Advertenties

cruise control

Gestart door ronald, 3 maart 2010, 14:26:00

Vorige topic - Volgende topic

ronald

wanneer de auto op cruise control rijdt en ik aan het stuur draai, slaat de cruise functie uit.

Dit is erg vervelend nadat je iemand hebt ingehaald.

En 2de vraagje: ik vind de cruise niet erg standvast, de snelheid wisselt een paar km

A110

Waarschijnlijk zal de bedrading van je CC knoppen ergens sluiting maken bij verdraaien van het stuur.
Wat bedoel je precies met je 2e vraag?

A110
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

ronald

2de vraag: hiervoor had ik een audi met cruise en wanneer ik 120 reed en cruise indrukte, nam de auto dit meteen over.

bij de megane als ik 120 rij en dan cruise aanzet, zakt de snelheid terug naar +- 112 km, stijgt dan naar 122, corrigeert dan en zet hem op 120 vast.
vervolgens slingert de snelheid ergens tussen 118 en 122 en is dus niet constant.

A110

Dit is niet goed. Als ik mijn CC aanzet blijft hij gelijk op de juiste snelheid vast staan. Sommige megane's willen nog wel een licht inhouden tijdens rijden op CC hiervoor is ook een update. Ik geloof dat er in het verleden een update is geweest voor dit probleem. Ik denk dat je toch eens een bezoek zal moeten brengen bij een dealer.
Zit er nog wel de juiste bandenmaat onder? Het wil nog wel eens gebeuren dat er andere wielen onder gezet worden en de maat niet wordt aangepast in het ABS systeem. Het zal hiermee weinig te maken hebben maar ik vermeld het toch maar even.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl

Clio Hybrid 140

ronald

volgens mij zitten de originele velgen eronder. Het zijn officiele Renault velgen 17 inch

A110

Ik zou dit probleem toch even bij een dealer voorleggen. Waarschijnlijk zal er een update uitgevoerd gaan worden van de rekeneenheid.
www.jwa-autoservice.nl

Clio Hybrid 140

matthew

een update en een nieuw ring achter het stuur met doorvoer,want als je stuurt en gaat dan uit zal daar wel ergens een onderbreking in zitten.

Birt

Denk dat het schommelen van de snelheid en het niet juist oppakken en het aan het stuur draaien en afslaan van de CC, allemaal bij hetzelfde probleem horen van de contacten die van stuur naar computer lopen.

ronald

Citaat van: A110 op  4 maart 2010, 17:06:32
Ik zou dit probleem toch even bij een dealer voorleggen. Waarschijnlijk zal er een update uitgevoerd gaan worden van de rekeneenheid.

Iemand een idee over de kosten? Is zoiets een kwestie van enkele minuten of wordt dit weer een hoge rekening?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev