Advertenties

Waar op te letten bij aanschaf Megane 2

Gestart door jaimey, 21 januari 2010, 22:03:30

Vorige topic - Volgende topic

jaimey

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus stel me even netjes voor.
Ik ben Jaimey uit omgeving 030, Ik ben op zoek naar een mooie megane II en heb er hier en daar al een paar mooie gezien.
Alleen weet ik niet waar ik op moet letten bij de Megane wat zijn de dingen die rond de 100.000km vaak kapot zijn~of gaan of wat zijn dingen die je in de gaten moet houden. Ik rij nu zelf een Vectra C en die hebben allemaal hun kwaaltjes ik neem aan dat dat bij een Megane net zo is..

Kan iemand mij helpen
groeten Jaimey

A110

Alvast welkom op het forum.

Ik zou zeggen ga even lekker rondneuzen op het forum onder de topic's Megane II daar kan je je vraag tussen vinden.

Als ik moet adviseren probeer er 1 van na 2006 (facelift) te kopen daar zijn al een hoop kinderziekte's uitgehaald. Verder goed kijken of de auto keurig zijn onderhoud heeft gehad door even in het onderhoudsboekje te kijken, hoe is de algehele staat van de auto zegt ook al iets over de vorige eigenaar. Bij 120.000km of 5 jaar moet de distributieriem vervangen worden.
Verder hebben alle megane's ook hun problemen (net zoals elk merk) maar het gaat er ook om hoe er met de auto omgegaan wordt.

Verder gewoon een aantal megane's gaan uitproberen wil je een diesel of benzine uitvoering?

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

jaimey

Ik wil kijken voor een benzine het liefst dan de 2.0 v16 key less..
Ben bang dat na 2006 hem niet gaat worden financieel ;(
Ik zal het forum idd even goed na lezen om wat veel voorkomende gebreken te zoeken.
Bedankt voor je reactie
en tips zijn altijd welkom !-!

jaimey

Dat is nogal een lijst denk dat ik hem maar uit print...
Ik zat eigenlijk naar zo'n auto te kijken die op het forum te koop staat van Meganemaarssen maar als ik dit allemaal zo lees denk ik toch maar dat ik nog even moet sparen om een ph 2 te halen ;(
Die op het forum bijvoorbeeld is van nov 2003 en daar zitten dus WEL die foutjes in. Ook las ik op http://www.autozine.nl/text/comment_toon.php?mok=739 reacties van eigenaren en om heel eerlijk te zijn zag ook dat er niet goed uit.
Veel problemen met de kabelboom, ruiten enz.....
Echt heel erg jammer want ik vind de Megane II super mooi.....
Mijn budget houd echt op bij €8000,-
tot nu toe nog niets kunnen vinden rond die prijsklasse Ph2 bedoel ik dan.
Ik hoop dat ik nog wat kan vinden anders moet ik deze droom echt laten varen l-

A110

Die droom moet je zeker niet laten varen. Blijf geduldig zoeken en anders toch voor een hele mooie en nette met alle info die beschikbaar is voor een ph1.

En deze mankementen hoeven niet bij alle megane's aanwezig te zijn en hopelijk zijn ze toen al opgelost.

Ikzelf rijd nu inmmiddels al een jaar in een ph2 en heb tot nu toe nog geen mankement gehad. Daarvoor reed ik een ph1 en heb ook zeer weinig tot niets aan gehad.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Deze problemen en kwaaltjes zijn inmiddels vaak wel verholpen.

De checklist is ook voor een fase2 gewoon te gebruiken.

En op fora's waar je hebt gekeken en wel op bijna alle forá 's is te lezen zijn alleen de slechte verhalen en nooit de goeie verhalen.

Ik zou toch gaan zoeken als je zo'n auto wilt en het lijstje meenemen en rijden met de auto.

Ik rijd nu al meer dan 2 jaar een meg 2 uit 2004 en wat ik defect heb gehad is een optisch oog en lv en rv portier van de key less.Kan gebeuren,zoals dat bij elk merk elk stukje verfijnde en extra luxe electronica stuk kan gaan.En het nadeel van electronica is dat je het niet ziet aankomen ,het gebeurd gewoon in 1 keer.

rened

ik heb  in 2 jaar mn kofferbakslot kapot gehad (ook kwaaltje) en nu een kloppend geluid bij afrijden drempel (veerschotel zoals boven al beschreven) en gloeibougies, dus valt erg mee!

Wel is het zo dat je op renault rijders gewoon meer klagen dan bij andere merken, althands dat vind ik dan.
Als er bij een renault de turbo van de diesel na 150.000 km kapot gaat (ohja dat had ik ook, maar zul je met de benzine dus geen last van hebben ;) )
maar dan klaagt iedereen steen en been dat renault diesel slechte autos zijn.
maar als het bij een volkswagen is is het ineens gewoon normaal dat een turbo na 150.000km kapot gaat.
En dat bij een bmw 330 diesel kleppen in de inlaat afbreken en heel je blok in puin ligt word ook niet zo hard over geklaagd als bij een renault.

Dus ik denk omdat het in verhouding wat goedkopere autos zijn dat de mensen banger zijn om geld uit te geven en dus harder klagen.

matthew

Dit laatste is zeer juist omschreven,en dat geld ook voor audi en mercedes en daar hoor je niet zo veel van,behalve als je collega's in het vak treft dan hoor je gewoon dat elk merk dezelfde problemen hebben.

jaimey

Ben zeker met jullie eens dat elke auto zo zijn kuren heeft, soms heb ik ook het idee dat mijn huidige auto van ellende uit elkaar valt en het zijn gewoon dingen die kapot gaan, hoe meer luxe een auto heeft hoe meer er kapot KAN gaan. Ik blijf doorgaan met mijn zoektocht want waar een wil is is een weg toch? Als ik mijn Megane heb gevonden zijn jullie de 1e die het weten....
Ik blijf wel gewoon actief op dit forum om ideeën op te doen want de Megane gaat wel ietsjes verbouwd worden

matthew

We gaan het zien.Succes met je zoek tocht.

ronald

Mijn vorige auto was een Audi a3 wat een hele fijne auto is. Hier had ik ook wel wat onkosten aan, maar ja dat heb je met de meeste auto's.

Ben nu bijna 2 jaar in het bezit van een Renault Megane en alle luxe aanwezig voor een redelijke prijs.

Ben laatst eens wezen kijken in het algemeen naar een nieuw model A3, maar toen ik erin stapte, dacht ik waar is alle luxe?

(leer, keyless, navi etc)

was zo blij dat ik weer in mn Megane zat !-!

jaimey

Ik
Citaat van: ronald op 25 januari 2010, 00:40:38

Ben nu bijna 2 jaar in het bezit van een Renault Megane en alle luxe aanwezig voor een redelijke prijs.

Ph1 of ph 2?????

meganemaarssen

RaamMechanisme
Lagers
vocht in koplamp
grote beurt al gehad?
storing electronica?
dealer onderhouden?

deze had ik allemaal over het hoofd gezien, doordat ik een dikke rekening later heb gehad toen ik alles repareerde!!
op naar een RS...Look dan....;)

jaimey

Citaat van: meganemaarssen op 25 januari 2010, 13:29:04

deze had ik allemaal over het hoofd gezien, doordat ik een dikke rekening later heb gehad toen ik alles repareerde!!

Hoe zit dat nu met je Megane dan alles gemaakt? En is bijv je distributie riem al vervangen???

ronald

Citaat van: jaimey op 25 januari 2010, 13:26:48
Ik
Citaat van: ronald op 25 januari 2010, 00:40:38

Ph1 of ph 2?????
Phase 1 2003

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev