Advertenties


Formule 1 deel 20

Gestart door Stefan, 17 februari 2010, 21:31:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ForzaMollie

#75
Olav's vrouw is toch ernstig ziek, zou het daar iets mee te maken hebben?

Edit: zie net dat zijn vrouw 27-1 is overleden...

Dennis Postma

En dan nog, ze woonden al een poosje in spanje. ;) Maar goed, ben benieuwd wat ze er van bakken bij RTL.

Tim

Zo, nog 2 uurtjes en dan start de eerste kwalificatiesessie van 2010, ik ben erg benieuwd hoe de verhoudingen liggen (en velen waarschijnlijk met mij)

Bij McLaren hebben ze ook nog wat bedacht waar andere teams tegen aan het stuiteren zijn. (iets met een ventilatiegat dat de coureurs handmatig kunnen afsluiten zodat de luchtstroom over de auto wordt beinvloed.....to be continued?
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Dennis Postma

Prachtig om te zien hoe de mazen in de wet toch weer worden opgezocht in deze sport.  :)

RobScénic

En toch kan ik me niet voorstellen dat de McLaren legaal is. Het reglement zegt namelijk dat een coureur niet de aerodynamica van een auto aan mag passen vanuit de auto, met uitzondering van de voorvleugel. En wat doet McLaren? Pcies!
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Dennis Postma

Maar er zal ongetwijfeld een regeltje staan in de regelementen die het wel weer toestaat. Toch misschien weer een lek in de regelgeving net zoals dat het geval was met de dubbele diffusor? Dat is ook een deel van de sport, de mazen in de wet opzoeken en zo elke keer weer wat nieuws vinden.  !-!

Tim

Zal uitlopen op wat er beschreven staat als aerodynamische onderdelen enzo.

Heb uit nieuwsgierigheid eens het technisch regelement erbij gepakt.


3.15 (p13)
With the exception of the cover described in Article 6.5.2 (when used in the pit lane) (tankdop-cover die overigens beschreven staat in artikel 6.5.1 ipv .2), the driver adjustable bodywork described in Article 3.18 (driver adjustable bodywork) and the ducts described in Article 11.4 (brake-ducts), any specific part of the car influencing its aerodynamic performance:
- must comply with the rules relating to bodywork ;
- must be rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any degree of freedom) ;
- must remain immobile in relation to the sprung part of the car.

3.18 (p15)
A single closed section situated each side of car centre line in the volume bounded by :
- lines 450mm and 800mm in front of the front wheel centre line ;
- a vertical plane which intersects these lines at a distance 250mm from the car centre line ;
- and the inboard face of the bodywork described in Article 3.7.5 (deel voor de voorwielen);
is allowed to change incidence while the vehicle is in motion within a maximum range of 6°, provided any such change maintains compliance with all of the bodywork dimensional regulations.
Alteration of the incidence of these sections must be made simultaneously and may only be commanded by direct driver input and controlled using the control electronics specified in Article 8.2. Except when the car is in the pit lane, a maximum of two adjustments may be made within any single lap of a circuit.
Defenitie Formula One Car: An automobile designed solely for speed races on circuits or closed courses

(de rode teksten heb ik zelf toegevoegd)
Hierin staat volgens mij alleen over beweegbare bodywork delen. Naar mijn idee is de coureur geen onderdeel van het bodywork. Aangezien het de coureur is die de luchtstroom zelf beïnvloed is het volgens mij geen beweegbaar onderdeel zoals in die artikelen beschreven. Maar ongetwijfeld zal ik ergens een verwijzing hebben gemist of verkeerd gelezen.
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Tim

Zo wat een slaapverwekkende race (met wel de juiste winnaar, dankzij de pech van Vettel). Maar als elke race zo gaat haak ik snel af. Spanning door pitstops is helemaal weg, iedereen is even zwaar dus daar valt geen snelheidswinst te behalen moet puur door de banden of de auto komen.

Over 2 weken de GP van Australië, wie weet daar meer spektakel

***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Dennis Postma

Inderdaad geen spektakel. De pitstops zijn inderdaad ook niet echt bijzonder meer. Nu stond dit circuit ook niet echt bekend om de spectacularie akties die er de afgelopen jaren hebben plaats gevonden. Zoals verwacht waren de nieuwelingen in geen velden of wegen te bekennen en behoorden ze ook tot de 1e uitvallers. Wel knap van Lotus, niet dat ze zo bijzonder snel waren maar ze zijn wel met 2 auto's gefinished. Jammer van Vettel maar een mooie overwinning voor Alonso. Op naar australie, en die baan staat wel redelijk bekend om wat meer aktie.  !-!

Michel Veltman

Martin Whitmarsh (baas McLaren) roept ook al dat er snel veranderingen moeten komen om de F1 race ook een race te laten zijn, ipv een dure optocht... (die we al 1x per jaar krijgen in Monaco) ;)
(zie autosport.com)

Jammer van Vettel, mooi begin voor Alonso Y
Solide start Schumacher na 3j afwezigheid, nu op naar hopelijk een betere race dan vandaag...
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Dennis Postma

Oh ja, we hebben ook nog de score van het managerspel  ;)

1   Dennis P              477
2   MikeR                 467
3   Erik                      453
4   Tim Racing         417
5   Stefan         417
6   Klaas Jans         400
7   Deadlast Racing      374   
8   Benn79         367
9   MVR F1         332

Michel Veltman

ole...das ook voor het eerst dat ik begin op de laatste plaats :D
(wat me overigens ook niet verbaasde...)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Tim

McLaren moet overigens de diffusor voor de volgende race aanpassen,ruimte voor de startmotor is erg ruim eb vermoed iets met 3e diffusor ofzo....
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Stefan

Ik moet nodig mijn team gaan aanpassen heb ik gezien Y

Alonso for champion!!! OLE!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dennis Postma

Ach ja, ik zal ook eens kijken of er nog ruimte is voor verbetering.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev