Advertenties

K&N luchtfilter goed of niet goed?!

Gestart door richardv, 12 februari 2010, 18:09:53

Vorige topic - Volgende topic

richardv

De vraag is of het verstandig is om een K&N luchtifilter te plaatsen. (GEEN OPEN) Maar gewoon een replacementfilter in het originlele luchtfilterhuis. (MEGANE HATCHBACK 1.6 16V uit 2004)

Ben  benieuwd of dit negatieve of positieve gevolgen heeft. En moet je nog iets laten doen aan je auto als je die geplaatst hebt?

Christian de Vriend

Hij zal wat beter rijden,vervangingsfilter werken altijd wel beter dan de orginele filters.

het is plug and play,dus oude filter er uit,nieuwe er in,filterbak dicht,en rijden maar.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

ik had er 1 in mn r19,dat was een 1,7 mono point (75pk) met gewoon k&n vervangings filter,maar ik merkte het toch wel.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

richardv

Het gaat mij niet eens zozeer om betere prestaties maar heeft moet na het plaatsen van een dergelijk filter nog dingen worden afgesteld ?

Christian de Vriend

nope helemaal niks.

afstelling komt pas kijken als je (veel) verder gaat,dus van luchtfilter,ontsteking,spruitstuk,uitlaat.
ik moest een regelaar instaleren om meer druk te geven,omdat die onderin arm liep,eind deze maand
wordt de mc gechipt,en dan wordt idd,zoals je zei,er het 1 en ander anders afgesteld

richardv

Ok. En dat is zeg maar standaard voor elke auto. Maw daar zit geen verschil in of je nu een Meg 1 , 2 of 3 rijdt?

Christian de Vriend

klopt,maakt niet uit,alleen grotere motoren zullen ietje meer winst hebben.

Roadkill (Michiel)

Schijnt enkel wel met LPG probs te kunnen geven....(Maar met de (benzine) auto's waar ik mee gereden heb maakte het niet uit,qua afstelling dan)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

richardv

Ok dan. Dan laat ik die er in zitten.

Stefan

Open luchtfilters icm LPG is meestal niet zo'n goede combi nee...
Verder geen problemen. :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev