Advertenties


Brandstofdruk regelaar?

Gestart door CJ C., 28 maart 2010, 23:42:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

CJ C.

Hallo,

Ik heb een vraag over een brandstofdruk regelaar? Ik zat zo eens op internet naar wat onderdelen voor mijn megane te kijken, wil hem toch wel uitbouwen als ik zo de auto van Dirk zie  :9~ maar wat heeft het nut van zo'n druk regelaar en kan het op een megane?

Alvast bedankt voor de informatie.

Greetz CJ

Dirk Kuipers

Op een standaard motor heeft het volgens mij geen zin.
Dan zou ik een luchtfiltertje kopen, dan krijg je wat leuker geluid en heb je volgens mij meer plezier van.
Succes!  !-!

Robin

Voor dat geld kun je idd beter een luchtfilter + uitlaatje kopen :) Heb je meer plezier van denk ik :)

Brandstofdrukregelaar heb ik ooit pas nodig als ik grotere turbo op de auto schroef, bij standaard auto's merk je het wel maar het is het "net niet".
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Rick Santbergen

Iedereen hier vind het motorisch project van Dirk prachtig.
Maar er zijn maar weinig die hieraan durven te beginnen. Zwaar respect voor Dirk. _o_

Mij lijkt de optie die Robin aangeeft (luchtfilter + uitlaat) het beste.
En dat is ook wat de meeste van ons doen. !-!

Stefan

Niet dat je auto daar harder / sneller van gaat, maar het is wel de beste optie voor wat beleving en geluid idd... Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Robin

Nou.. bij een goed powerfilter (K&N etc) merk je toch wel iets vermogenstoename, vooral onderin :) Maar wat je zegt, 't is wel nihil.
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Stefan

Nou, sinds ik kortgeleden mijn Fujita CAI heb gemonteerd, heb ik nog niet gemerkt dat ie sneller is gewoorden hoor.
Hij maakt meer geluid als je het pedaal vloert ja, maar dat wil niet zeggen dat ie harder gaat... :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rick Santbergen

Citaat van: Robin. op 30 maart 2010, 13:08:38
Nou.. bij een goed powerfilter (K&N etc) merk je toch wel iets vermogenstoename, vooral onderin :) Maar wat je zegt, 't is wel nihil.

Iets merken dat nihil is, is vaak ook beleving ;)
Als de luchtfilter op een plek zit, waar hij warmte van de motor vangt, kan er zelfs vermogens afname zijn!

Stefan

Dat bedoel ik ja, meer een beleving dan echt toename van iets hoor.
Bij mij zit ie dan wel op de juiste plek (helemaal beneden onderin de bumper met aanzuigbuis) maar hij is nog net zo snel als anders hoor...
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

CJ C.

Oke dus het is niet verstandig om zo'n duur ding te kopen (149,-) dan koop ik wel een luchtfilter :)

Bedankt voor de reactie's

Christian de Vriend

#10
Om wat voor motor gaat het eigenlijk?

ik heb er een dubbel membraams regelaar op de mc gemonteerd,het effect is wel goed te merken.
op de laatste dyno bleek mn mc onderin (te) arm te lopen,in mijn geval was het nodig.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

CJ C.

Hallo Christian, het betreft een 2.0 16V

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev