Advertenties


4000 toeren help

Gestart door cabriolet, 28 januari 2010, 17:01:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

cabriolet

ik heb nu voor de 2e keer dat de motor helemaal tot de 4000 a 5000 toerenloopt bij stationair draaien

wat mij opvalt is dat wanneer de auto uitvalt doordat de startonderbreker nog aan staat die onregelmatig gaat lopen
nu tijdens het rijden hoef ik weinig te doen want de auto rijd uit ze eigen flink door wanneer ik tijdens het rijden de koppeling intrapt schommelt me toerenteller flink tussen de 1500 en de 2500 toeren wanneer ik dan tot stilstand komt loopt me toerenteller helemaal op en stopt niet meer dus moet ik de motor uitzetten

help want dit gaat denk niet goed met de motor

ErikVr

Wat is er toch allemaal aan de hand met jouw auto? Volgens mij heb je nou al wel 5 serieuze problemen opstaan op dit forum.
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

cabriolet

ja ik word er echt niet goed van is het ene probleem verholpen komt het andere weer

ErikVr

Ik weet hoe het voelt...het bekende 'mijn auto haat me'-gevoel :(
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

cabriolet

nog niemand een ideetje denk toch dat het aan de stappen motor ligt heb deze al nieuw in huis maar nog geen goede schroevendraaier in huis om hem te plaatsen morgen dan maar even kijken

RobScénic

Denk idd de stappenmotor, maar kijk ook het vacuumslangetje van de MAP-sensor even na op lekkage. Of de MAP-sensor zelf.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

subzero

Citaat van: cabriolet op 28 januari 2010, 22:14:07maar nog geen goede schroevendraaier in huis om hem te plaatsen

Neem een passende ringsleutel en een schroefbit en plak de bit goed vast met plakband,in de ringsleutel. ;) (als je dit gereedschap hebt liggen,natuurlijk)




RobScénic

Of een "duimpje", zo'n heel kort kruisschroevendraaiertje. Ik heb het zelf altijd gedaan met een klein rateltje met een kruisbitje erop.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

ivo.

hier hetzelfde verhaal,alleen heb ik de ori schroefjes vervangen door inbus,dan ben je gelijk klaar voor de volgende keer

cabriolet

hier weer even een reactie

de stappenmotor heb ik vervangen maar dit werkte niet
wel is me volgens mij mapsensor los van de houden(is de mapsensor die waar het slangetje heen gaat) maar volgens mij maakt dit niet uit

ga morgen de gasklephuis schoonmaken

maar iemand nog een idee

cabriolet

kan het ook een kwestie zijn van een kapotte waterpomp of zou het dan elke keer moeten zijn

cabriolet


maXcomX

Ik denk dat er iets niet goed is in het gasklephuis of misschien blijft je gaskabel hangen?

cabriolet

wilde gister naar de garage maar dacht laat ik de accu even los halen
heb even 10 min gewacht en sluit alles weer aan en hij doet het gewoon weer
zou dit komen omdat de computer nog moest worden gereset ivm de nieuwe stappenmotor

maXcomX

Hmm... kan toeval zijn. Ik zou nog even niet te vroeg juichen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev