Advertenties


ALPINE SXE-1350S Passen die in een Megane en welke meer POST ZE HIER

Gestart door richardv, 4 maart 2010, 18:00:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

richardv

Hoi. Ik heb momenteel in mijn Megane 2004 Hatchback de Pioneer TS-Q131C speakers:

http://www.pioneer.eu/nl/products/25/131/201/TS-Q131C/index.html

gemonteerd maar kwam de Alpine SXE-1350s tegen op het internet. Meer vermogen en volgens de instructies moeten deze goed passen. Wil even weten of iemand deze heeft en hoe ze bevallen. En anders. Wie heeft andere die naatloos passen en soortgelijk vermogen hebben.

matthew

Persoonlijk vind ik de cabasse speakers van renault veel beter klinken dan de pioneer.


Over de Alpine weet ik niet,maar ben wel benieuwd.

Edit,  Ik kan nergens gegevens vinden wat de inbouwdiepte is.

De tweeters moet je zowieso pas  vast maken,en dat is het voordeel van Pioneermet hun pasklare set,klik en go.

Zover ik weet doet geen een ander merk speaker dat,maar alles is te maken.

richardv

Volgens deze pdf van Alpine zouden ze moeten passen (nb op Ebay staan ze ook als zodanig in advertenties):

http://www.alpine-europe.com/fileadmin/PDF/EN/GB-AOE-07G.pdf

En ik moet zeggen dat die Pioneers mij op zich wel bevallen maar ik zou toch nog iets meer vermogen willen hebben.

Die Cabasse, dat is een gehele set zeker? Radio / cd speakers. Een soundsystem ?

Ik kan daar alleen maar radio/cd spelers van vinden. Geen speakers.

matthew

Ik heb origineel radio ,maar die heb ik vervangen door een pioneer radio.

Speakers zijn dan ook cabasse en kwalitatief beter geluid dan de standaard speakers.

2 speakers voor en 2 tweeters kost samen 60 euro.

Maar ik zag dat die alpine set dat ook kost.

Joe79

Hier ben ik ook benieuwd naar.. jammer dat dit topic niet gevuld wordt!

Hier ergens op het forum heb ik de speakerinbouwmaten van mijn Megane grandtour 2004 gevonden.
Voordeur: rond 13cm diepte 45mm
achterdeur: rond 13cm diepte 52mm
Weet iemand de maat van de tweeters?

Nu heeft bijna iedereen het over de pioneer speakers speciaal gemaakt voor de Renault. Maar als ik met de inbouwmaten van de voordeur langs een willekeurig car hifi website struin kom ik meerdere speakers tegen die hieraan voldoen.
Waarom doet niemand dit dan, en heeft iedereen het over de relatief dure pioneers?


matthew

Pmdat deze pioneers klik en go zijn met stekker aansluitingen en alle andere speakers moet je de bedrading vermaken.

Ik ga niet de alpine speakers kopen om hier een verhaal over te kunnen vertellen als je het niet heel erg vind.

Ik vind mijn speakers goed klinken en wil deze dus ook nog niet vervangen,maar ben wel net als jij benieud of het wat is.

Dus hopen of iemand deze speakers toch gaat kopen.

nijntje

als je de pioneers koopt in duitsland dan valt de prijs ook wel mee. heb er 78 voor betaald.
zowat alle andere speakers hebben meer bevestigingspunten. renault werkt in de megane echter maar met 2 punten.
Dit heeft dus als gevolg dat je moet gaan dremelen in je deur of je speaker moet gaan aanpassen.
Niet iedereen heeft daar dan ook nog eens zin in.

matthew

Je deur aanpassen voor speakers gaat ook waterlekkage veroorzaken.

richardv

Ik heb een setje Alpine SXE-1350s gekocht en ga ze 1 deze weken installeren en laat weten hoe ze bevallen. En ja, 1 deze weken want ik heb niet veel tijd. Ik probeer zsm en laat het u allen weten  :)

matthew


richardv

#10
Nou, De Alpine SXE-1350s zitten er in.

Even het verschil in vermeende prestaties:

Pioneer: 35 - 180
Alpine  : 40 - 250

Moet zeggen de Alpine heeft iets meer body in zijn geluid. Dus wel een kleine verbetering. Daarentegen stuitte ik op de bekende problemen:

De stekkers passen niet en er moest gesoldeert worden.  Ten 2e weet ik nu niet zeker of de plus en de min goed zitten. Als iemand mij kan zeggen hoe ik dat makkelijk kan zien of het liefst meten. Dan hoor ik het graag.

Ook de bijgeleverde tweeters passen niet meteen in het dasboard. Daar ben ik dus ook niet aan begonnen. Die laat ik zitten.

2e probleem bij het plaatsen van de Alpine. Ik moest een deel kunststof aan de achterzijde van de deur wegfrezen. (De enorme magneet aan de achterzijde van de speaker stuitte hier op). Ook hier aan de ervaringsdeskundigen. Kan dit kwaad (water vocht) of is dat deel nog veilig weg te slijpen. (Anders moet ik nog wat plastic er achter plaatsen.

Maw. Wil je makkelijk speakers plaatsen. Neem de Pioneer. Maar eeuhh ik laat de goedkopere Alpine wel zitten. Dus nu wel te koop een setje pioneers met twee nieuwe tweeters van Alpine  :)

matthew

Je moet niks weghalen van kunstuf,wantdit kan idd lekkage's veroorzaken.

Zou er idd iets overheen maken.

Wel jammer dat die niet zo mooi past.

Houd ik toch bij mijn originele cabasse speakers.

richardv

Daar was ik al bang voor. Maar ik had geen keus. Er moest een klein randje uitgefreest worden anders viel hij niet diep genoeg.  Hang ik binnenkort er nog wel een stukje kunststof over heen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev