Advertenties


Diepte achterspeakers Megane CC 2004

Gestart door Arjan-1974, 6 maart 2010, 09:52:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjan-1974

Ik wil in mijn Megane CC aan de achterkant de originele speakers vervangen door zwaardere speakers, ik wil er gewoon 13cm inzetten maar dan een composetje, nu kwam ik de volgende set tegen Emphaser ECP-25XT4, deze zijn 150w Rms dus dit moet voldoende zijn, maar de inbouwdiepte hiervan is 72mm ga ik dit redden met de ruimte achter de luidspreker, en moet ik hier veel voor aanpassen aan de originele situatie? En heeft er toevallig iemand ervaring met deze luidprekers?
Alvast bedankt.

Grz Arjan

jurrjens1

Beste Arjan-1974(mooi bouwjaar btw!! 8))

Gisteravond ben ik bezig geweest met een megane II CC van een vriend van me.  Hij wilde voor max 350 euro een wat voller geluid in z'n auto. En dat is gelukt!!!! Tjemig, wat een geluid zit er nu in.
Voordat ik aan de gang ging, heb ik eerst op de diverse forums rond gekeken voor tips en vooral voor de formaten van de speakers. Maar ik miste wel een aantal dingetjes. Vandaar dat ik een verslagje van de werkzaamheden op het forum achterlaat, in de hoop dat iemand hier nog wat aan heb.

De Megane was reeds voorzien van een JVC chameleon KD-LX110R. De problemen die er met de standaard geleverde autoradio zijn(geen mogelijkheid om een woofer op aan te sluiten, geen mp3 speler op een goedkope manier op aan te sluiten en te weinig vermogen), hadden we dus niet. Hoewel de autoradio erg mooi in het dashboard past, vind ik het wel mooier om een standaard radio er in te hebben, omdat dit mooier in het geheel past.

het volgende hadden we besteld;
Ground Zero Lautsprecher GZCW 5-4Y (via caraudio.de)
Pioneer Subwoofer TS-WX11A (via caraudio.de)
Pioneer Lautsprecher TS-Q131C (via caraudio.de)
JVC KS-U58 J-LINK 3.5MM ADAPTER(9euro incl. verzendkosten via ebay)

De voorspeakers kan je niet zomaar door elke speaker vervangen, omdat je met beperkte diepte maten te maken heb. In het forum wordt daarom ook aangeraden om ze te vervangen door de eerder genoemde Pioneer speakers.  En dat advies ga ook ik geven! Ze passen perfect en je kan de huidige connectoren gebruiken. In 10 min heb je je speakers(inlc de 2 tweetertjes ) vervangen. Het geluid wat er komt, is echt super!

De achterspeakers hebben geen diepte beperking. Het is erg knap wanneer je speakers vindt(mits ze maar 13" zijn), die er niet inpassen. Je 72mm speakers gaan dus zonder problemen.
Omdat we er toch wel behoorlijke speakers in wilde plaatsen, hebben we besloten om dikkere draden(1,5mm) te trekken en dus geen gebruik te maken van de bestaande 0,75mm bekabeling(Er is dus wel degelijk standaard speaker bekabeling voor achter aanwezig!!!).
Het trekken van de draden was geen probleem, maar het open krijgen van het paneel waar de speakers komen, heeft even wat tijd gekost. Ook het monteren van de speakers gaat niet geheel vanzelf, maar wanneer je een beetje handig bent, moet het vast lukken. Je zal iig wel een hele korte schroevendraaier moeten gebruiken.

Om geen ruimte in de kofferbak te verliezen, hebben we er voor gekozen om een kant-en-klare Pioneer woofer aan te sluiten. Je hoeft dan geen klankkast te bouwen en je kan hem netjes onder je voorstoel monteren. Ook het geluid wat er uit komt is lekker. Maar omdat speakers die we geplaatst hebben, zoveel geluid maken bij volle sterkte, levert het woofertje eigenlijk net te weinig vermogen. Bij een iets normalere stand, maakt de woofer een heerlijke diepe bass :q.

Tot slot hebben we het JVC adapterkabeltje naar het dashboardkastje laten lopen, zodat er een Ipod/MP3 speler op de autoradio aangesloten kan worden.

We zijn uiteindelijk binnen het budget gebleven(Kijk wel eerst goed rond, waar je het spul het goedkoopst kan krijgen) en het resultaat mag er wezen! !-!

Laat even weten wanneer er nog vragen zijn, dan zal ik het evt nog met foto's verduidelijken.

Gr Thijs --

MC

Dat ziet er goed uit, maar hoe haal je de kapjes van de speakers in de voordeuren eraf? Dan ga ik ook maar eens beginnen met het vervangen van de speakers.

Bedankt.

Jeremy

Deze kapjes zitten gewoon vastgeklikt, even goed kijken en lostrekken

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev