Advertenties


Kleppen zweven? of iets anders wat rammelt.

Gestart door KevinCabrio, 17 maart 2010, 22:54:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

KevinCabrio

Hallo mensen,

Ik heb bij mijn auto al een paar keer de kleppen laten afstellen omdat er een pingelend/rammelend geluid inzit en ze zeggen dat het de kleppen zijn.
Maar tot op heden is het nog niet opgelost en weten ze er geen raad mee. ( renault dealer).

begint bij 2200/2500 toeren en dan als je het gas vast houd. dus bijvoorbeeld constant 50 rijden.

Heeft iemand hier ervaring mee? of kan iemand dit voor mij oplossen?

Groet, ik hoor het graag

matthew


Dirk Kuipers

Ik had eens een lager van een drijfstang stuk. Had toen een ratel (tik) in de motor.

willy wolly

Hallo,

dit heb ik dus ook en het stoort me vooral als ik op de snel weg rijdt, ik heb me auto nog niet na laten kijken, maar kan het veel schade aanrichten als je hier nog mee door blijft rijden?

gr,. William

RobScénic

Ja. Schade aan krukas, drijfstangen enz enz.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

KevinCabrio

#5
Maar ik had het al eens met jou er over gehad dirk.
en jij zei dat je het echt moest merken dat het de drijfstang lager was. en dat dan ook vermogen verlief en heel erg hard geluid.
en dat is bij niet het geval.

Ze dachten het wel bij 1 dealer maar bij renault zelf zeggen ze dat het ook niet zo is want het geluid komt van boven. bij de kleppen ergens vandaan.

misschien de krukas lagers maar hoor je dan zoiets?

Dirk Kuipers

Een drijfstanglager (en ik vermoed ook een krukaslager?) gaat harder en sneller tikken als je meer toeren maakt..
Is dat bij jou ook het geval?

KevinCabrio

Nee het geluid is er alleen als ik bijvoorbeeld 50 constant rij en als ik harder ga dan wordt het geluid niet meer. ook niet sneller aan het tikken.

KevinCabrio

de auto heeft wel een keer lekke koppakking gehad ik weet niet of er daarnaast nog meer onderdelen een klap hebben gekregen daardoor?

KevinCabrio

Ik heb er een vriend van mij na laten luisteren.

Hij zegt dat het waarschijnlijk komt door speling op de stelhoedjes.
Kunnen deze makkelijk vervangen worden?

Moet er nog meer gelijk vervangen worden als dit moet gebeuren? zoals de veren die ik zie boven de kleppen?
En de kleppendeksel pakking neem ik aan?

RobScénic

Als je aangeeft dat het tikken constant blijft, bij welk toerental dan ook, dan lijkt het mij sterk dat het in de motor zit. Want als het die stelhoedjes zouden zijn, dan zou het ook toerentalafhankelijk moeten zijn. Immers, meer toeren> sneller tikken!
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

KevinCabrio

Ik heb om de motor heen al gekeken en er zat niets mee te trillen of iets dergelijks. dus moet toch echt vanuit de motor komen.
en als ik lage toeren rijd dus onder de 2000 hoor je niets en wanneer je op de snelweg rijdt hoor je het ook amper tot niet.
En vorige zomer hoorde ik niets begon pas in de winter. misschien kan der iets niet tegen wat kou?

KevinCabrio

Ik ga het eens proberen om het geluid op te nemen en dan als iemand er naar wilt luisteren graag! :)

willy wolly

#13
bij mij is het dus wel op de snelweg heel irritant,als ik gaf geef in de 5e versnelling rond 3000 en 3500 toeren en ik ga dan er tussen in zitten (gas pendaal los en gaf geven) dan hoor je het wel goed, ondanks dat ik een brul uitlaat er onder heb zitten komt misschien ook wel dat je er op gaat letten. maar kan dit veel geld gaan kosten of is dat verschillend.

KevinCabrio

Dat is klote zeg. ik heb verder geen idee wat het gaat kosten ik ga binnenkort ff de prijzen vragen van een revisie van de kop enz.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev