mijn megane zit er aan de passagierskant gewoon een laagje water bij de voeten onder de stoel e.d.
Ik heb het idee dat mijn linksvoorste wielkast lek is.
Of weet iemand wat het probleem kan zijn en hoe die verholpen kan worden?

gr. jacky

DHL

Nog één keer... als je luidsprekers vervangt moet je deze afdichten. Anders ga je water binnen krijgen in dat vakje.
Je moet de luidsprekers terug demonteren (gaat heel makkelijk, juist het grilletje lostrekken) en dan kitband rond het gat van de luidspreker doen. Dan de luidspreker goed in die kitband duwen zodat er rondom een goede dichting is, terug vastvijzen. En klaar... Geen water meer in de vakjes...

Inderdaad, al dat vocht in je wagen is niet goed. zal op de duur beginnen stinken in je wagen. Je ruiten zullen steeds vol damp zijn langs de binnenkant, zullen ook steeds vuil zijn, enz

Dus 5 minuutjes werk en je bent ervan af !-!

DHL

@Jacktser.. Heb je airco in de wagen?

jackster90

nee geen airco.. het is een coupe uit 96.. en het probleem was schijnbaar al bekend want er lagen 2 kranten onder de bekleding en isolatie mat van '99.. en sins ik de wielkasten heb uitgespoten met een hogedruk bij een shell tankstation is het dus nat en sins dien word het ook nat als het regent en ik rij.. voorheen had ik daar geen problemen mee want de kranten van '99 zagen er goed uit

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev