Advertenties


Motor oververhit??

Gestart door BlueStar, 14 maart 2010, 01:24:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BlueStar

Goedendag,

Ik reed op een goede middag op de snelweg wanneer ik mijn temp. meter zag dansen. Hij begon nogal te roken uit de motorkap dus ik zette hem aan de kant. Doe de motorkap open en heeeeel de motor was nat van het koelvloeistof! Hij zat te roken uit de reservoir.. Dus ik dacht dat het door de dop van het reservoir gekomen was. Dat die kapot was want in de gaten waar hij de druk loost was hij helemaal nat. kan dan eigenlijk wel?

Maar okee, ANWB langs gekomen. Hij kijken en heeft de koelvloeistof peil weer omhoog gebracht ontlucht en alles. Auto was ondertussen al weer vrij koud. Ik start de auto en ik hoor me tog een partij rare geluid vanaf de motor komen... Er kwam rook uit de motor onder het hitteschild vandaan(uit de motor) .. Het niveau van de koelvloeistof ging steeds verder omhoog. De man zei dat de koppakking is overleden..


Nou zijn mijn vragen..

Is het inderdaad de koppakking of kan het ook iets anders zijn?

Kan het komen omdat de motor helemaal onder zat van de koelvloeistof door die dop? want het lag allemaal in de richting van het reservoir..

En wat zijn nou precies de kosten om de koppakking te laten vervangen en wat vervangen ze nog meer?

Het gaat om een megane coupe uit 1996. een 1.6e K7M motor.

EDIT: De auto start gewoon(met moeite natuurlijk en de toeren blijven laag)

BlueStar

De auto heeft een nacht stilgestaan en er ligt nu een plas olie op de grond(of koelvloeistof) hard to tell..

Birt

Of het olie of koelvloeistof is, dat moet je wel kunnen zien.
Tenzij de koppakking echt finaal kapot is, dan zit alles door elkaar.
En door het rijden is de druk overal in veel te hoog geworden door de hitte en is er misscien wel meer kapot gegaan.

Voor reparatie moet hele blok bijna uitelkaar. En als je het laat doen, ben je niet voor 1000 euro klaar.
En ik denk dat er ietsje meer kapot is dan alleen de pakking, als ik je verhaal zo lees.
Waterpomp is goede kandidaat, voor de oorzaak. En als hij goed warm is geweest, kan de kop ook krom zijn getrokken.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

BlueStar

De temp. meter kwam niet hoger dan de 3 kwart.

Het is gewoon koelvloeistof(wel vettig van de olie waarschijnlijk) de plas ligt recht onder de koelvloeistof reservoir.

Waterpomp kan ook een oorzaak zijn jah, maar hoe kan ik daar achter komen? Toen de ANWB man het systeem weer deed vullen ging er gewoon koelvloeistof uit de nippel.. Kan dan de waterpomp nog steeds kapot zijn?

BlueStar


Paul

Cilinderkop eraf halen en kijken wat er kapot is.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

BlueStar

De auto wordt volgende week gemaakt voor 700 euro! incl. waterpomp en distributieriem!

Joey Voormolen

Ik heb een soort gelijken iets gehad met mijn coupe bij mijn waren het 2 pakkings niet meer goed.
Toen spoot er ook koelvloeistof door het motor ruim.
Lowered M3C GT

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev