Advertenties

Megane start moeilijk?

Gestart door CJ C., 27 maart 2010, 17:02:02

Vorige topic - Volgende topic

CJ C.

Hallo,

Ik ben CJ en net nieuw op dit forum en heb gelijk al een probleem helaas.

Ik rijd in een megane en hij start moeilijk, ik moet de sleutel een tijdje door duwen (net zoals je start maar dan houd je hem zo'n 2 a 3 sec vast) als jullie me begrijpen natuurlijk.

Nou heb ik de sleutel om gedraaid voor 10 a 12 sec en dan pakt hij hem net, het lijkt ok wel alsof hij hem verzuipt, duss als ik gas wil geven dan valt hij weer bijna uit.

Ik kan niet 1, 2, 3 naar de garage gaan want ben bang dat het me teveel gaat kosten, me vader heeft mij deze auto geven en had er geen problemen mee, hij staat soms wel eens 1 a 2 weken stil maar dat moet volgens mij geen problemen geven.

Me vader denkt dat het evt de start motor zou kunnen zijn of zo iets.

Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen, alvast bedankt.

Groeten CJ

BlueStar

Aan je startmotor zal het iig niet liggen ALS hij hem natuurlijk goed rondgooit.

Ik denk zelf dat een keer je bougies vervangen niet overbodig is. Rijdt hij verder goed? geen stotter ofzo

CJ C.

Hallo, bedankt voor je snelle reactie.

Tijdens het rijden doet hij niets vreemds, het is echt alleen het starten, maar als ik een tijdje heb gereden en de motor heeft ong een temp. gehad van 90 graden en ik zet me motor weer uit en ga na een kwartier weer terug naar mijn auto, start hij in een keer.

En als de bougies zouden zijn, kan je me aanraden om gelijk goede bougies te nemen van welk merk?

subzero

Hij start dus moeilijk als hij koud is?

Je kan het volgende eens proberen bij koude motor:zet het contact aan zodat je de brandstofpomp hoort zoemen (niet starten) als deze stopt met zoemen zet je het contact uit,herhaal dit een drietal keer en probeer dan te starten.

Start hij nu wel direct?

matthew

Het is ook fijn om te weten wat voor motorblok erin ligt,voor de eventuele bekende kwaaltjes van het type motor.

CJ C.

Hallo,

Ik heb het idee van Subzero geprobeert, en hij start wel in 1 keer nu, ik hoop ook dat hij dat blijft doen.

Ik heb een 2.0 16V motorblok in liggen matthew.

Bedankt voor de reactie's

CJ C.

Hier ben ik weer hoor, Subzero, het probleem was eerst opgelost en nu is weer terug gekomen, ik deed eerst 3x het geluid van de brandstofpomp laten zoemen, toen starte hij in 1x perfect maar nu doe ik precies hetzelfde en nou start hij niet meer zo snel.

Vanochtend starte hij pas naar 20sec!! wat kan het probleem zijn?

subzero

Mijn eerste gedachte is dat het in de 'brandstoflijn' zit.(filter,pomp,drukregelaar,enz)

Maar het kan net zo goed het ontstekingssysteem zijn,enz.

Misschien maar eens beginnen met een bekende verdachte,namelijk de bdp sensor.

Deze moet circa 200 ohm hebben gemeten op de twee pennen van de sensor.

Flock

Bij mij hebben ze toen ook de Bdp sensor vervangen, dit was alleen omdat die juist met warme motor niet wilde starten..

Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

CJ C.

Oke en waar kan ik dat vinden en meten? En als deze niet goed is, wat zijn dan ongeveer de kosten om deze te vervangen?

Bedankt

subzero

De bdp sensor zit'tussen' motor en v-bak. zie:klik

Meten doe je gewoon met een multimeter op de twee pennen van de sensor. (stekker losmaken) zie ook: klik

De prijs voor zo'n sensor met draad zal rond de 70 euro liggen. zie:klik

CJ C.

Subzero echt serieus ik zou niet weten wat dit forum zonder jou moest, echt super bedankt, de kosten vallen opzich ook wel mee.

subzero

CJ C.

Nee dat niet, maar een collega van mijn zijn zoon heeft bij de Renault gewerkt zegt hij en hij zei gelijk zonder dit forum of wat dan ook te lezen dat het aan me Bdp sensor lag. Dus nu heb ik er 1 besteld en kan hem volgende week maandag ophalen, is inderdaad 70 euro.

En nu maar hopen dat het helpt, bedankt voor de reactie's en ik laat het jullie weten.

CJ C.

Hallo,

Heb de Sensor inmiddels al een tijdje binnen, alleen geen tijd gehad om er aan te werken nu is mijn vraag dus, waar zit dat ding precies? Heb nu een bdp-sensor gekocht van 62,52 euro.

Maar er zit dus een stekkertje aan, maar ook een gek ding (nog nooit gezien)

Maar hoe zit het nu dan?

Gr CJ

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev