Advertenties


Shell V-Power

Gestart door Frost_More, 6 maart 2010, 10:52:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Frost_More

Goedemorgen,

IK heb even een klein vraagje ik heb afgelopen donderdag een Renault Megane Coupe gekocht uit 2001 en die kan ik zaterdag ophalen. Nu zat ik een beetje rond te kijken op internet en er gaan nogal wat verhalen over V-power.

Weet iemand toevallig of dat echt beter is voor de motor en die prestaties of is dit allemaal maar ###koek? Ik weet ook niet of dat ik überhaupt V-power mag tanken met de Megane?

Iemand ervaringen of meer info dat is altijd welkom natuurlijk!



Marius.

Ligt eraan hoeveel vermogen je auto heeft..
De nieuwere, hogere vermogens auto's word aangeraden V-power te tanken. Er is een verschil maar dit is niet te vergelijken met het prijs verschil.
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Frost_More

Mijn auto is een 1.4 16v met 95pk. Hij is van Oktober 2001. Is het prijsverschil het echt waard? meer vermogen langere levensduur van de motor etc of is dit te verwaarlozen bij de meerprijs?

Benjamin Renon

Ik denk dat het met je Meg niet heel veel uit maakt. Je kan wel bijv een paar keer in de zoveel tijd achter elkaar v-power tanken en dan kijken of je verschil merkt. Merk je geen verschil dan weer 95 tanken.
Heb je bijv een Meg 2 RS dan is het wel aan te raden. (Als ik bij m'n evo (meer paardjes) kijk wordt 95 afgeraden en zou ik 98 moeten tanken. Als ik het echt juist zou doen zou ik in Duitsland RON 100 moeten tanken. Dan merk ik wel verschil in hoe de motor (lekkerder) loopt.)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

A110

Als ik jou was zou ik er gewoon euro95 ingooien loopt jou motor prima op.
Die "speciale brandstoffen" hebben meer nut voor prestatie motoren die lopen er inderdaad wat beter op.

Ik rij zelf in een 1.5 DCi 105pk en heb een tijdje BP ultimate diesel getankt ik ben er zeker niet zuiniger door gaan rijden zoals beloofd wordt. Sterker nog ik ben er juist onzuiniger door gaan rijden (1:17) en qua vermogen of prestatie's heb ik ook niks gemerkt.
Ik tank het nu alleen nog maar als ik een lange rit ga maken. Er zitten ook wat reinigende dope's in wat dan goed is voor mijn dieselsysteem.
Verder tank ik gewoon weer diesel waar ik normaal ook tankte bij zo'n onbemand tankstation en rijd weer keurig 1:19/20 zonder problemen.
Deze test en metingen zijn over dezelfde aantal tanken en rij condities gemeten.

Dus bespaar je je die hoge kosten en ga lekker euro95 tanken jou motor hoeft ook geen hoge prestatie's te leveren.

Gr. Jeroen


www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Frost_More

Ah ok bedankt voor de info, dan hoef ik in ieder gevoel niet duurder te tanken als dat nergens goed voor is.

Flock

#6
Weet niet waar je woont, maar als je net zoals mij vlak langs de Duitse grens woont kan je beter daar even gaan tanken.
Laatst was de V-Power daar zelfs net iets goedkoper, dan de 95 hier in Nederland!
Zelf heb ik een Megane van 2000..aangezien dit een IDE is werd mij toch al aangeraden om V-power te tanken..
Heb vanaf aanschaf niks anders getankt en dus niet anders gewend, over het verschil kan ik dus niks zeggen..

Maar goed, in Duitsland ben je soms goedkoper uit, en je hebt V-Power..  !-!
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Stefan

Ik tank altijd V-power met mijn auto.
Hij loopt er lekker op, volgens mij wel iets beter dan normale euro95, maar da's misschien een gevoel...
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Frost_More

Nee ik woon in Brabant bij Breda dichtbij België weet niet wat de prijs daar is en of dat ze het eventueel wel verkopen. Ga morgen die kant op dus dan zal ik wel even kijken.

boertje (Sander)

Het leven is mooi je moet het zien!!!!

ForzaMollie

Heb ooit een tv programma gezien (op discovery?) waar ze de werking van de "speciale" brandstoffen testten. Normale auto's was niets te merken, slechts bij auto's met flink wat vermogen (een impreza vlgs mij) was er een verschil merkbaar.

Ik heb zelf wel de ervaring dat mijn dieseltje op V-power wat soepeler loopt, na een koude start dan. Maar geen verschil in verbruik (ook niet met de fuelsave die ik er nu in gooi trouwens :S)

RobScénic

Was bij 5th Gear ja.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

arend-wim

Ik heb ervaring met BP ultimate. Bij mijn vorige auto scheelde het verbruik zo'n 2 km per liter (van 1: 12,5 naar 1: 14,5 een Ford Mondeo Wagon 1.8I uit 1999).
Bij mijn Mégane 2 GT uit 2005 met een 1,6-16v motor merk ik een verschil van 0,5 liter per 100 km. Bij een 60 liter tank maakt het dat je qua kosten even duur uit bent, maar je gebruikt minder brandstof en dus minder uitstoot.
Qua rijden merkte ik bij de Ford wel verschil, bij Renault niet. Dat komt ook door een heel ander motor gedrag (Renault is een stuk feller!) en ook door mijn suffe rijgedrag. Bij de Ford viel mij op dat BP Ultimate op de lagere toeren wat makkelijker liep. Ik kan het alleen niet hard maken met cijfers (harder optrekken of doortrekken). Maak voor jezelf een goede overweging wat je het waard vindt.
Vergeet niet dat in V-Power of in Ultimate stoffen zitten die de cilinders reinigen en bij een oudere auto is dat nooit weg. Vroeger gingen ze motorblokken "schoonbranden" door er een tijdje volgas mee te rijden. Dat hoeft dus met deze brandstoffen niet. Ga gewoon om de paar maanden een maandlang dit soort brandstoffen tanken. Je wordt er niet slechter van.
Grand Scénic 1.6-16v Bussinessline 1-2009 Blauw

Frost_More

#13
Hem ja dat is waar natuurlijk, denk dat ik de eerste maanden eerst maar 95 tank zodat ik een beetje een gemiddeld verbruik heb en daarna een paar x V-Power ga proberen om te zien of dit daadwerkelijk verschil maakt.

Nick Mattheus

Enkel bij de 2.0l IDE zou V-power niet slecht zijn.
Hier wordt het zelfs aangeraden omdat V-power het motorblok "properder" houdt.

Ikzelf tank met mijn 1.6l 16V altijd bij Esso, wel de 98 en niet de 95 en heb nog nooit problemen gehad met vervuiling in de motor, in tegenstelling tot sommige andere. :?
Ben er wel niet kwaad voor natuurlijk. :D
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev