Advertenties

Airbag lampje

Gestart door Marc, 21 maart 2010, 09:20:29

Vorige topic - Volgende topic

Marc

Heren,

Zoals bij zoveel Megane rijders.
Brand het airbaglampje (van de passagiers stoel), tegelijk brand ook het service lampje (zeer irri)

Nu heb ik de stekker onder de rechter-voorstoel los gemaakt, en weer vast (wat een kleine flut contacten zeg) Daarna alles weer aan elkaar gezet.

En zoals vaker gezegt in dit forum heb ik er 2 bundelbandjes (tyrips) omheen gedaan en alles goed aangetrokken.
Echter het lampje blijft nu nog af en toe branden   >:(
Wat nu te doen, naar de dealer en laten uitlezen of is er nog een oplossing ?

Marc
Renault Megane  2005 1.5 DCI

matthew

Als alleen die van de passagiersstoel brand ,er zit daar ook een aparte schakelaar voor aan en uit zetten aan de rechterkant van je dashboard.Daar kan dus je probleem ook nog zitten.

Als het het algemene lampje is dan kan het probleem ook nog links zitten in je stekker.

Je kunt bredrading oversloderen en dan de stekker weglaten.(wat dan wel vervelend is als de stoel er uit moet)

Officieel zou er dan een nieuw stukje kabelboom in moeten.

Marc

Oei is er een algemeen lampje dan ?

Nu brand er een lampje van een stoel, met daarop een airbag ?

Ik zal is in overwegen om de bedrading te solderen.

Zal nu de bestuurderstoel is nazien.

Thnx

arend-wim

Zou ik idd maar wel doen.
Onlangs met dezelfde klacht naar de dealer gegaan. Het is onderzocht en gerepareerd (onder garantie). Het bleek om draadbreuk onder de passagierstoel te gaan. Het hele spulletje moest worden gesoldeerd.
Maar er werd even tussen neus en lippen door meegedeeld als deze vermelding er was dat de airbags en gordelspanners NIET WERKEN! Dus...
Grand Scénic 1.6-16v Bussinessline 1-2009 Blauw

Jeffrey van de Kerkhof

grappig ja, om naar de dealer te gaan.
heb ik in het begin ook gedaan, kost elke keer geld en om de week brand het weer.
ik heb er vooral last van als de stoel te hard naar voren of naar achter gedaan word met instappen naar achter (3deurs)

bij mij brand het lampje nu al gewoon de hele tijd, af en toe gaat ie uit en dan weer aan. is net een knipperlicht.
ik laat het voortaan zo.

Benjamin Renon

Heb je dan geen garantie op de uitgevoerde werkzaamheden? Het moet hun toch ook opvallen dat dit niet klopt?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

A110

Ik snap niet waarom mensen met een brandend airbag lampje blijven rijden of zelf gaan "knutselen".
Het airbag-systeem is een veiligheids-systeem en dient goed te werken. Het functioneert niet als het lampje brandt.

Bij een ongeluk kan het je leven redden. Maar daar denken sommige mensen anders over.

Ik weet ook uit ervaring dat het een probleem is bij sommige modellen van Renault (ook andere merken hebben hier last van) maar een garage/dealer moet het gewoon oplossen en als dat bij de eerste keer niet gebeurt moeten ze het de volgende keer gewoon onder werkplaatsgarantie herstellen.

Het is tegenwoordig ook een APK reparatie adviespunt, let op we mogen de auto hier niet op afkeuren maar wel een aantekening over maken.

Ik val met deze opmerkingen niemand persoonlijk aan maar wilde het wel even kwijt.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Marc

Als het lampje vd airbag brand tijdens de apk keuring, is het meteen afkeur.

Het het gevoel dat me probleem over is, heb bij de bestuurdersstoel een tyripje om de
stekker gedaan, en hij heeft nog niet gebrand (afkloppen)

Marc

A110

Als het airbaglampje brandt tijdens de apk keuring is het GEEN afkeur. Maar een reparatieadviespunt.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Citaat van: A110 op 23 maart 2010, 08:47:06
Als het airbaglampje brandt tijdens de apk keuring is het GEEN afkeur. Maar een reparatieadviespunt.

Gr. Jeroen

En dat is het enige juiste.

En idd als er al 3x is gerepareerd en het komt steeds terug moet je gewoon garantie op je reparatie hebben.

@Marc

Je hebt dus 2 airbaglampjes 1 kun je rechts met een schakelaar omzetten om dus de bijrijders airbag alleen uit te schakelen.
Je moet dus wel goed weten welke er nu brand.

En uitlezen kun je ook wat wijzer van worden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev