Advertenties

Probleem met verlichting en ontgrendeling van Megane

Gestart door Maarten Minkjan, 13 februari 2010, 21:51:26

Vorige topic - Volgende topic

Maarten Minkjan

Ik heb dus sinds een maand of 4 een andere Megane. Een 1.9dci Dynamique Luxe. Nu is er een probleem met de verlichting.

Wanneer de lichtschakelaar op AAN staat gebeurt het dat als ik de auto ontgrendel met de kaart de lichten gaan branden. Dit gebeurt ook wanneer er iemand aan de portiergrepen zit, zonder dat er de kaart in de buurt is. De verlichting gaat dan niet meer uit.

Zoals jullie wel weten hoort de AAN stand zo te werken: Wanneer je de auto start gaan de lichten aan (dus niet op de lichtsensor) en wanneer je de auto afzet en de deuren opent gaan de lichten weer uit.

Dit probleem heb ik al wel eerder op dit forum gelezen, maar nog niet echt een oplossing. Is hiervoor een oplossing vanuit Renault beschikbaar? Ik heb de auto dus tweedehands gekocht (is ex-lease auto). De vorige eigenaar was schijnbaar niet bekend met dit probleem.  Ik heb BOVAG-garantie. Heb de auto ook al terug naar de garage gebracht (Vaartland). Ze hebben wel geconstateerd dat het zo werkte, maar ze konden er geen sofwareupdate doen ofzo?

Iemand een idee? Is dit een bekend probleem bij Renault?

Alvast bedankt!
Renault Megane 1.9 dci Dynamique Luxe - bj. okt. 2005

ramon16v

auto aan de clip hangen en goed door het menu heen gaan, dan kan je dit volgens mij instellen

Maarten Minkjan

Mn auto is van oktober 2005. Ik heb Bovag-garantie op de auto. Dus ik ben nu geneigd om te zeggen tegen de garage "los het maar op! Zie maar hoe je het doet." Alleen is dat verstandig.

@ramon16v: hoe bedoel je aan de clip hangen? Aan de computer ofzo?
Ben ook al even bij mijn Renaultgarage in Lochem geweest, maar daar zeggen ze ook dat ze het probleem nog niet eerder hebben gezien.
Renault Megane 1.9 dci Dynamique Luxe - bj. okt. 2005

subzero

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev