Advertenties


Shell V-Power

Gestart door Frost_More, 6 maart 2010, 10:52:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Frost_More

Ben toch een beetje aan het twijfelen geraakt haha. Moet nog eventjes goed afwegen over hoe of wat dan...

RobScénic

Overigens werd in het filmpje van 5th gear aangeraden om BP ultimate links te laten liggen. Waarom? De V-Power was nogal wat goedkoper dan de ultimate, terwijl de V-Power nogal wat meer winst liet zien.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

duckie1098

dames en Heren,

V-power in een:
peugeot 106 oud type scheelde ongeveer 3 kilometer op een liter dus positief.
Fiat palio 1.6 geen verschil
Yamaha R1 2004 (dus zo'n 170 pk kanon) geen verschil
honda cb1300 geen verschil

maar in de tijd van dat peugeotje, 2002. was de v-power van shell heeeel anders van samenstelling dan nu.


kijk alleen maar eens naar het octaan getal hier in nederland en in duitsland van v-power.

meer weet ik er niet van, alleen dat het hier in nederland duurder is dan 95 maar of het (nog steeds werkt) als in 2002 ?????


groetsels,

Ben

Flock

#18
Citaat van: Nick Mattheus op  8 maart 2010, 19:32:14
Enkel bij de 2.0l IDE zou V-power niet slecht zijn.
Hier wordt het zelfs aangeraden omdat V-power het motorblok "properder" houdt.


Heb zelf een IDE en tank niet anders, alleen in Duitsland hebben ze 2 verschillende, de 95 v-power en de 100 Racing..
Wat is die 100? is dat dan nog beter voor mijn IDE?
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Benjamin Renon

100 Racing is vooral bestemd voor de performance wagens. Dan oa de Porches, Mercedes AMG's, BMW M series en af en toe een verdwaalde Evo. ;)
De prijs was toen ik het de laatste keer tankte wel aardig hoog.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Stefan

"100" is gewoon simpelweg benzine met helemaal GEEN LOOD erin.
Euro 95 is namelijk dus niet geheel loodvrij.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Paul

#21
Heeft niks te maken met lood, is de klopvastheid van de benzine.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Klopvastheid
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Stefan

Okee, ik heb altijd het idee gehad dat het het loodgehalte in de benzine aangaf.
Weer wat geleerd dus Y !-! :)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Flock

Omschrijving is me duidelijk middels de link, maar nu weet ik nog niet of het beter is voor mij IDE ;) de prijs stond gisteren gelijk aande gewone 95 hier! Dus als het beter gooien we die er de volgende keer in!
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Flock

#24
Citaat van: -KJ- op 23 maart 2010, 11:11:32
Het voordeel van V-Power is vooral het reinigende bestanddeel erin. Het verschilt enorm per auto of je er ook minder door gaat verbruiken.
Ik ken een rijschool met een stuk of 10 Opel Corsa CDTI's. Die hadden heel veel problemen met o.a. de EGR-kleppen, die zaten om de haverklap vast. Sinds ze op V-Power zijn overgestapt is het probleem verdwenen. De roetvorming is enorm afgenomen waardoor de kleppen niet meer vast gaan zitten.
Maar zo is iedere auto anders.

Het minder verbruiken is voor mij niet echt van belang, waar het mij eerder om gaat is dat die EGR achoon blijft ende rest van de vervuiling in het motorblok tegen te gaan!
En aangezien het autootje van mij er "bekend" om staat dat die EGR-klep snel vast gaat zitten gaan we dus over op de 100 !-!
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

RobScénic

Heb je een IDE dan? Altijd V-power tanken...
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Flock

Zie handtekening ;) maar goed, tankte altijd al v-power maar dan wel de 95! Dus vandaar m'n vraag of de 100 nog beter zou zijn voor m'n IDE-tje..
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Stefan

Uiteindelijk wel dus dan ja... Y
Maarja, waar kan je nou nog 100 tanken..???
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Robin

Ik tank altijd Euro 98 met mijn auto :) Euro95 mag wel :P Maar mijn gevoel zegt 98 :P
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

boertje (Sander)

Het leven is mooi je moet het zien!!!!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev